podgrzewacz bloku silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ttettrusek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 20, 2006 17:47
Lokalizacja: internet
Kontakt:

podgrzewacz bloku silnika

Post autor: ttettrusek » wt paź 20, 2009 19:38

posiadam 1.9td azz idzie zima i szukam podgrzewacza na 230V. czy ktos korzysta z takiego ustrojstwa??
widzialem na stronce 400W w zaslepke odmrozowa sie wciska (a raczej zamiast niej:))
ale nie wiem jaka temp osiaga no i czy jest obieg tej cieplej juz wody (konwekcja)
jak dlugo mozna grzac takim czyms.


moze ktos posiada takie cudo i moze cos doradzic??
Ostatnio zmieniony wt paź 20, 2009 19:40 przez ttettrusek, łącznie zmieniany 1 raz.


**** Białe auto to zmora ****

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt paź 20, 2009 20:38

Obieg wody wynika tylko z konwekcji i to wystarcza, grzać możesz ile chcesz bo taka moc nie przegrzeje silnika. A jak długo potrzeba żeby podgrzać toby trzeba sprawdzić doświadczalnie, bo przecież zależy to od temperatury jaką ma silnik przed rozpoczęściem grzania.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt paź 20, 2009 21:47

Kiedyś myślałem o zastosowaniu przewodów grzejnych, które wykorzystuje sie do odmrażania rynien, coby je owinąć na wężu chłodnicy...



Awatar użytkownika
ttettrusek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 20, 2006 17:47
Lokalizacja: internet
Kontakt:

Post autor: ttettrusek » śr paź 21, 2009 08:12

chodzi mi o cos takiego http://boruta.biz/grzalkidefa.html
lub podobnego


**** Białe auto to zmora ****

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 21, 2009 08:38

Montuj jeśli masz ochotę. Przy czym samą grzałkę z kablem bez elektroniki sterującej i dodatkowego ogrzewacza wnętrza kupisz za 2 stówki. Ja sie do tego zabieram co roku od 15 lat i się nie zebrałem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
ttettrusek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 20, 2006 17:47
Lokalizacja: internet
Kontakt:

Post autor: ttettrusek » czw paź 22, 2009 19:55

zastanawiam sie czy kupic czy zrobic samemu.
a czy moze ktos napisac czy w tym silniku azz jest jakis otwor (np. technologiczny) gdzie moge wkrecic taka grzalke. jesli bedzie taki otwor to wtedy grzalke przystosuje (gwint) pod ten otwor. a moze zrobic przelotowa?? przez waz??
zastanawiam sie czy jesli zakladajac ze grzalka jest wkrecona w bloku na samym dole. to czy ciepla woda metoda konwekcji pojdzie do gory i otworzy termostat . wtedy bylby jakis obieg. bo jesli nie to efekt marny jesli bedzie tylko np. 10% silnika ceiple.


**** Białe auto to zmora ****

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw paź 22, 2009 23:37

ttettrusek pisze:zastanawiam sie czy jesli zakladajac ze grzalka jest wkrecona w bloku na samym dole. to czy ciepla woda metoda konwekcji pojdzie do gory i otworzy termostat . wtedy bylby jakis obieg. bo jesli nie to efekt marny jesli bedzie tylko np. 10% silnika ceiple.
pewnie, że by otworzył się termostat bo przecież nie jest on sterowany elektrycznie tylko pod wpływem temperatury płynu chłodzącego ale z tego co mi wiadomo to te grzałki rozgrzewają płyn chłodzący maksymalnie o 50*C ponad temperaturę otoczenia więc i tak nie doszłoby do otwarcia termostatu.


Obrazek

Awatar użytkownika
ttettrusek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 20, 2006 17:47
Lokalizacja: internet
Kontakt:

Post autor: ttettrusek » pt paź 23, 2009 07:57

wlasnie. wiec kicha.

przy jakiej temp. otwiera sie termostat??
Ostatnio zmieniony pt paź 23, 2009 08:00 przez ttettrusek, łącznie zmieniany 1 raz.


**** Białe auto to zmora ****

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 23, 2009 08:13

co wy wypisujecie, płyn przecież ma krazyć w bloku silnika i w nagrzewnicy, a to krążenie odbywa się bez otwarcia termostatu. Nie ma takich mocnych grzałek żeby ogrzały silnik powyżej 90 stopni bo dopiero wtedy termostat sie otworzy. Otwarcie termostatu jest potrzebne gdy montuje sie podgrzewacz na wężach chłodnicy, wówczas nalezy w kołnierzu termostatu zrobic małą dziurkę 4 mm żeby minimalne krążenie było.
ttettrusek pisze:a czy moze ktos napisac czy w tym silniku azz jest jakis otwor
masz napisane w początku tematu, sa otwory przecimrozowe zatkane tzw brokami czyli okrągłymi blaszkami z tyłu silnika w bloku i tam wkłada się grzałkę, ale nie na gwint tylko na uszczelkę, a grzałka dociskana jest śróbą która od spodu ma nóżkę w kształcie T włożona do środka. Z gwintowaniem za dużo kłopotów.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt paź 23, 2009 08:24

Paweł Marek pisze:co wy wypisujecie, płyn przecież ma krazyć w bloku silnika i w nagrzewnicy, a to krążenie odbywa się bez otwarcia termostatu. Nie ma takich mocnych grzałek żeby ogrzały silnik powyżej 90 stopni bo dopiero wtedy termostat sie otworzy
czy ja wypisuję, że ma się otwierać duży obieg ?
napisałem, że istniałaby taka możliwość gdyby grzałka rozgrzała płyn do tego stopnia by termostat się otworzył ale max jej podgrzanie to tak jak napisałem do 50*C powyżej temperatury otoczenia.


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 23, 2009 08:30

Przepraszam cię nie doczytałem co napisałeś. Odnosiło sie to tylko do tekstu
ttettrusek pisze:to czy ciepla woda metoda konwekcji pojdzie do gory i otworzy termostat . wtedy bylby jakis obieg
:


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
ttettrusek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 20, 2006 17:47
Lokalizacja: internet
Kontakt:

Post autor: ttettrusek » pt paź 23, 2009 09:50

czy jest mozliwosc montazu takiej grzalki zamiast tego broka bez wielkich kombinacji?? z tylu silnika-troche kijowy dostep.
wyciagac wszystko??


**** Białe auto to zmora ****

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 194 gości