DZiwne zachowanie sie silnika 2.0 2e

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

DZiwne zachowanie sie silnika 2.0 2e

Post autor: 21mariusz03 » śr paź 21, 2009 01:00

Witam
Mam golfa 3 2.0 2e z 1993 roku..
Mam od jakeigos tygodnia problem z nierówna praca silnika ale występuje on zaraz po odpaleniu zimnego silnika i trwa około 2 minuty... problem pojawił się od chwili gdy padł mi czujnik temperatury cieczy chłodzącej i zaczęło zalewać silnik.... czujnik wymieniony na oryginał i sprawdzany, ale problem nie ustal...
Moze ktoś pomoc co to moze być ?? kable ok wszystko szczelne..... dodam ze jakieś 2 tygodnie temu zamontowałem gaz i na gazie nie ma żadnych problemów z nierówna praca, wszystko działa idealnie nawet zaraz po odpaleniu jak przełączę... problem jest tylko na benzynie... gdy silnik lekko się zagrzeje jest już wszystko idealnie ...
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być ??


VW power :)

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr paź 21, 2009 01:46

jak na LPG jest wszystko OK to ja obstawiam źle dobrany czujnik temperatury, podaje nieprawidłowe parametry do komputera, a ten źle dobiera mieszankę na zimnym silniku.


Obrazek
Obrazek

21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » śr paź 21, 2009 01:51

nie nie tu się mylisz czujnik jest jak najbardziej ok.
od tamtego momentu miałem już 5 czujników każdy pokazywał inna temperaturę ale jedno się nie zmieniało .... na zimnym silniku problem pozostawał wiec czujnik odpada a ten jest dobrany prawidłowo :)


VW power :)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 21, 2009 08:40

Sprawdź omomierzem czujnik temp powietrza umieszczony w przepływce, i samą przepływkę, wszystko jest na forum


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » śr paź 21, 2009 15:59

jakby mi mogl ktos napisac jak te rzeczy miernikiem posprawdzac to bylbym bardzo wdziecznym bo ciezko mi na tym forum konkretne informacje znalesc....


VW power :)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 21, 2009 16:54

Sprawdzanie czujnika temperatury powietrza: odpenij wtyczkę. Mierz opór między 1 i 4 tym pinem. Przy temp ok 5 stopni ma być ok 4 komy.
Przepływomierz: podepnij wtyczkę, odchyl jej osłonę gumową, włącz zapłon, mierz napięcie na kablu sygnałowym 2 lub 3 nie pamiętam. Klapka zamknięta około 0,24V, w miarę odchylania klapki palcem napiecie wezrastać ma płynnie do ok 4.5 Volta.
Na koniec oceń czy klapka nie ociera się o ścianki - i to wszystko jeśli chodzi o przepływkę.
Ostatnio zmieniony śr paź 21, 2009 16:55 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » śr paź 21, 2009 19:52

Hmm a jakies inne propozycje jeszcze ?? bo jutro bede to sprawdzal wszystko :)
znaczy przeplywka ok nie wiem jeszcze jak ten czujnik jutro obadam :) da sie go samego wymienic jakos jakby co czy trzeba cala przeplywke nowa ?? ;/


VW power :)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 21, 2009 21:20

21mariusz03 pisze:nowa ??
nową? jakieś 1500 pewnie, nawet używka 300 rzadko mniej. Najpierw sprawdź jak czujnik powietrza padł co zdarza się rzadko, to parę dni temu w jednym temacie o tym pisaliśmy co można zdziałać


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » pt paź 30, 2009 22:05

A wiec po wielu próbach i całej reszcie zabawy :
przeplywka ok
czujnik temp powietrza przy jakiś 15stopniach pokazuje 2.3komy wiec chyba ok
przepustnica wyczyszczona na połysk
kopułka i palec nowy
przewody wyglądają na ok żadnych przebić nie maja
świece nowe
termostat nowy
ciśnienie pompy ok
czujnik położenia przepustnicy ok
sonda wydaje się ok
czujnik temp cieczy chłodzącej oryginalny nowy i ok
cały dolot szczelny
błędów na vagu nie ma(obd1. Z tym ze tu jest pewne ale mam interfejs i jak sprawdzam zawsze pokazuje ze nie ma błędów... mogę mu odpiąć wszystkie czujniki a on dalej twierdzi ze błędów brak.....)

Co udało mi się uzyskać ?:
Zarąbiście równą prace na ciepłym silniku a zimny zaraz po odpaleniu dalej chodzi równo tylko na gazie.... na benzynie wygląda to tak jakby go zalewało....tak przez jakieś 2 minuty potem już jest wszystko ok(oczywiście nie jest to jakieś dramatyczne ale czuć ze silnik się trzęsie trochę)
silnik nie bierze oleju ani wody.

Postanowiłem tez sprawdzić regulator ciśnienia: w tym celu odpiąłem od niego wężyk podciśnienia i postanowiłem go wyjąc no i tu się zaczęła udręka... wyjecie jego graniczyło prawie z cudem bardzo ciężko wychodził tak jakby go hmm zasysało... po wyjęciu podłączyłem do niego wężyk i próbowałem pociągnąć powietrze żeby zrobić próżnie aby sprawdzić czy benzyny nie zasysa... wydaje się ze jest ok(szczelny) natomiast nie słyszałem pod czas tego żeby się w nim cokolwiek poruszyło tak jakby zero reakcji... oczywiście jego ponowne włożenie to tez była udreka:/

Ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły co można sprawdzi albo świta coś komuś co może być zepsute albo źle sprawdzone?? Przypomnę ze problemy pojawiły się w momencie gdy padł mi czujnik temp cieczy chłodzącej, włożyłem inny czujnik na który komputer za pierwszym razem wogole nie reagował.. zaczął się zalewać silnik i zgasł... jak go odłączyłem i ponownie wpiąłem to zadziałał, ale wymieniłem go na oryginał, jednak od tego czasu autko źle chodzi na benzynie zaraz po odpaleniu na zimnym silniki przez jakies 2min. Doda ze gaz tu nie ma żadnego wpływu i to na 100% i nie pytajcie czemu.
Jakieś pomysły ?? Silnik ma moc zawsze i bez problemu się rozkręca. Filtr paliwa wymieniony a filtr powietrza jest ok.


VW power :)

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pt paź 30, 2009 22:21

w 2e jest dodatkowy wtryskiwacz na rozruch sprawdz go, bo on sie czesto wiesza


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » pt paź 30, 2009 22:23

powiedz mi gdzie on jest umiejscowiony dokladnie, jak wyglada i jak go sprawdzic mam jak go wymontowac itp??


VW power :)

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pt paź 30, 2009 22:30

tu
na górze motoru taka tuleja na pokrywie to zawór dodatkowego powietrza:jezor:
Obrazek
wtryskiwacz rozruchowy zaznaczony na ilustracji
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 22:57 przez Fahoo, łącznie zmieniany 2 razy.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » pt paź 30, 2009 22:33

A to nei jest przypadkiem jakis silnik krokowy ?? jak sprawdzic czy to jego wina ??
Jak sprawdzic czy sie wiesza ?? popsikalem do neigo wd i wydaje mis ie ze lekko chodzi.. da sie to jakso rozebrac ??


VW power :)

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pt paź 30, 2009 22:34

pomierz impedancje na wtryskiwaczach 15-20 ohm dla kazdego z wtryskiwaczy
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 22:51 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 454 gości