Strona 1 z 1

Ubywający płyn chlodzenia[ MK4]

: wt paź 13, 2009 19:10
autor: Yamniol
Witam!
Od pewnego czasu obserwuje silne ubytki płynu chłodzącego. przejadę około 60 km i już mam "Alarm" na desce rozdzielczej.
Wcześniej jeździłem na płynie chłodzącym, ale tak szybko mi ubywał ze teraz jeżdżę na wodzie. Zima idzie wiedz trzeba to jak najszybciej naprawić.
Z moich obserwacji wynika że woda po nagrzaniu się ( wylatuje na zewnątrz układu przez otwór w zbiorniczku wyrównawczym.
Obrazek

i nie mam pojęcia co może być powodem tak dużego ciśnienia że ten płyn ( teraz woda ) aż tak szybko ucieka.
Jeszcze napisze ze nigdy nie przekroczyła mi temperatura na wskaźniku temperatury na desce rozdzielczej. Zawsze zatrzymuje się na 90 stopniach.

: wt paź 13, 2009 19:13
autor: gracek1906
A jaki ty tam masz otwór. Przecoeż układ ten jest zamkniety i nie ma prawa sie cokolwiek z niego wydostać

: wt paź 13, 2009 19:18
autor: leoncio
byc moze wystarczy wymienic korek w zbiorniczku a jak nie pomoze trzeba sprawdzic gdzie dokladnie ucieka

: wt paź 13, 2009 19:22
autor: Yamniol
Otwór mam tam gdzie zaznaczyłem na zdjęciu.
Wycieków nigdzie nie mam, bo jak samochód stoi to płynu nie ubywa. Cała noc miałem karton pod samochodem i nic nie ucieka.
Dopiero w czasie jazdy wcina mi płyn.

: wt paź 13, 2009 20:19
autor: samarjo
Yamniol,

Kolega miał podobny problem, kupił korek potem zbiornik na płyn(bo niby pęknięty), a wydmuchiwało mu płyn z pod uszczelki, oczywiście podczas jazdy na dłuższych dystansach, przy gorącym silniku parowało i nigdzie nie było widać. nie wiem jaki miał symbol silnika ale 1,9 TDI 115 KM.

: wt paź 13, 2009 22:00
autor: bicker83
Nie wydaje mi sie zeby bylo to mozliwe zeby uciekala przy zbiorniczku-chyba ze jest gdzies pekiniety? Sprawdzales? Jak auto stoi to normalne ze nie ubywa bo nie ma obiegu wszystko stoi a potem jak sie jeszcze nagrzeje to dopiero Ci ubedzie-normalne. Sprawdz tez wszystkie przewody do i od choldnicy i przy pompie moze ktorys jest pekniety albo ma dziure ktora pojawia sie dopiero pod cisnieniem i temperatura.
POZDRO

: wt paź 13, 2009 22:33
autor: wojtekma
bicker83 pisze:Nie wydaje mi sie zeby bylo to mozliwe zeby uciekala przy zbiorniczku-chyba ze jest gdzies pekiniety? Sprawdzales? Jak auto stoi to normalne ze nie ubywa bo nie ma obiegu wszystko stoi a potem jak sie jeszcze nagrzeje to dopiero Ci ubedzie-normalne. Sprawdz tez wszystkie przewody do i od choldnicy i przy pompie moze ktorys jest pekniety albo ma dziure ktora pojawia sie dopiero pod cisnieniem i temperatura.
POZDRO
Kolego zle Ci sie wydaje bo przy zbiorniczku jest odpowietrznik z ktorego jak najbardziej moze uciekac plyn, dokladnie taki sam przypadek wlasnie przerabiam.
Po pierwsze nalezy sprawdzic czy sa jakies ewidentne objawy uszkodzenia uszczelki pod glowica(olej w zbiorniczku wyrownawczym, plyn w oleju-wyzszy poziom oleju, maslo pod korkiem, nadmiernie kopci, leci woda z rury wydechowej) jeżeli nic podobnego nie stwierdzisz to mozna jeszcze sprawdzic u niektorych mechanikow czy w zbiorniczku sa spaliny(trzeba miec specjalne urzadzenie). W moim przypadku niebylo zadnych objawow uszkodzenia uszczelki a jednak to na nia padlo, po rozgrzaniu silnika plyn jakby sie gotowal i wydostawal sie wlasnie tam gdzie narysowales:) podmienianie korka nic nie dalo, termostat tez sprawdzalem, auto sie nie grzalo. Podsumowujac radzilbym jak najszybciej udac sie do SPRAWDZONEGO mechanika i umowic sie na wymiane uszczelki (przy okazji wymien tez uszczelniacze na zaworach i koniecznie daj glowice do sprawdzenia cisnieniowo) im dluzej z tym bedziesz jezdzil tym wieksze prawdopodobienstwo ze uszkodzisz glowice a wtedy koszty znacznie wzrosna...

: wt paź 13, 2009 22:47
autor: poolak2006
Po przejechaniu rozgrzaniu radzę podłożyć coś pod samochód tak od razu nie może przestać kapać zawsze jakieś krople muszą spływać ... A jeśli nie ma pod autem jest tylko jedna przyczyna ... Sprawdzić uszczelkę pod głowicą , Możesz też odpalić samochód i zobaczyć do zbiornika od płynu czy nie wydostają się tam bąble ... Przydałaby się kontrola spalin ... jasny kolor dymu może oznaczać spalanie płynu ...

: wt paź 13, 2009 22:50
autor: Qto
poolak2006 pisze:Możesz też odpalić samochód i zobaczyć do zbiornika od płynu czy nie wydostają się tam bąble
Jeżeli ciśnienie idzie na obieg cieczy chłodzącej to w taki sposób może uda się to sprawdzić...odkręć korek przy tym teście i przygazuj trochę. Jak będą pęcherze powietrza to uszczelka...

: śr paź 14, 2009 01:57
autor: poolak2006
Najlepiej kogoś weź do pomocy ... Jeden niech przygazuje drugi obserwuje