Strona 1 z 1

Olej i temperatura silnika

: ndz paź 18, 2009 19:27
autor: QNIO
Witam Serdecznie
Od tygodnia jestem posiadaczem Golfa 4 1.4 16V z 98 roku.
Auto sprowadzone 11 m-cy temu, 3 m-ce "zagazowane".

A chodzi o...
Jak pisałem, samochód mam tydzień czasu. Przez ten okres zrobiłem ~700km
Wczoraj swoim nowym Golfem wybrałem się do Łodzi (uczelnia). W jedną stronę auto sprawowało się bardzo dobrze. Żadnych "złych" objawów itd.. Zaparkowałem samochód pod uczelnią.. minęło może z 6 godzin. Wsiadam i..

Po odpaleniu obroty skoczyły mi na jakieś 2,5 tysiąca, Lekko zdziwiony mówie.. padało, zimno, czasem bywa (doświadczenie z Opla). Ale po rozgrzaniu (powrót z zajęć) obroty zaczęły mi skakać. To raz normalne, to ~2 tysiące, mimo że samochód stał (nogi na gazie też nie miałem). Ruszyłem. Jedzie się normalnie. Zatrzymuje się na światłach i podobna sytuacja z obrotami - góra dół, po pewnym czasie wracają do normy. Po wyjechaniu z miasta zatrzymałem się, zgasiłem samochód, odpaliłem i wydawało się że wszystko wróciło do normy. W dalszej drodze tego problemu już nie uświadczyłem.

Ale niestety problem zaczął się z czymś innym..
Najpierw wskaźnik temperatury silnika padł. Leżał jakbym miał wyłączony samochód. Zatrzymałem się.. płyn jest. Jadę dalej. Wskaźnik zaczął szaleć.. raz leżał, raz pokazywał normalną temperaturę. Nie zaobserwowałem przyczyny. Od takie widzi mi się.

Niestety to nie był mój koniec problemów.
Po przejechaniu ~80 km zaczęło coś świszczeć (jak dla mnie z prawej strony - nie był to świst jednostajny, im szybciej jechałem, tym dźwięk się częściej powtarzał - coś na zasadzie kamienia w bieżniku opony [nie - nie jest to kamień] ). Kolejny postój. Wysiadłem, silnik pracuje normalnie. Nic nie słychać. Jade.. świszczy. Objaw zaczynał się koło ~2,5-3 tysięcy (i w górę) obrotów. Sprawdziłem olej i szok. na ciepłym silniku pokazywał mi mniej niż 80 km wcześniej na zimnym.

Dojechałem jakoś do domu z tym świstem i latającym wskaźnikiem temperatury ale boję się jutro wystawić samochód z garażu.

Czego to może być przyczyna?

Poza tym będę wdzięczny za info jaki olej dolać (ktoś był miły z zdarł karteczkę) 10W40 ?

Pozdrawiam serdecznie.
Paweł

__________
EDIT
Dodam.. Po odpaleniu samochodu po zajęciach pierwsza myśl - przecież to nie diesel. Chodził ciszej. Co prawda "ucichł" po pewnym czasie, ale dzień wcześniej odpalił cichutko.

: ndz paź 18, 2009 19:33
autor: edzio
Na moje oko coś z czujnikiem temperatury .

: ndz paź 18, 2009 20:17
autor: stonefree
Przede wszystkim odczytaj błędy sterownika silnika za pomocą VAGa.Wariowanie wskaźnika wskazywałoby na słaby styk na wtyczce czujnika.
QNIO pisze:Sprawdziłem olej i szok. na ciepłym silniku pokazywał mi mniej niż 80 km wcześniej na zimnym
MOże nie zdążł ścieknąć do misy.
QNIO pisze:jaki olej dolać (ktoś był miły z zdarł karteczkę)
Przede wszystkim olej wypadałoby wymienić, skoro tego jeszcze nie zrobiłeś.

: ndz paź 18, 2009 20:58
autor: Haki
Jak masz autko z tzw- niepewnego źródełka.. to 1 rzecz= wszystkie filtry i olej -- koniecznie wymień. Koszta nie wielkie ,ale przynajmniej będziesz wiedział co masz .
Po 2 skacząca wskazówka od temp.. to tak jak pisał kolega- albo styki we wtyczce, albo czujnik do wymiany .. koszta równie nie wielkie.

Po 3 VAG i test... :bajer:

Co do skoków obrótów-- przepływomierz..albo coś nie tak z tą instalacją gazową jest.
Dobrze by było podskoczyć do serwisu gdzie montują LPG i chłopaki zaraz Ci powiedzą co jest do wymiany a co do czyszczenia itp..

: ndz paź 18, 2009 21:18
autor: stonefree
Haki pisze: przepływomierz
Nie ma przepływomierza w 1,4 16V.
Natomiast wariujące obroty, lub gasnięcei silnika może powodować brudna lub zwalona przepustnica. Na początek sprawdziłbym banalną rzecz- linkę i pedał gazu.

: ndz paź 18, 2009 22:06
autor: Haki
stonefree pisze:
Haki pisze: przepływomierz
Nie ma przepływomierza w 1,4 16V.
Natomiast wariujące obroty, lub gasnięcei silnika może powodować brudna lub zwalona przepustnica. Na początek sprawdziłbym banalną rzecz- linkę i pedał gazu.
:bajer: Zgadza się mój błąd.. miałem napisać o przepustnicy a już to TDI mi chyba siadło na :panna: i o przepławce piszę..

: ndz paź 18, 2009 23:34
autor: wojtekma
Tak jak koledzy juz wczesniej zauwazyli po pierwsze to wymien olej i filtry(wsyzstkie) po drugie najlepiej jakbys skontaktowal sie z poprzednim wlascicielem i ustalil jaki byl olej ewentualnie kiedy co bylo wymieniane (nie wspomne ze powinienes oto spytac przy kupnie:P) jezeli chodzi o wariowanie wskaznika temp oleju to wedlug mnie padl czujnik temp, przydaloby sie zebys podlaczyl VAGa- najlepiej jakbys sie udal do kogos kumatego w tym temacie i porzadnie zanalizowal autko ale jak nie uda Ci sie nikogo znalezc to sluze pomoca (pon-pt jestem w lodzi) z tym ze ja nie naleze do tych super kumatych (przynajmniej jeszcze nie :chytry: ) ale podstawowe rzeczy sie zrobi

: wt paź 20, 2009 17:08
autor: QNIO
No w mieście gdzie mieszkam niestety kumatych to nie posiadam osób z mechanikami na czele.. W Łodzi niestety ale bywam tylko w weekendy. Może jak kiedyś się uda wyrwać w tygodniu to się odezwę wojtekma ;-)

Jak narazie wymienione mam filtry i olej (wczoraj). Zobaczymy czy coś się zmieni.. w razie co temat odświeże.

Dziękuje za pomoc