Strona 1 z 2

spa-lanie

: wt paź 13, 2009 14:33
autor: MARLUK
witam ,ostatnio byłem na regulacji gaźnika w swoim golf II 87, 1,3 gaz + benz|

koszt usługi wyniósł mnie 30 zł (!) wydaje się bardzo mało , ale nie wiem ... znajomy ma ten sam model gazu w mieście przy oszczedniej jeździe pali mu 8,5 . Mi przed regulacja najmniej 10,2 l przy naprawde ekonomicznej jeździe a przy tzn "normalnej" 1o,5

wiem ze to i tak nie duzo ale pytanie skad takie różnice ??

pozdrawiam i dziękuje za pomoc

: wt paź 13, 2009 15:00
autor: maryjan
MARLUK, po regulacji czy przed nią Ci tyle pali/ł ?

: wt paź 13, 2009 15:02
autor: MARLUK
10,2 -10,5 przed , teraz na 10 l robię równe 100 km czyli 10\100 miasto z mocno oszczedną jazdą , do 70 km\h po mieście góra

czyli dało 0,2 l ;/ cos chyba nie tak prawda ??

wiem ze to stare auto i nie powinienem się spodziewać niewiadomo ile , ale liczylem szczerze na wiecej ..
choć ze i tak oszczędne :P

: wt paź 13, 2009 15:14
autor: maryjan
Przy starszych autkach niestety nie jest regułą ile maja palić. Jeden spali 10 a drugi 7 na 100kmów. Pytanie dlaczego? ponizej kilka przyczyn porad:
- filtr paliwa,
- filtr powietrza
- rozmiar opon
- świece zapłonowe,
- kable WN
- stan hamulców

To tylko podstawowe rzeczy które w połaczeniu ze soba mogą nieźle namieszać przy spalaniu a jeszcze bardziej w kieszeni

Przy silniku 1.3 nie spodziewał bym się lepszej rewelacji jak 9 l/100 w trybie miejskim.
Każdy z nas wie, że te silniki choć mało koni mają to wcale mało nie jedzą.

Co do regulacji.... za 30 PLNów nie ma cudów.

: wt paź 13, 2009 15:16
autor: MARLUK
oponki załozone 175\70 r 13 , filtr powietrza zmieniony paluch i kopułka ale to inna bajka

ps kable wn to zapłonowe ? przepraszam ale jestem nowy i żądny wiedzy :))

: wt paź 13, 2009 15:31
autor: Marioo
ps kable wn to zapłonowe ? przepraszam ale jestem nowy i żądny wiedzy :) )
Tak kable WN (wysokiego napięcia) to kable zapłonowe.

: wt paź 13, 2009 15:32
autor: maryjan
MARLUK pisze:kable wn to zapłonowe
WN czyli wysokiego napięcia, lub zapłonowe jak kto woli.

: wt paź 13, 2009 15:36
autor: MARLUK
a jak je testować ? na rozrzanym silniku otworzyć klapę i sprawdzić czy nigdzie nie "latają"iskierki tak ?

: wt paź 13, 2009 16:01
autor: Marioo
MARLUK pisze:a jak je testować ? na rozrzanym silniku otworzyć klapę i sprawdzić czy nigdzie nie "latają"iskierki tak ?
nie musi być rozgrzany, a nawet nie wiem czy nie lepiej na zimnym, ważne żeby było jak najciemniej, bo w dzień cięzko będzie coś dojrzeć..

: wt paź 13, 2009 16:02
autor: MARLUK
dobra ! dzięki wielkie , sprawdzę dzisiaj i dam znać co tam jak tam :)


pozdrawiam

Re: spa-lanie

: wt paź 13, 2009 16:06
autor: MICHAS813
MARLUK pisze:witam ,ostatnio byłem na regulacji gaźnika w swoim golf II 87, 1,3 gaz + benz|

koszt usługi wyniósł mnie 30 zł (!) wydaje się bardzo mało , ale nie wiem ... znajomy ma ten sam model gazu w mieście przy oszczedniej jeździe pali mu 8,5 . Mi przed regulacja najmniej 10,2 l przy naprawde ekonomicznej jeździe a przy tzn "normalnej" 1o,5

wiem ze to i tak nie duzo ale pytanie skad takie różnice ??

pozdrawiam i dziękuje za pomoc
Kolego sprawdz sobie przyspieszacz zapłonu przy aparacie. Miałem golfa z takim silnikiem i wlasnie przyspieszacz robil takie cuda,ze palil duzo za duzo.Pozdrawiam

: wt paź 13, 2009 16:31
autor: MARLUK
a gdzie mieści się przyspieszacz ? i co w nim sprawdzić trzeba? jestem nowy w tych tematach wiec prawie wszystkko mi obce
:/

: śr paź 14, 2009 08:25
autor: maryjan
MARLUK, nie zrozum mnie źle ale to praktyka czyni mistrza a nie teoria, szczególnie z forum. Na początek znajdź dobrego nie drogiego mechanika i pogadaj w temacie swojej dwójki. A może masz kumpla, który troche mechanikuje? Niech pokaże podstawy bo z teori na forum możesz zrobić więcej krzywdy niżeli pożytku.
My chcemy jak najlepiej ale bez podstaw nic sam nie zdziałasz... To jak chodzenie ze świeczką na wietrze i w ciemności, niby drogę znasz ale warunki nie sprzyjają.

Pozdrawiam

: śr paź 14, 2009 09:47
autor: reanimat
Wszystko było by pięknie gdyby każdy ujawnił kod silnika, niestety.
[ pisząc

Przy starszych autkach niestety nie jest regułą ile maja palić. Jeden spali 10 a drugi 7 na 100kmów. Pytanie dlaczego? ponizej kilka przyczyn porad:
- filtr paliwa,
- filtr powietrza
- rozmiar opon
- świece zapłonowe,
- kable WN
- stan hamulców
b]maryjan[/b], Niestety nie masz racji, to co wypisałeś jest tylko przyczyną pośrednią chodzi tu o samo zasilanie paliwem, czy komputer ustala właściwą mieszankę, czy ewentualnie gaźnik jest rozregulowany, Gaźniki sterowane podciśnieniem to najbardziej oporne mechanizmy, ja taki system zasilania paliwem mam w swoim golfie i niestety ciebie zmartwię spalanie u mnie w aucie na benzynie wynosi max 8.4 l/100km. w mieście.
MARLUK, wysokie spalanie w twoim aucie może być przyczyną uszkodzonej sondy lambda, ewentualnie membrany w elektrozaworze proszę znawców by się wypowiedzieli, ewentualnie mnie poprawili