Strona 1 z 1

Gofr MKII VR6... wzocnienie wycieraczek?

: pn paź 19, 2009 22:21
autor: osbe
Witam! Mam problem podczas jazdy w deszczu :grin: Gdy rozwine predkosc od ok 150 (oczywiscie w dozwolonych miejscach :hmm: ) w zwyz pojawia sie problem z wycieraczkami... silniczek jest na tyle slaby, ze wycieraczki maja ciezko z powrotem ku dolowi. Czy ktos z was drodzy koledzy probowal cos z tym zrobic? Czy pozostaje hamulec i pogodynka w telefonie :blush: ? Czy mozna go jakos "wzmocnic" lub moze podejdzie od mkIII? Bo z tego co widze jak jade MKIII to wycieraczki chodza o niebo lepiej... Wiem, ze pytanie nieco z gwiazdki urwane, ale przydalby sie na to jakis "przepis". PozdraVWiam :okej:

: pn paź 19, 2009 22:24
autor: barteKKK03
Speed
Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...
A więc sprawa wycieraczek nijak się do tego ma.
Przenoszą na Techniczny.

: pn paź 19, 2009 22:45
autor: osbe
barteKKK03 pisze:
Speed
Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...
A więc sprawa wycieraczek nijak się do tego ma.
Przenoszą na Techniczny.
Hmmm... przepraszam mój błąd... Ale myślę, że jest to dość mocno związane właśnie ze SWAPEM mojego gofra. Po za tym myślę, że właśnie jedynie wśród "SWAPowców" mogę szukać odpowiedzi na to dość nietypowe pytanie... Ale OK, sory za mały OT i pozdraVWiam :pub:

: wt paź 20, 2009 09:09
autor: qbanczyk691
Spróbuj rozebrać i przesmarować silniczek i przesmaruj też miejsca w których ramiona przechodzą przez budę.

: wt paź 20, 2009 09:25
autor: Paweł Marek
osbe, Myślisz że jakie prędkości osiąga np MK2 16-ka? Zresztą u mnie w Vento też trochę wyciaraczki ciężko wracają przy szybciej jeździe. Zadbaj o to co masz, czyli dobre połączenia elektryczne, przesmarowane i wyczyszczone z korozji ułożyskowanie wycieraczek w podszybiu, przesmarowany sam mechanizm wycieraczek, silniczek. I to na pewno wystarczy.

: wt paź 20, 2009 10:46
autor: piori
Dokładnie jak wyżej chłopaki piszą, szczególnie utlenia się aluminiowa tuleja przechodząca przez nadwozie i osie ramion wycieraczek się tam zacierają. Robiłem to już w kilku golfach, zawsze ciężko było te ośki wyciągnąć z tulei, a po oczyszczeniu i przesmarowaniu wycieraczki mało co się nie urywały na najszybszym biegu :helm: No i przestają się tak "trząść" jak nieraz potrafiły przy wolnym wycieraniu.

Nie trzeba chyba nawet odkręcać silniczka ani wspornika, wystarczy z zewnątrz odkręcić ramiona wycieraczek (nakrętka 13mm pod plastikowym kapturkiem), zdjąć je i z osiek ściągnąć takie sprężyste zawleczki, pod nimi są jeszcze podkładki. Potem można wypchnąć ośki z tulei i trzeba wszystko doprowadzić do ładu. Efekty na prawdę potrafią zaskoczyć :bigok:

: wt paź 20, 2009 16:05
autor: osbe
Tak zrobię... nawet nie pomyślałem o tym, a skoro to jest aluminiowe i jest z 87roku no to logiczne, że będzie zaśniedziałe... no i fakt, na wolnych obrotach przy wracaniu się przycinają trochę... jutro zobaczę czy faktycznie pomoże :helm:
Paweł Marek pisze:Myślisz że jakie prędkości osiąga np MK2 16-ka?
No faktycznie nie pomyślałem o tym... chociaż w prawdzie mówiąc nawet jak miałem RP to osiągałem prędkości tego rzędu... ale wiadomo... przy VRkach, 16tkach i g60tkach raczej częściej sie to zdaża :bigok:

: wt paź 20, 2009 19:42
autor: PAPAYOS
Kolego, a kto jeździ ponad 150 km/h w deszczu?

Spróbuj wszystko przesmarować i może spróbuj zmienić na krótsze pióra wycieraczek...

Pozdrawiam
PAPAYOS