Strona 1 z 1

wibracje i szarpanie SDI

: ndz paź 18, 2009 20:40
autor: jarekp23
Witam.
Mam polo 1,9 SDI z 2003 r. przebieg 98tys.

1) Pierwszy problem polega na tym, że podczas zapalania i gaszenia auta zatrzęsie silnikiem, odpala auto normalnie.

2) Przy ruszaniu w okolicach 1000-1300 obrotów czuję wibracje na pedale gazu lub raczej to są wibracje na podłodze pod kierownicą. Dodam jednak, że te wibracje powstają w momencie kiedy jak przy ruszaniu dodam gazu, obroty poskoczą i spadną (zupelnie normalne, bo różnie czasem się puszcza sprzęgło), jednak kiedy jak przy ruszaniu energicznie operuję pedałem gazu i sprzęgla w taki sposób że obroty nie spadną to tych wibracji nie ma.

3) Samochód był uderzony w lewy błotnik, błotnik został wymieniony, jednak to było 2 lata temu u poprzedniego właściciela.

Ja już jeźdzę z tymi wibracjami i szarpaniem silnika pół roku i nic się nie nasila ani nie osłabia.

Sprzęgło trochę bierze w górnej części, ale nie ślizga, bo jak robiłem próbę na 5 biegu i dodałem na maxa gazu przy obrotach 1600, to obroty nie rosły gwałtownie, była normalna zależność między przyrostem obrotów i predkości.

Co to może być?

: ndz paź 18, 2009 20:53
autor: Haki
Stawiam na kończące się już niestety sprzęgło... To trzepanie budą przy odpalaniu i gaszeniu hmm..
Możesz autko podpiąć pod VAG i zrobić podstawowe testy - Dynamiczny i Statyczny... choć suszarki nie masz u siebie to myślę,że jakieś błędy wysypie ..

: ndz paź 18, 2009 21:06
autor: jarekp23
VAG mam i od pół roku żadnych blędów nie pokazuje, testu dynamicznego raczej na SDI sie nie da zrobić, bo nie ma co sprawdzać, jedynie odchyłki na wtryskiwaczach, ale te są zupełnie w normie, do tego wszystkie nastawy sa w tolerancjach, kąt wtrysku również na kanale 0 w basic setting mieści się w widełakch, więc to raczje nie problem z ogólnie pojętą elektroniką.

[ Dodano: 19 Paź 2009 23:16 ]
i co i nikt nie odpowie?