Zgasł i nie odpali

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lukaszmacher
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw cze 19, 2008 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Zgasł i nie odpali

Post autor: lukaszmacher » ndz paź 18, 2009 16:06

Witam
Mam powazny problem z Seatem Ibizą 1.2 12v z roku 2003,mianowicie od 3 miesiecy swieciła sie kontrolka pomaranczowa od silnika,po wpieciu kompa cały czas wywlało błąd 16490 iwymieniłem czujnik w kolektorze ssacym,wywaliłem katalizator,sprawdziłem podcisnienia i wyczysciłem przepustnice i nadal sie swieciła i postanowiłem dac sobie spokuj,w piatek wjechałem do garazu i od tego czasu go niemoge odpalic,iskra jest,swiece zalewa,cos lekko chyta jakby na 1 ale po chwili gasnie,wpiołem waga i wyswietla tylko ten bład 16490,moze to byc to ze przeskoczył łancuch rozrządu????bo ostatnio było go słychac,prosze o pomoc i z góry dzieki za pomoc



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz paź 18, 2009 16:11

Przecież już pisałem ci dawno ,żebyś sprawdził rozrząd.
Te silniki też nie będą prawidłowo pracowac bez katalizatora,ale to akurat nie ma związku w tym przypadku.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz paź 18, 2009 20:20

lukaszmacher pisze:bład 16490
Co to za błąd?



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz paź 18, 2009 20:31

P0106 16490
(Silnik/Kody błędów)
Ciśnienie w kolektorze ssącym i ciśnienie powietrza, niezrozumiała wartość sygnału



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz paź 18, 2009 21:13

edzio, Co ma bład czujnika MAP do rozrządu?Może poprostu kable albo złacze?



lukaszmacher
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw cze 19, 2008 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: lukaszmacher » ndz paź 18, 2009 21:40

czyzby to jednak nie winna rozrzadu,ze zalewa swiece mimo tego ze jest iskra a nie odpala????rozbierac rozrząd???
Ostatnio zmieniony ndz paź 18, 2009 21:41 przez lukaszmacher, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz paź 18, 2009 21:42

stonefree pisze:edzio, Co ma bład czujnika MAP do rozrządu?Może poprostu kable albo złacze?
mało wiesz ,dlaczego wybaczę ci to głupie pytanie



lukaszmacher
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw cze 19, 2008 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: lukaszmacher » ndz paź 18, 2009 22:54

a jesli rozrząd jest przestawiony to czy vag pokaze jakis błąd z tym zwiazany????



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt paź 20, 2009 21:39

edzio pisze:mało wiesz
Dlatego grzecznie pytam. Ty od razu wszystko wiedziałes?



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » śr paź 21, 2009 00:11

stonefree pisze:
edzio pisze:mało wiesz
Dlatego grzecznie pytam. Ty od razu wszystko wiedziałes?
postaram się odpowiedziec na twoje pytanie"Tłok przesuwa się w dół z górnego (GMP) do dolnego martwego punktu (DMP), wytwarzając we wnętrzu cylindra podciśnienie. W tym czasie zawór ssawny jest otwarty, dzięki temu z kanału dolotowego, znajdującego się za zamykającym go zaworem ssącym, wciągnięta zostaje z gaźnika (lub układu wtryskowego i kanałów powietrznych) mieszanka paliwowo-powietrzna. Trafia ona do wnętrza cylindra, pomiędzy tłok, a głowicę cylindra. Kiedy tylko tłok przekroczy DMP, zawór ssący zostaje zamknięty."
Jeżeli teraz zawór otwiera się lub zamyka w innym położeniu to to podciśnienie będzie inne i komputer zanotuje to jako błąd.
Ostatnio zmieniony śr paź 21, 2009 01:05 przez edzio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr paź 21, 2009 23:36

edzio, Dziekuję za wyczerpującą odpowiedź. Odpowiedz mi jeszcze na jedno pytanie : czy bład "niezrozumiała wartość sygnału moze oznaczac przerwe łub zwarcie?



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » czw paź 22, 2009 09:47

stonefree pisze:czy bład "niezrozumiała wartość sygnału moze oznaczac przerwe łub zwarcie?
zazwyczaj w opisie błędu będzie "przerwa -zwarcie do masy",choc nie można wykluczyc ,że niezrozumiała wartośc sygnału też to oznacza,ale nie ma problemu to zidentyfikowac,każde urządzenie diagnostyczne posiada tzw."bloki pomiarowe i tam sprawdzasz wartośc sygnału,ale trzeba znac prawidłą .Czyli dla specjalisty jest to parę minut roboty.Mogę powiedziec jeszcze ,że niższa wartoś podciśnienia od zadanej oznacza przestawiony rozrząd,oczywiście wykluczając "lewe powietrze"
Bardzo proste.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw paź 22, 2009 22:08

A prze czterozaworowych silnikach nie dojdzie do kolizji z tłokiem?



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pt paź 23, 2009 08:58

stonefree pisze:A prze czterozaworowych silnikach nie dojdzie do kolizji z tłokiem?
oczywiście,że może dojśc w każdymsilniku,kwestia tego o ile jest przestawiony.
Jeżeli o ząb,czy dwa to raczej nie powinno dojśc jeszcze do kolizji.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 126 gości