Strona 1 z 1

Szarpie i zeruje godzine i licznik kilometrów na zimnym siln

: sob paź 17, 2009 14:16
autor: raczek84
Witam mam poważny problem z moim MK4 od jakiegoś czasu szczególnie gdy jest duża wilgotność powietrza i zimno na dworze mój golf strasznie szarpie dopóki się nie rozgrzeje poza tym kiedy samochód stoi kilkanaście godzin nie odpalany to przy próbie odpalenia go liczniki zerują się (mowa o godzinie i liczniku kilometrów) wskazówki szaleją wtedy (wskazówki od prędkości i obrotów silnika trzęsą się)

Opisałem tak jak umiałem nie jestem mechanikiem mam nadzieje że ktoś będzie w stanie mi pomóc bo wiadomo jacy są mechanicy tym bardziej jak wyczują że się nie znam.

Mój golf to rocznik 98
silnik 1,8 20v
moc 125KM

Proszę o pomoc

: sob paź 17, 2009 14:36
autor: Orcio
1.Rozrusznik do czyszczenia
2.Akumulator slaby niedoladowany
3.pozdro

: sob paź 17, 2009 15:52
autor: Baracus86
na pewno aku slaby. mój mk3 tez zerował licznik przy odpaleniu ale to zimą :green_fuck: z tym trzęsieniem to jeśli to jest to co myślę czyli nie ruszają się tylko tak drgają jak głupie to może być jakiś nie kontakt na złączu licznika. a co do szarpania to obstawiam kable wysokiego napięcia, chociaż nie wiem czy takowe są czy nie tak jak w BMW ze cewki zaraz na świecach :/ wiec koledzy którzy znają ten silnik to niech się wypowiedzą.

: sob paź 17, 2009 17:26
autor: raczek84
Szczerze mówiąc akumulator był sprawdzany i raczej ten wątek bym pominął bo cokolwiek się dzieje z samochodem na pewno nie jest to akumulator.

Co do kabli to była pierwsza myśl która przyszła mi do głowy i tutaj mam do was prośbę:
Jakie kable byście mogli polecić jakiej firmy ??

Co do rozrusznika hmmm kłopotów z odpalaniem nie ma żadnych odpala za pierwszym razem bezproblemowo tyle tylko że przy niskiej temperaturze i dużej wilgotności zeruje liczniki i szarpie dopóki się nie rozgrzeje.

Może jeszcze jakieś sugestie ??

: sob paź 17, 2009 18:45
autor: valerio
witaj
jeżeli zerują Ci się liczniki to znaczy, że napięcie 12V spada do tak niskiej wartości że zegary odczytują zanik napięcia i się zerują, do tego problem z wariującymi zegarami, posprawdzałbym masy przy liczniku, a jeżeli jeszcze jak piszesz szarpie to sprawdź masę od aku do karoserii.

: sob paź 17, 2009 19:42
autor: Jazz_Blue
raczek84 pisze:Jakie kable byście mogli polecić jakiej firmy ??
Beru kolego :bigok:

: sob paź 17, 2009 20:08
autor: Baracus86
valerio to samo mówiłem, ale kolega mowii ze aku byl sprawdzany, tylko trudno ocenić jak jest z wydajnością tego aku.

: sob paź 17, 2009 23:21
autor: raczek84
Dzięki za wszystkie rady w tym temacie w poniedziałek wymienię kable i dam jeszcze raz do sprawdzenia akumulator zobaczymy czy moje problemy znikną

: ndz paź 18, 2009 01:19
autor: Jazz_Blue
Kiedy wymieniałeś ostatnio świece? Jeśli dawno to warto przy wymianie kabli także i świece wymienić, czasem wymiana samych kabli może nic nie dać.

: czw paź 22, 2009 23:30
autor: raczek84
Kable dzisiaj zostały wymienione i niestety problem nadal jest chociaż w mniejszym stopniu to jednak nadal samochód nierówno chodzi i ma to charakterystyczne szarpnięcie mimo 125 KM nie czuć tej mocy.

Kable zostały wymienione na NGK tak samo świece NGK i dodatkowo wymieniłem cały licznik bo on był problemem zerowania (i tutaj mam spokój)

Wybieram się na diagnozę komputerową gdyż nie chce wymienić pół silnika żeby dojść do przyczyny