Strona 1 z 1

Mk3 1,4 ABD 92r

: ndz paź 11, 2009 17:20
autor: wolny83
Witam wszystkich :grin:.Mam do was pytanie czy ktorys z chlopakow z forum robil przekladke silnika z 1,4 ABD na 1,6 ABU ? Czy np skrzynia biegow +mocowanie silnika bedzie takie samo,czy elektryka bedzie pasowac,jaki mogł by byc koszt takiej przekładki(BEZ SILNIKA I EWENTUŁALNIE SKRZYNI) z tego co widzialem to 1,4 ABD wyglada prawie tak samo jak 1,6 ABU.pozdrawiam

: pn paź 12, 2009 09:35
autor: ozimarcin
Tez juz myslalem nad takim swapem, ale 1,6 ktorym jezdzilem nie byl znacznie lepszy (dynamiczniejszy) od mojego 1,4.

Z tego co wiem to skrzynia powinna pasowac jezeli ma 5 biegów, chlodnica chyba tez nie bedzie za mala, mocowanie jest niemal ze identyczne, jezeli masz wspomaganie to do 1,6 masz ten sam alternator i pompe wspomagania,pompa paliwa raczej da rade, z elektryki to chyba tylko komputer

Do 1,4 i 1,6 sa te same alternatory z uchwytami - inne do wspomagania i bez

: pn paź 12, 2009 10:20
autor: ŁukaszMan
Kolego 1.6ABU to rozwiercony 1.4 ABD. Problemów z przekładką nie powinno być. Skrzynia jest taka sama, mocowanie silnika również. Dokładnie nie pamiętam juz jak to było z elektronika w ABD,ale większych problemów z nią nie powinno być. jedyne co to komp do wymiany.

Ale tak szczerze to czy opłaca się wymieniać 1.4 na 1.6ABU?? Z przekładką silnika jest troche bawienia. Jak już się bawić w takie cos to na mocniejszy motorek. np. 1.8
albo jeśli chcesz 1.6 to AFT na pełnej szprycy. :)

: pn paź 12, 2009 18:13
autor: wolny83
wiem ze 1,6 ABU jest nie wiele mocniejszy od 1,4 ABD ale tak jak sam pisales prawdopodobnie trzeba bylo by tylko zmienic kompa.A przy mocniejszych silnikach juz mocowanie silnika by bylo troche inne noi co najwazniejsze trzeba by było tez zmienic hamulce na mocniejsze i caly uklad wydechowy nie wspominajac o elektryce,skrzynie biegow i koszty by poszly duzo do gory.Pozdrawiam

: wt paź 13, 2009 18:04
autor: ozimarcin
I spalanie az tak bardzo nie podskoczy :)

: wt paź 13, 2009 22:44
autor: wolny83
kolega przed kupnem mojego Mk3 powiedzial mi ze lepiej kupic golfa z silnikiem 1,6 bo bedzie palil tyle samo co 1,4 nie posłuchalem go a mial racje,i ma 15 km wiecej odemnie a pali tyle samo co moj :foch:

: wt paź 13, 2009 23:00
autor: ŁukaszMan
wolny83 pisze:a pali tyle samo co moj
U mnie średnie spalanie to 8L LPG w cyklu mieszanym. Prędkość w granicach 80-110km/h.
Na trasie zszedłem do 6.3l LPG ale to była bardzo delikatna jazda. Zmiana biegów przy 2200 obrotów i max 80km/h. na 5 biegu to nieco ponad 2tyś obr/min. Ale to było tylko raz :) A wcześniejszy 1.4 ABD łykał mi 9l na dzień dobry.

Jeśli patrzysz pod tym względem to można uważać to za opłacalne. Tylko teraz trzeba znaleźć dobrego ABU. A to bedzie ciezkie.

pzdr.

: wt paź 13, 2009 23:57
autor: Scarab
wolny83 pisze:kolega przed kupnem mojego Mk3 powiedzial mi ze lepiej kupic golfa z silnikiem 1,6 bo bedzie palil tyle samo co 1,4 nie posłuchalem go a mial racje,i ma 15 km wiecej odemnie a pali tyle samo co moj :foch:
Nie miał racji -1.6 paliłby mniej :helm: Tylko że spalanie to jeden z niestety niewielu jego atutów.

: śr paź 14, 2009 08:00
autor: ozimarcin
Wow...
Moje ABD potrzebuje 5,0 - 6,5/100km
Jadac nad morze (500km) udalo mi sie zejsc do 5 i to w 4 osoby :)

Nie wiem jaka byla by roznica 0 - 100 dla tych silnikow, ale przy wyprzedzaniu 1,6 powinien juz byc lepszy, jednak wszystko zalezy od dawcy, najgorsze to trafic na jeszcze gorszy 1,6 od 1,4

: śr paź 14, 2009 09:21
autor: ŁukaszMan
ozimarcin pisze:Moje ABD potrzebuje 5,0 - 6,5/100km
Ale tu mówisz o benzynie??

Powiem wam tak. Miałem 1.4 ABD a teraz mam 1.6ABU i wcale nie żałuje że sprzedałem tego 1.4

: śr paź 14, 2009 22:29
autor: wolny83
No jakby nie patrzac to lepiej miec te 15KM wiecej :grin:

: czw paź 15, 2009 12:20
autor: m-aciej
Panowie, pozwolę się podłączyć pod temat.
Powiedzcie mi proszę jakie są różnice w mocowaniach ABU i AFT?
miałbym okazje wyrwać AFT za małe pieniądze stąd to pytanie.