Strona 1 z 1
Problem z luzami na łożysku amortyzatora
: pn paź 12, 2009 21:39
autor: cordoba_2004
Witam samochodzik to golf III 97 rok 1.6.
Problem to ciągły stukot przy wjechaniu nawet w małą górkę dół.
Podniesiony na podnośniku wykazuje luz przy łożysku amortyzatora, wymieniono łożysko na nowe, luz jest nadal widoczny między górnym gniazdem amora a blaszką zewnętrzną widoczną na zdjęciach.
Na zdjęciach pokazałem taką niby prowizoryczną uszczelkę tłumiącą te drgania, oczywiście nie zamierzam z nią jeździć chodziło mi o zoobrazowanie problemu.
Napisze mi ktoś co jest tam nie tak, że ten luz jest tak duży ? Ten luz to 0.5 cm w pionie
: pn paź 12, 2009 22:40
autor: luzur
Temat nie raz poruszany, ten luz będzie zawsze, ten typ tak ma
Stukanie musi być spowodowane czym innym...
Żeby koło Ci całkiem opadło w trakcie jazdy do dotknięcia górnego grzybka to musiał byś mocno pofrunąć
Zobacz podnosząc podnośnikiem przy jakiej wysokości dotknie górny grzybek do kielicha.
Pozdr.
: wt paź 13, 2009 07:26
autor: cordoba_2004
no a gdyby dać tam taką podkładkę dla ograniczenia stuków
jazda próbna z taką podkłądką wykazała redukcję stuków
: wt paź 13, 2009 08:23
autor: -=ren=-
cordoba_2004 pisze:Witam samochodzik to golf III 97 rok 1.6.
a po tabliczce znamionowej widać że to SEAT
to jest łożysko oporowe więc ono zawsze będzie miało luz pionowy... inne... to pukanie może być spowodowane czymś innym... może łącznik od stabilizatora, może jakaś tulejeczka przy wahaczu.
: wt paź 13, 2009 08:35
autor: cordoba_2004
Nie to nie łącznik stabilizatora,
ani żaden z silintblocków wszystko posprawdzane .
Sam luz to nic, tylko wjedziesz w małą dziurkę i słyszysz takie puk puk puk ale ta podkładka gumowa rozwiązała sprawę z góry dziękuję za pomoc.
[ Dodano: 13 Paź 2009 08:40 ]
-=ren=- pisze:cordoba_2004 pisze:Witam samochodzik to golf III 97 rok 1.6.
a po tabliczce znamionowej widać że to SEAT
tak ale to forum w porównaniu do forum seata to niebo a tamto seatowskie to denko
PIsze tu bo tu ludzie mają wiedzę doświadczenie i zawsze mi pomogli zawsze, i lepsze to niż każdy mechanik, na forum seata nigdy mi nie udzielili dobrej odpowiedzi.
A bałem się ze mnie zrąbią tu że pisze o seacie....
: wt paź 13, 2009 09:37
autor: luzur
Właśnie piszesz o Golfie a pokazujesz Seata
Te podkładki mogą powodować że kolumna będzie miała opory przy skręcaniu.
: wt paź 13, 2009 10:51
autor: -=ren=-
cordoba_2004 pisze:A bałem się ze mnie zrąbią tu że pisze o seacie....
w końcu jak by nie było koncern VAG z odrobina temperamentu...
cordoba_2004 pisze:ak ale to forum w porównaniu do forum seata to niebo a tamto seatowskie to denko
PIsze tu bo tu ludzie mają wiedzę doświadczenie i zawsze mi pomogli zawsze, i lepsze to niż każdy mechanik, na forum seata nigdy mi nie udzielili dobrej odpowiedzi.
a za takie słodzenie to ja nie wiem...
może problem tkwi w samym ułozyskowaniu w gnieździe i nie chodzi mi o łożysko ioporowe, tylko tą gumę która od spodu wchodzi w kielich... byc może ona juz jest wypracowana i stąd bierze sie luz??
: wt paź 13, 2009 11:51
autor: luzur
Jak założysz nóweczki te gumy i masz lekki silnik to luz się skasuje...
na jakies dwa tygodnie
: wt paź 13, 2009 11:52
autor: -=ren=-
luzur pisze:Jak założysz nóweczki te gumy i masz lekki silnik to luz się skasuje...
na jakies dwa tygodnie
ha ha zapamiętam... czyżbyś zeswapował coś w tej ibizie że podkreśliłeś"lekki" silnik??
: wt paź 13, 2009 12:16
autor: Paweł Marek
cordoba_2004, przerwa która zanznaczyłes jest za duża, może z tego wynikac stukanie, a do wymiany jest górne ułożyskowanie amortyzatora.