Strona 1 z 1

Problem z obrotami na zimnym silniku

: ndz paź 18, 2009 19:40
autor: Kubik_GTC
Mam problem z moim golfem 2 1.6-LPG zawsze gdy rano odpale to musze go gazowac ze 2 minuty bo w innym wypadku auto zgasnie .... wogole wtedy zawsze jest tak ze pali jakby na 3 gary tak jakos nie rowno ale jak sie troszeczke rozgrzeje jest juz ok trzyma obroty ladnie pali i jest git potem moge przez pol dnia go nie uzywac i jak ponownie go odpale to wszystko jest w porzadku. Nie wiem za co sie zabrac bo nie chce nie potrzebnie wszystkiego wymieniac moze ktos mial ten problem i potrafi mi pomuc

Przepraszam jesli ten temat juz byl ale nie moglem go znaleźć.

: ndz paź 18, 2009 21:45
autor: grymek
Sprawdź w nocy jak jest ciemno czy przewody od świec nie mają przebicia tak samo z kopułkom, jak jest ciemno to zobaczysz delikatne iskrzenie i to będzie do wymiany.Najlepiej wymienić przewody świece palec i kopułkę, teraz jest zimno wilgotno i przez to tak może być że jak jest zimny to pali jakby na 3 gary a jak się zagrzeje to jest ok. :grin:

: ndz paź 18, 2009 23:29
autor: patryk2340
Kolego, odpalasz na pb czy na gazie?
Ogólnie silniki 1.6 nie cieszą się zbyt dobrą sławą, a wszystko przez to, że są zasilane awaryjnymi gaźnikami. Po kilkunastu latach po prostu padają. Poszukaj na forum, było naprawdę sporo o tych gaźnikach.

Sprawdź jaki masz silnik- jeżeli oznaczenie PN- to gaźnik pierburg 2ee, jeżeli RF- to pierburg 2e2. Któryś z kolegów wysyłał na maila przydatne skany, dzięki którym można było samemu pogrzebać i znaleźć usterkę. Niestety nie pamiętam nicku...

: pn paź 19, 2009 01:08
autor: Kubik_GTC
Na gazie nie odpalam bo mi gaz nie dziala (ale nawet gdyby dzialal to odpalal bym tylko na pb) wg kupilem te auto dopiero przed wczoraj wiec dopiero go poznaje.
Sprawdź jaki masz silnik- jeżeli oznaczenie PN- to gaźnik pierburg 2ee, jeżeli RF- to pierburg 2e2.
Hmm nie znam sie za super moze mala podpowiedź jak sprawdzic to oznaczenie ?

: pn paź 19, 2009 02:23
autor: fifel
Kubik_GTC pisze:Hmm nie znam sie za super moze mala podpowiedź jak sprawdzic to oznaczenie ?
Masz wybite na bloku silnika miedzy 3 i 4 cylindrem - numer silnika, 2 pierwsze literki (czasem tez cyfry i literki) opisuja typ silnika, np PN, RF, KR, EZ, PG, AAM itd :)
Ty bedziesz mial PN, RF albo z tego co pamietam EZ.

: pn paź 19, 2009 02:45
autor: reanimat
na obudowie paska rozrządu jest nalepka informacyjna z kodem kreskowym wytłuszczonym drukiem będzie podany kod silnika do wyboru masz takie kody:
EZ
EZA
RF
HM
PN

: pn paź 19, 2009 17:17
autor: patryk2340
Tutaj masz foty silników montowanych w mk2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=182571
RF różni się od PN np zieloną gruchą wiszącą na podszybiu (w RF) :grin: