Strona 1 z 1

Parujace halogeny soczewkowe

: ndz paź 25, 2009 14:06
autor: TomeQTomeQ
czy ktoś jakos poradził sobie z tym tematem ? bo np mam taki dwa pomysły

1 wyciagnać uszczelkę tą czerwoną okragłą
2 wywiercić dziurę wiertarka na dole halogenu

: ndz paź 25, 2009 14:39
autor: prezesik25
jak będziesz miał otwór to po wyłączeniu halogenu zacznie się ochładzać powietrze w halogenie, a tym samym zmniejszać swoją objętość, przez co będzie "zasysał" wilgotne powietrze do środka, które zacznie się skraplać. Po włączeniu halogenu krople zaczną parować i będziesz miał zaparowany halogen. Najlepiej kompletnie cały halogen uszczelnić silikonem. Ja u siebie w miejscu halogenów mam światła dzienne na żarówkę 21W i chyba tez musze je uszczelnić, bo parują, choć oryginalnie mają u góry otwór wentylacyjny podobny do przylutowanej w poziomie rurki odpowietrzającej. Chodzi o to, aby nie nakurzyło się do halogenu, a i była dobra jego wentylacja, choć u mnie wogóle nie zdaje to egzaminu...

Spróbuj uszczelnić od zewnątrz halogen silikonem w miejscu łączenia szkła z obudową, no i sprawdzić uszczelki.

: ndz paź 25, 2009 14:54
autor: enesen
ale po co chcesz wiercić skoro tam jest fabryczna dziura w tej czarnej zatyczce?
Mi parowały bo przy składaniu ta uszczelka sie przekrzywiła, po poprawieniu wszystko ok

: ndz paź 25, 2009 22:08
autor: danioo
Właśnie to przerabiam co kolega z pierwszego postu.

ja swoje szkła mogłem odkleić od obudowy za pomocą paznokcia.

Kup sobie albo klej do szyb samochodowych albo sylikon czarny i wklej na nowo szkła do obudowy, wyczyść miejsca styku z tym pomarańczowym oringiem i udrożnij fabryczny otwór odpowietrzający w tylnej cześci halogenu. A i podczas składania zwróć uwagę, żeby ci się kabelki od żarówki nie podwinęły pod białą uszczelkę.

broń Cię Boże nie wierć nowych otworów w obudowie