Strona 1 z 2

Maglownica

: pt paź 23, 2009 21:56
autor: jarciu
Koledzy. Krótkie pytanie. Czy w golfach MK4 często pada maglownica?

: pt paź 23, 2009 21:59
autor: jimi1410
znajomy ma IV z 99 r i 220 tys zrobione i jeszcze takiego problemu nie mial :grin:

: pt paź 23, 2009 22:34
autor: Michał_1977
Jak się dba o to,żeby nie jeździć z rozdartymi mieszkami,to nie powinno sie nic dziać.Gorzej jak mieszki są rozwalone i piasek się dostał.Wtedy moment i zacznie lać...

: wt lis 03, 2009 21:03
autor: jarciu
czyli mam rozumieć, że jeszcze nikt nie miał problemu z maglownicą w swoich MK4

: wt lis 03, 2009 22:29
autor: adpap
jarciu pisze:czyli mam rozumieć, że jeszcze nikt nie miał problemu z maglownicą w swoich MK4

ja mialem i pisalem o tym, jakbys poszukal to znajdziesz wiele tematow o tym

w MK4, A3 i Octavi ta sama maglownica, ten sam kiepski material i rdzewienie... a do tego jeszcze nieumiejetne zakladanie mieszkow na drazkach (szczegolnie zamiennikach bo sa ciensze) i masz problem...

maglownice padaja ale nie jest to epidemia jak grypa... poszukaj troche, sam sie przekonasz i ocenisz skale problemu....

: śr lis 04, 2009 19:34
autor: Freyu
Witam! Nie będę tworzył nowego wątku tylko dołączę do tego. Otóż problem jest u mnie taki że podczas jazdy ze skręconymi kołami (lewo czy prawo) czuć na kierownicy lekkie stukanie. Poza tym mam wrażenie że właśnie podczas jazdy i skręcania słychać lekki odgłos stukania. Może jestem przewrażliwiony. Nie mniej jednak jakiś czas temu wymieniłem drążki, gumy, nawet ostatnio stabilizator bo padł. Mimo to nadal podczas skręcania opisane objawy. Do tego lekko ściąga na prawo. Najpierw myślałem że to od felg Al bo może krzywe ale na stalowych to samo. Auto po wymianie drążków było na zbieżności. Mam obawy że to maglownica tylko skąd mieć pewność? Da radę jakoś ocenić że to właśnie to? Bo jak pojechałem na stację diagnostyczną to na ich maszynach niby wszystko ok.

: śr lis 04, 2009 21:30
autor: jacco
tez miałem takie objawy i obawy :crazy: po dłuzszym grzebaniu wyszło ze jeden z łaczników stabilizatora miał luz i to on był sprawca tego stukania :chytry:

: śr lis 04, 2009 23:44
autor: Freyu
Wymieniałem prawy 3 tyg temu, bo się rozsypał. Chyba że lewy na wykończeniu? Tak czy inaczej objawy nie zniknęły i nie zmieniły się po tej wymianie. Jest w ogóle jakiś sposób żeby jednoznacznie albo choć w 80-90% stwierdzić czy to wina maglownicy?

: śr lis 04, 2009 23:53
autor: Hansolo
Mój Gofer ma podobne objawy, ale ja stawiam na górne mocowanie amortyzatora/ łożysko, guma i coś tam jeszcze /. Właściwie to mam nadzieję że dobrze stawiam. Jak próbowałem jechać na luzie z górki na wyłączonym silniku to słychać takie zacieranie się przy skręcaniu kierownicy,dodatkowo jak podjeżdżam pod niewielki próg w garażu to na kierownicę sie to przenosi dość mocno. Aha łapiąc porządnie za oponę od góry machając do siebie , tak na chama wyczuwam luz na kole jakby nie było dokręcone. Na bruku też nierówności się przenoszą na kierownicę, końcówki i drążki wymienione, gumy stabilizatora i same stabilizatory też.

: czw lis 05, 2009 09:17
autor: Freyu
No właśnie u mnie przy jeździe po nierównościach, tak jak u ciebie np po bruku lub jakaś polna droga, albo po prostu dziurawa mocno jezdnia. Wtedy wyraźnie na kierownicy czuć stukanie, szczególnie jak się kierownicą kręci.

: czw lis 05, 2009 21:51
autor: lux4
aby nie zakładać nowego wątku opisze mój problem

na początku wyła pompa i ciężko kierownica chodziła
po wymianie pompy jest cicho i chodzi lzej, jeżdzę już tak rok, ale jednak chcę by chodziła normanie czyli jeszcze lżej

objawy są takie, że mechanik stwierdza, że pompa w super stanie ale nie wie dlaczego jest słabe wspomagania, do tego czasem musze dolac płynu do wspomagania (kilkanaście mililitrów na parę tys km) choć mech sprawdzał uszczelnienia samej pompy i stwierdził, że jest ok

szczególne ciężko kiera chodzi jak manewruje na parkingu, a jak cofam to praktycznie siada wspomaganie w pierwszych metrach, ale nie jest tak zawsze, bo czasem chodzi z normlanym oporem

obstawiam, że to musi być wina czegoś innego niż pompa. ktoś mi podpowiedział, że może maglownica?

: ndz lis 08, 2009 13:48
autor: Astronaucik
kolego lux4 - ja opisywałem swój problem ze wspomaganiem tydzień temu - jestem też po wymianie pompy ale bez efektu - problem zaczął się po dolewce oleju Febi żółty mineralny - przymierzam się do regeneracji maglownicy.
Jakiego oleju Ty używasz do wspomagania w MK4.

Pozdrawiam

: ndz lis 08, 2009 16:29
autor: lux4
ja swoje problemy z olejem dokładanie opisałem na forum:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=185284
ma być SYNTETYCZNY Febi S6161, kolor zielony, butelka zielona, korek czerwony.

: ndz lis 08, 2009 18:18
autor: jarciu
koledzy ale mi to stukanie w ogole nie przenosi sie na kierownice . zadnych luzów na kierownicy nie wyczuwam tylko te stuki . niena kierownice sie nie przenosi, kierownica wryta i nieruchoma .