Strona 1 z 1

Gibające koło w silniku RP

: pt paź 16, 2009 00:52
autor: grandi
Witam , znajomy ma silnik RP gibało mu się koło na wale korbowym , było słychać takie hrrr- pompa wody , w końcu pompa poleciała (łożysko poszło) lałą się woda . Kupił koło pasowe wału nową pompę wymieniliśmy pompę koło pasowe lecz nadal jest bicie na wale . Zna może ktoś przyczynę wiem że w TD ścina klin na wale , sam tego doświadczyłem ale w benzynie?

: pt paź 16, 2009 11:02
autor: Lipek81
Zdejmij osłonę paska rozrządu i zobacz, czy pasek rozrządu idzie równo, czy się nie giba. Możesz mieć uszkodzone koło rozrządu - dolne, albo końcówkę wału korbowego.

: pt paź 16, 2009 11:40
autor: grandi
A jakie przyczyny mogą być wiesz może ?

: pt paź 16, 2009 11:42
autor: Lipek81
Np. nie dokręcona śruba centralna na wale - co powoduje luz, co z kolei powoduje wyrobienie się koła rozrządu, lub gniazda na klin itp.

: pt paź 16, 2009 11:50
autor: Paweł Marek
grandi, mnie sie zdarzyło, po tym jak mechanikowi wyjmującemu silnik walnął on kołem o podłużnicę. Tez myślałem że koło, dałem inne i to samo. Minmalne kiwanie było widoczne tez na kółku paska rozrządu na wale, a śróba była dokręcona.
W kacie desperacji walnąłem parę razy przez drewno duzym młotem w koło i naprostowało się, jeźdżę tak już ze 150 tysiięcy i jest ok. Ale wniosek taki ze skrzywiła mi sie końcówka wału

: pt paź 16, 2009 12:36
autor: reanimat
Paweł Marek, miałem podobną sytuację w MK2 bicie powyżej 1mm na strone na kole pasowym wału korbowego, zdemontowałem koło razem z kołem zębatym wału co się okazało mechanik, który mi prostował koło pasowe musiał to robić na przykręconym kole pasowym do wału korbowego, bicie było nadal lecz mniejsze, po demontażu i oględzinach musiałem wymienić koło zębate bo tak mechanik mi je załatwił że były pęknięte 3 zębatki na ów kole.

: pt paź 16, 2009 12:55
autor: Paweł Marek
biorąc pod uwagę to co napisałeś musze się więc przyjrzeć jeszcze raz tej zębatce, wtedy ją oglądałem i wydawała się cała

: pt paź 16, 2009 13:37
autor: reanimat
radze sprawdzić bo naprawde byłem w szoku. Dziś właśnie mam do odbioru i koło zębate wału głównego i koło pasowe , które mi koledzy w robicie wykonali, tylko nie wiem czy jest różnica bo oryginalnie koło pasowe wału jest zrobione z 2 blach o gr ok 2.5-3mm a te, które mi wykonali jest z pełnego stopu stali.


P.S. sprawdź koło na zębach , (jeden ząb pęknięty)i na czole koła, tam były p2 pęknięcia dochodzące do zębów długość pęknięć ok. 3mm, są specjalne środki najczęściej kolorów jaskrawych, które penetrują metal, a przebarwienia dają znać o mikroszczelinach i większych pęknięciach
Pozdrawiam.

: pt paź 16, 2009 20:22
autor: grandi
Mógłby mi ktoś pomóc i zapodać schemat jak ustawić rozrząd w 1.8 RP nie moge znalesc

: pt paź 16, 2009 21:42
autor: reanimat
Oto linki do zdjęć jak ustawić rozrząd w MK2 kod silnika: RP
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/752 ... c9600.html -rysunek tech
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e65 ... 2c4ca.html -podjęcie czynności.

: pt paź 16, 2009 21:50
autor: piteR-ek
Przyczyna moga byc tez jakies "syfy" pod kolem jezeli ktos nie wyczyscil przed montazem

: pt paź 16, 2009 21:56
autor: grandi
Koło zdjęte odpalone zostało auto i było bicie na małym kole od rozrządu odziwo już chyba ktoś coś tam robił bo koło jest założone marki SKF

: pt paź 16, 2009 22:06
autor: reanimat
grandi Wątpię, wydaje mi się że to są litery kodowe a z drugiej strony powinien być wybity numer seryjny, na moim starym kole jest oznaczenie RWB i 049105263C po drugiej stronie, więc to może być oryginał ale wykonany przez jakąś firmę produkującą dla VW.
Na nowym kole które dziś zamówiłem nie ma nawet oznaczenia ustawienia rozrządu nie wspominając o jakichś nazwach kodowych, więc muszę wzorcować się na starym kole.

[ Dodano: 18 Paź 2009 01:06 ]
Otóż chłopaki, wczoraj znaczy się w sobote wymieniłem to koło pasowe wału korbowego oraz koło zębate wału w mojej EZ-etce, pisałem o biciu, chłopaki wykonali mi koło w firmie teraz zero bicia, zmatowiłem powierzchnię styczną paska klinowego z kołem Alternatora oraz pompy wody, muszę powiedzieć rewelacja, pasek się ślizgał teraz niet, kontrolka ładowania się paliła po odpaleniu silnika i znów się nie pali... to mamy parę problemów z głowy