Strona 1 z 1

Zgasł i nie odpali

: ndz paź 18, 2009 16:06
autor: lukaszmacher
Witam
Mam powazny problem z Seatem Ibizą 1.2 12v z roku 2003,mianowicie od 3 miesiecy swieciła sie kontrolka pomaranczowa od silnika,po wpieciu kompa cały czas wywlało błąd 16490 iwymieniłem czujnik w kolektorze ssacym,wywaliłem katalizator,sprawdziłem podcisnienia i wyczysciłem przepustnice i nadal sie swieciła i postanowiłem dac sobie spokuj,w piatek wjechałem do garazu i od tego czasu go niemoge odpalic,iskra jest,swiece zalewa,cos lekko chyta jakby na 1 ale po chwili gasnie,wpiołem waga i wyswietla tylko ten bład 16490,moze to byc to ze przeskoczył łancuch rozrządu????bo ostatnio było go słychac,prosze o pomoc i z góry dzieki za pomoc

: ndz paź 18, 2009 16:11
autor: edzio
Przecież już pisałem ci dawno ,żebyś sprawdził rozrząd.
Te silniki też nie będą prawidłowo pracowac bez katalizatora,ale to akurat nie ma związku w tym przypadku.

: ndz paź 18, 2009 20:20
autor: stonefree
lukaszmacher pisze:bład 16490
Co to za błąd?

: ndz paź 18, 2009 20:31
autor: edzio
P0106 16490
(Silnik/Kody błędów)
Ciśnienie w kolektorze ssącym i ciśnienie powietrza, niezrozumiała wartość sygnału

: ndz paź 18, 2009 21:13
autor: stonefree
edzio, Co ma bład czujnika MAP do rozrządu?Może poprostu kable albo złacze?

: ndz paź 18, 2009 21:40
autor: lukaszmacher
czyzby to jednak nie winna rozrzadu,ze zalewa swiece mimo tego ze jest iskra a nie odpala????rozbierac rozrząd???

: ndz paź 18, 2009 21:42
autor: edzio
stonefree pisze:edzio, Co ma bład czujnika MAP do rozrządu?Może poprostu kable albo złacze?
mało wiesz ,dlaczego wybaczę ci to głupie pytanie

: ndz paź 18, 2009 22:54
autor: lukaszmacher
a jesli rozrząd jest przestawiony to czy vag pokaze jakis błąd z tym zwiazany????

: wt paź 20, 2009 21:39
autor: stonefree
edzio pisze:mało wiesz
Dlatego grzecznie pytam. Ty od razu wszystko wiedziałes?

: śr paź 21, 2009 00:11
autor: edzio
stonefree pisze:
edzio pisze:mało wiesz
Dlatego grzecznie pytam. Ty od razu wszystko wiedziałes?
postaram się odpowiedziec na twoje pytanie"Tłok przesuwa się w dół z górnego (GMP) do dolnego martwego punktu (DMP), wytwarzając we wnętrzu cylindra podciśnienie. W tym czasie zawór ssawny jest otwarty, dzięki temu z kanału dolotowego, znajdującego się za zamykającym go zaworem ssącym, wciągnięta zostaje z gaźnika (lub układu wtryskowego i kanałów powietrznych) mieszanka paliwowo-powietrzna. Trafia ona do wnętrza cylindra, pomiędzy tłok, a głowicę cylindra. Kiedy tylko tłok przekroczy DMP, zawór ssący zostaje zamknięty."
Jeżeli teraz zawór otwiera się lub zamyka w innym położeniu to to podciśnienie będzie inne i komputer zanotuje to jako błąd.

: śr paź 21, 2009 23:36
autor: stonefree
edzio, Dziekuję za wyczerpującą odpowiedź. Odpowiedz mi jeszcze na jedno pytanie : czy bład "niezrozumiała wartość sygnału moze oznaczac przerwe łub zwarcie?

: czw paź 22, 2009 09:47
autor: edzio
stonefree pisze:czy bład "niezrozumiała wartość sygnału moze oznaczac przerwe łub zwarcie?
zazwyczaj w opisie błędu będzie "przerwa -zwarcie do masy",choc nie można wykluczyc ,że niezrozumiała wartośc sygnału też to oznacza,ale nie ma problemu to zidentyfikowac,każde urządzenie diagnostyczne posiada tzw."bloki pomiarowe i tam sprawdzasz wartośc sygnału,ale trzeba znac prawidłą .Czyli dla specjalisty jest to parę minut roboty.Mogę powiedziec jeszcze ,że niższa wartoś podciśnienia od zadanej oznacza przestawiony rozrząd,oczywiście wykluczając "lewe powietrze"
Bardzo proste.

: czw paź 22, 2009 22:08
autor: stonefree
A prze czterozaworowych silnikach nie dojdzie do kolizji z tłokiem?

: pt paź 23, 2009 08:58
autor: edzio
stonefree pisze:A prze czterozaworowych silnikach nie dojdzie do kolizji z tłokiem?
oczywiście,że może dojśc w każdymsilniku,kwestia tego o ile jest przestawiony.
Jeżeli o ząb,czy dwa to raczej nie powinno dojśc jeszcze do kolizji.