Strona 1 z 1

Osłona kolektora i tuleje wahacza

: śr paź 21, 2009 14:59
autor: Jajcek
Czy mechanik chciał mnie naciągnąć???

1 [MK2] Pękło mi mocowanie osłony kolektora (chyba na jakąś śrubę było) i jak ruszam albo dodaję gazu to wali mi ta obudowa i wydaje mało atrakcyjny dźwięk. Pojechałem do mechanika by mi to zrobił a on na to że musi wyjąć wahacze by się do tego dostać i pospawać.

2 [MK2] Mam też do wymiany tuleje gumowe wahacza bo auto mi pływa na koleinach i ten sam mechanik stwierdził że wymienia się tuleje parami na wahaczach - czyli na 1 wahacz 2 tuleje. Podobno jak wymienię tylko jedne tuleje to i tak nic to nie pomoże i auto dalej będzie pływało na koleinach.

Dodam że mechanik nawet nie zerknął na auto. Koszt robocizny wycenił na 170 zł. Czyzbym trafił na oszusta.

: śr paź 21, 2009 15:28
autor: Przemek
Jajcek, powiem tak tuleje powinno sie wymienić kąplet ale niekoniecznie ja u siebie tylko wymieniłem jedną tuleje gumową i jest git. A to że auto pływa to jest wina amortyzatorów a nie tulei gumowych amortyzator ja sie wylenie to nietrzyma i sprężyna pracuje jak chce pa bym zaczoł od sprawdzenia amorów wystarczy podnieść jedną strone i odkręcić koło i włożyć ręke między zwoje sprężyny by ocunąć osłone do góry i sprawć czy jes suchy jak jest mokry to wymień jak najszybciej. Poco wachacze ściągać ?? robota mija sie z celem

: śr paź 21, 2009 15:33
autor: Jajcek
Amorki też mam do wymiany ale najpierw tuleje będę robił. Amorki miesiąc później

: śr paź 21, 2009 15:50
autor: Lipek81
Co do tulei, to zawsze lepiej wymienić komplet, niż tylko jedną, ale ja tez tylko te tylne wymieniałem i jest ok. Co do osłony - to chyba chodzi o tą co jest między katem a kolektorem - i do niej nie trzeba ściagąć wahaczy. Sam kat też ma osłonę,ale przyspawaną na stałe - i u mnie oda się "odspawała".