Strona 1 z 1

problem z moim Ventem

: sob paź 17, 2009 00:37
autor: Yoker
problem dotyczy VW Vento 95r. silnika 1.8 90KM na gazie, po przejechaniu pewnego dystansu,silnik gubi wolne obroty gdy wrzuci się skrzynie na luz. po ponownym odpaleniu auta jest problem ponieważ stacyjka się czasem blokuje :neutral: ,a samo uruchomienie jest prawie nie możliwe na benzynie,gdy przełączę na gaz i przekręcę parę razy auto z oporem zapala. Po pokonaniu kolejnego dystansu do momentu wyrzucenia na luz,auto pracuje bez zarzutu, a po wrzuceniu na luz auto natychmiast gaśnie podczas jazdy na luzie ;( bardzo proszę o pomoc, to jest moje pierwsze auto i nie wiem czego się czepić :goof:

: sob paź 17, 2009 07:06
autor: Paweł NPI
Jeśli masz 90KM to nie AAM jak masz w opisie tylko ABS ;)
Widzisz cięzko się tykać do gazu i zgadywać co może być jeśli auto na Pb nie chodzi jak należy. Mi się wydaje że trzeba by się przyjżeć reduktorowi lub poprostu podjechać na regulację. Sprawdzić takie podstawy jak filtr powietrza i gazu. A jak na postoju wrzucisz luz to też gaśnie?

: sob paź 17, 2009 07:57
autor: flatron316
Zresetuj komputer

: sob paź 17, 2009 21:30
autor: Yoker
palen pisze:Jeśli masz 90KM to nie AAM jak masz w opisie tylko ABS ;)
Widzisz cięzko się tykać do gazu i zgadywać co może być jeśli auto na Pb nie chodzi jak należy. Mi się wydaje że trzeba by się przyjżeć reduktorowi lub poprostu podjechać na regulację. Sprawdzić takie podstawy jak filtr powietrza i gazu. A jak na postoju wrzucisz luz to też gaśnie?
przepraszam masz racje to jest silnik AAM 75KM :blush: sprawdziłem dokładnie,co nie zmienia stanu rzeczy,bo na drugi dzień gdy chciałem odpalić to nie chciał "załapać" i na gazie jak i na benzynie :otepienie: dopiero po paru długich próbach coś zaskoczył,jadnak zarzało się ze jak już zaskoczył to gasł, albo gdy już odpuściłem stacyjkę po długiej próbie odpalenia to w ułamku sekundy zapalił. Było też tak że odpalił i tak chodził między 400 a 800 - 900 obr/min. i ostatecznie gasł :((( :(

: sob paź 17, 2009 21:54
autor: Paweł NPI
Spróbuj rano przed odpaleniem odpiąć czujnik temperatury (na krućcu wychodzącym z głowicy) i wtedy odpal.

: sob paź 17, 2009 22:07
autor: Yoker
palen pisze:Spróbuj rano przed odpaleniem odpiąć czujnik temperatury (na krućcu wychodzącym z głowicy) i wtedy odpal.
dobra jutro sprawdzę i dam znać jak jest ;) .a od nośnie kompa to jak się odbywa reset ?

: sob paź 17, 2009 22:15
autor: Paweł NPI
Co do resetu to odłączasz aku na jakieś 15-30 min i podłączasz na nowo.

[ Dodano: 2009-10-17, 22:17 ]
A czy w czasie jazdy po przełączeniu na pb tez nie ma wolnych obrotów??

: sob paź 17, 2009 22:28
autor: Yoker
palen pisze:Co do resetu to odłączasz aku na jakieś 15-30 min i podłączasz na nowo.

[ Dodano: 2009-10-17, 22:17 ]
A czy w czasie jazdy po przełączeniu na pb tez nie ma wolnych obrotów??
a po ponownym podłączeniu powinien normalnie chodzić jak zawsze?
To znaczy tak... jak odpale na gazie to po przełączeniu na benzynę obroty wolne auto posiada, tylko sama próba odpalenia jeste problematyczna, jak już na upartego odpali na benzynie to nie ma problemu by odpalił na pb, tylko ogólnie nie zawsze chce odpalić. teaza jak dolalem wchy to normalnie jakoś odpala... tylko zastanawia mnie co będzie jutro rano :/ :(

: sob paź 17, 2009 22:37
autor: Paweł NPI
No na gazie palenie przy obecnych temperaturach tez nie będzie zawsze należało do łatwych. Po resecie jesli złapał jakieś błędy w co wątpię powinien lepiej chodzić. Ale zobacz z tym czujnikiem i pal na pb. Bo byc może masz po prostu czujnik walnięty i dlatego ciężko pali lub od razu gaśnie.

: sob paź 17, 2009 22:52
autor: Yoker
palen pisze:No na gazie palenie przy obecnych temperaturach tez nie będzie zawsze należało do łatwych. Po resecie jesli złapał jakieś błędy w co wątpię powinien lepiej chodzić. Ale zobacz z tym czujnikiem i pal na pb. Bo byc może masz po prostu czujnik walnięty i dlatego ciężko pali lub od razu gaśnie.
tak też zrobię jutro, bo stach się gdziekolwiek ruszać bo na krzyżówkach to strach wrzucać na luz :grin: :grin: mam nadzieje że to nic groznego :chytry:
pozdro.

: sob paź 17, 2009 23:12
autor: Paweł NPI
Czujnik to raczej może być winny problemowi odpalania... a gasnięcie to wina regulacji lub samego parownika. Możesz spróbować wykręcić z pół obrotu śrubę w parowniku i zobaczyć czy będzie poprawa...

: sob paź 17, 2009 23:55
autor: Yoker
palen pisze:Czujnik to raczej może być winny problemowi odpalania... a gasnięcie to wina regulacji lub samego parownika. Możesz spróbować wykręcić z pół obrotu śrubę w parowniku i zobaczyć czy będzie poprawa...
z parownikiem to się jakoś załatwie, tyle że na benzynie to zdaje mi się że nie powinien mi gasnąć... :otepienie: a gaśnie i na ty i na tym :( . i jeszcze jak włącze na czuwanie to na wyświetlaczy pojawia się : in 02 -miga pare razy i pojawia się przebieg, nie wiem co to oznacza ?

: ndz paź 18, 2009 00:05
autor: michalqqr
Yoker pisze:in 02 -miga pare razy i pojawia się przebieg, nie wiem co to oznacza ?
to inspekcja ale ona nie ma nic do tego :) oznacza że powinno się pojechać na jakiś tam przegląd po bodajże 30k km

: ndz paź 18, 2009 00:16
autor: Yoker
aha ,w sumie coś mi świtało z tym przeglądem,ale nie miałem potwierdzenia do teraz :) dzięki za odpowiedź