TPS - na zimnym wolne obroty 2000

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

oxgen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 22:47
Lokalizacja: Lublin

TPS - na zimnym wolne obroty 2000

Post autor: oxgen » czw paź 15, 2009 21:38

Witam.

Mam silnik 1,8 8v RP. Gdy silnik jest zimny wolne obroty sięgają 2000 niezależnie od tego czy PB czy LPG (2-gen). Gdy się nagrzeje wszystko ok.

Wymieniony czujnik temp nieb, podciśnienia szczelne i prawidłowo podłączone, świece + wszystko WN nowe TPS sprawdzany miernikiem wszystko ok.
Sprawdzany na 3 nastawnikach przepustnicy objawy te same.

Pewien czas temu zostały uszkodzone 4 przewody od 5 pinowej wtyczki która idzie do TPSu. Nie wiem czy są na 100% dobrze ponownie podłączone nie mogę nigdzie znaleźć rozpiski tego i nie znam nikogo kto ma golfa na mono-jettronicu.

Mam więc prośbę czy ktoś z użytkowników który posiada RPka mógłby zrobić zdjęcie/rozpiskę jakie kolory z wiązki samochodu idą do poszczególnych pinów w tej wtyczce?



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw paź 15, 2009 21:39

podaj meila cos tam wysle



oxgen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 22:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: oxgen » czw paź 15, 2009 21:40

oxgen@wp.pl

Z góry wielkie dzięki



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw paź 15, 2009 21:46

oxgen, to jest w pdf pod koniec sa jakies schematy,sprawdz za 5min poczte

[ Dodano: Czw Paź 15, 2009 21:49 ]
twoj adres zostal odrzucony przez serwer hmm 2 razy prubowalem.jeszcze raz...



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » czw paź 15, 2009 21:50

Z prawej strony wtrysku jest takie cos z wtyczka na dwa kable wchodza do tego dwa wezyki jeden od aparatu zaplonowego drugi o wtrysku Nazywa to sie zawor sterujacy reguluje zmiane wyprzedzenia zaplonu na drodze podcisnieniowej Zobacz czy w te kostce nie sa piny ugnite lub kable Lubia sie w tej kostce kable urywac i pozniej sa takie efekty jakie teraz masz duze obroty



oxgen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 22:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: oxgen » pt paź 16, 2009 15:57

Z wtyczką do zaworu wszystko ok piny są ładne, kable też w dobrym stanie.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob paź 17, 2009 00:29

oxgen, aa reset byl ECU ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob paź 17, 2009 08:04

kolego a sprawdzałeś czy masz dobrze TPS ustawiony??



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob paź 17, 2009 10:19

oxgen pisze:TPS sprawdzany miernikiem wszystko ok.


toffic, :bigok:


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob paź 17, 2009 23:48

to że sam czujnik jest OK nie znaczy ze jest dobrze ustawiony dlatego pytam :bigok:



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob paź 17, 2009 23:52

toffic pisze:to że sam czujnik jest OK nie znaczy ze jest dobrze ustawiony dlatego pytam
to innymi słowy , to ze zarówka swieci to nie znaczy ze jest dobra ?? przeciez napisał ze jest ustawiony ok, wiec powiedz mi w jaki sposób to co jest porawnie ustawione ma nie działac ??


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz paź 18, 2009 00:16

guti pisze:przeciez napisał ze jest ustawiony ok, wiec powiedz mi w jaki sposób to co jest porawnie ustawione ma nie działac ??
czytaj uważnie, napisał "sprawdzany miernikiem" pytanie do autora tematu co miał przez to na myśli :chytry: czy przejście na ścieżkach czy napięcie do ustawienia :bigok:



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz paź 18, 2009 08:42

toffic pisze:czytaj uważnie, napisał "sprawdzany miernikiem" pytanie do autora tematu co miał przez to na myśli :chytry: czy przejście na ścieżkach czy napięcie do ustawienia
ja czytam uwaznie , moim zdaniem jak ktos pisz ze sprawdzal miernikiem TPSa i mówi , ze jest ok , to znaczy ze TPS jest sprawny , inaczej jak miernikiem przeciez nie sprawdzisz TPSa, to miernik Ci powie jakie sa napięcia w stossunku do otwarcia przepustnicy , jakie sa przyrosty i czy sciezki sa całe. nadal nie rozumiem Twojego pytania do kolegi.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

oxgen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 22:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: oxgen » ndz paź 18, 2009 12:39

:) co do spekulacji na temat tego jak sprawdziłem TPS. Zrobiłem do w sposób jaki podaje instrukcja biorąc pod uwagę napięcie na akumulatorze i interpretując pomiary z uwzględnieniem błędu pomiarowego z jakim mierzy mój miernik.
oxgen, aa reset byl ECU ?
Tak były resety. Po odpaleniu nastawniki przepustnicy (przypominam było ich 3 wszystkie oryginalne boscha w tym 1 nowy) nie chcą się odpowiednio dużo wysunąć przez co obroty są strasznie niskie.

Zmienienie położenia przepustnicy (nie koniecznie b duża) przy pracującym silniku po resecie powoduje, że nastawnik wysuwa się maksymalnie (wiem nie powinno się po resecie ruszać przepustnicą).

Odbój przepustnicy względem króćca nastawnika ustawiony jak książka podaje na 0,5 czy 0,8 mm (nie pamiętam teraz ale wiem, że zgodnie z książką).

Mam wrażenie że układ który steruje nastawnikiem nie wie w jakim położeniu znajduje się przepustnica.
W związku z tym ponawiam pytanie czy ma ktoś schemat/zdjęcie kabli wchodzących w poszczególne piny wtyczki do TPS'u. Silnik 1,8 8v RP wtrysk mono jetronic. Niestety schematy od użytkownika duber nie dotarły.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 339 gości