Strona 1 z 1

potrzebny schemat podłączenia przekaźnika świec żarowych

: czw paź 15, 2009 23:16
autor: cegiel1989
Witam

proszę o pomoc w podłączeniu go jakie napięcia do jakiego numeru,
poniżej dołączam rysunek przekaźnika od strony wyprowadzeń

Obrazek

: pt paź 16, 2009 00:24
autor: Zico63b
To jest do "wolnossącego" Diesla, ja mam TDI więc napiszę tylko że:
Z ogólnych zasad oznakowań wynika
50 - włączanie rozrusznika ze stacyjki;
30 - stały plus;
87 - wyjście (w tym wypadku na świece)
86 - podanie napięcia sterującego lub czasem plus "po zapłonie";
85 - masa cewki sterowania bądź masowanie cewki poprzez jakiś wyłącznik.
T - zwykle dla wyłącznika czasowego różnych typów;
L - lampki kontrolne.


Można też inaczej - sprawdzając w jakie z pinów gniazda skrzynki bezpieczników wchodzą poszczególne styki ustalić to, biorąc pod uwagę opis który posiadam:
1 - rozrusznik;
2 - plus po zapłonie;
3 - czujnik temperatury płynu chł.;
4 - wyjście na świece;
5 - brak (niewykorzystany);
6 - stały plus;
7 - brak (niewykorzystany);
8 - masa bezpośrednio do blachy (bez żadnego wyłącznika choć oczywiście poprzez ścieżki skrzynki bezpieczników);
9 - lampka kontrolna świec.

: śr sty 20, 2010 15:10
autor: blm
Czy w na zdjęciu poniżej.. piny przekaźnika są zgodne z opisem który podał Zico63b?
Obrazek
Obrazek

Rozumiem, że 85 to będzie wyłącznik czasowy? Gdzie go znajdę?

: śr sty 20, 2010 22:17
autor: Zico63b
To jest przekaźnik właśnie do mojego i AEY, inny niż do Diesli "nieelektronicznych".
Pin 85-ty jest sterowany komputerem samochodu, tzw. ECU, umieszczonym na podszybiu.

: śr sty 20, 2010 22:23
autor: blm
Przewód idzie bezpośrednio do ECU? Czy po drodze ma jakiś bezpiecznik lub co innego? Mam taki problem, że przekaźnik się nie załącza.. więc chce zbadać obwód od pinów 86 i 85. A na ECU jak zlokalizować obwód do tego pinu 85-tego? Ciężkie dojście jest do ECU? W sobotę chcę z tym powalczyć.

: śr sty 20, 2010 22:25
autor: PinkFloyd
blm pisze:Przewód idzie bezpośrednio do ECU? Czy po drodze ma jakiś bezpiecznik lub co innego? Mam taki problem, że przekaźnik się nie załącza.. więc chce zbadać obwód od pinów 86 i 85. A na ECU jak zlokalizować obwód do tego pinu 85-tego? Ciężkie dojście jest do ECU? W sobotę chcę z tym powalczyć.
odepnij czujnik temp. i zdejmij fajke ze świecy i miernikiem sprawdz czy wtedy jest napięcie, masz na to ok 10 sek. wtedy napiece zniknie

: śr sty 20, 2010 22:29
autor: Zico63b
W zacisku skrzynki bezpiecznikowej gdzie wchodzi pin86 przekaźnika, (nie 85)! napięcie ma być z chwilą włączenia zapłonu, to warto sprawdzić.
Z pinu 85 idzie bez bezpieczników czy nawet złączy - prosto do pinu 50 komputera (w silniku 1Z!).
Dojście nie specjalnie dobre, wymaga rozebrania osłony podszybia.

: śr sty 20, 2010 22:31
autor: blm
Wszytko jest już sprawdzone.. napięcia nie ma.. przekaźnik wymieniany.. chociaż wizualnie stary był dla mnie w 99% ok. Napięcie na pinach 87-30 jest, sprawdzałem spinaczem.. dlatego na fotce plastik jest lekko przypalony, wiem mój błąd, ale to już był akt desperacji... zwalone było wszystko - przepalone świece.. kąt wtrysku.. normalnie po całości. Przekaźnik sprawdzałem też komputerem.. nie "cykał".

Taki błąd jest na komputerze:
"18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground"

[ Dodano: 20 Sty 2010 21:34 ]
Zico63b pisze:W zacisku skrzynki bezpiecznikowej gdzie wchodzi pin86 przekaźnika, (nie 85)! napięcie ma być z chwilą włączenia zapłonu, to warto sprawdzić.
Mówisz o tej skrzynce na akumulatorze.. tam bezpiecznik jest OK, ale fakt napięcia nie sprawdzałem.

: śr sty 20, 2010 22:55
autor: Zico63b
W silniku ALH jest nieco bardziej skomplikowany układ niż w 1Z, troszkę musiałem sie rozejrzeć.
Pin 86 lub 19 (zalezy od wykonania) przekaźnika świec żarowych (108, gniazdo 4) jest zasilany z przekaźnika 109 z gniazda 12. Zasila on sporo urządzeń i nie podejrzewam by on nie działał. Tak więc w pinie 86 lub 19 napięcie musi być, inaczej dokładne sprawdzenie skrzynki bezpieczników - czy coś się nie przepaliło.
Z pinu 85 lub 16 cewka jest już masowana przez pin 42 ECU (nie 50 bo to w 1Z!).
Nic więcej sie nie wymyśli, tak trzeba badać by usterkę znaleźć, w ECU szukać dopiero po przebadaniu wszystkiego.

[ Dodano: 20 Sty 2010 21:59 ]
blm pisze:Mówisz o tej skrzynce na akumulatorze.. tam bezpiecznik jest OK, ale fakt napięcia nie sprawdzałem.
Nie. mówię o tej widocznej pod tablicą, w kabinie.

: czw sty 21, 2010 23:19
autor: blm
Zico63b pisze:Pin 86 lub 19 (zalezy od wykonania) przekaźnika świec żarowych (108, gniazdo 4) jest zasilany z przekaźnika 109 z gniazda 12. Zasila on sporo urządzeń i nie podejrzewam by on nie działał. Tak więc w pinie 86 lub 19 napięcie musi być, inaczej dokładne sprawdzenie skrzynki bezpieczników - czy coś się nie przepaliło.
Z pinu 85 lub 16 cewka jest już masowana przez pin 42 ECU (nie 50 bo to w 1Z!).
Hmm.. dopadłem się schematów tej elektryki i wywnioskowałem z nich co innego. Mam takie schematy: http://img406.imageshack.us/g/511w.jpg/
Z tego co "wyczytałem" to pin 85 idzie przez złącze do komputera, a 86 przez bezpiecznik 34 (który jest OK), potem złącze i do "+". Niech ktoś spojrzy czy dobrze to zinterpretowałem. W sobotę będę sprawdzał. To jest tak jak pisze Zico63b czy nie?

: czw sty 21, 2010 23:51
autor: Zico63b
Widzę właśnie tą różnicę, dotyczącą istnienia bezpiecznika 234; na schemacie który znalazłem w necie nie ma go. Trzeba by jeszcze i jego sprawdzić, natomiast masowanie cewki przez komputer ECU jest bez zmian.

: ndz sty 24, 2010 14:18
autor: blm
Wczoraj rozwiązałem mój problem z przekaźnikiem.. okazało się, że bezpiecznik 34 chyba nie ma tu znaczenia. Okazało się, że sterowanie przekaźnikiem było odłączone (wyjęta ta wtyczka: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=296385), wcześniej nie wiedziałem od czego jest, ale sprawdziłem, że na jednym pinie po włączeniu stacyjki jest "+", a na drugi po podłączeniu miernika ("bzyczka") i puszczeniu testu przekaźnika z komputera pojawia się masa sterowana z komputera. A co do tego bezpiecznika to nie wiem.. może źle schemat "przeczytałem".. potwierdzę, że faktycznie po odłączeniu przekaźnika 109 z gniazda 12 nie było napięcia na przekaźniku od świec.. ale ten przekaźnik 109 steruje większą ilością rzeczy.