Strona 1 z 1

problemy z ostatnią 4 świeca zalewa mokra okopcona

: ndz paź 11, 2009 11:37
autor: ducker24
Witam
Odrazu zaznaczę że używałem opcji szukaj :)

mam golfika III 1,6 55 kw
oznaczenie silnika to AEA

i teraz opis mojego problemy
Mianowicie cały czas zalewa mi ostatnią 4 świece patrząc od aparatu to ta ostatnią z najdłuższym przewodem wysokiego napięcia.
co jakieś średnio 100 kilometrów
wszystkie świece były wymieniane jakieś 30 tysięcy (dodam ze wcześniej na takich samych świecach przejechałem ponad 50 tysięcy) i mam prolbem tylko z tą jedną
po wykręceniu jest cała mokra poprostu zalana.
w jej miejsce wkreciłem starą przejechałem jakieś 100 km i znowu padła reszta ok!!
wiec poszedłem do sklepu i kupiłem jedną nowa zeby zobaczyć co sie dzieje
wkręciłem nowa i taka sama sytuacja 100 km i znowu padła
czy jest to jakaś wada fabryczna czy coś takiego??
dodam jeszcze ze jak wszystkie sa oki to i spaliny są oki
a jak ta jedna padnie to jakiś taki troche niebieskawy kolorek z rury leci :(

pozdrawiam wszystkich vagowiczów i z góry dzieki za pomoc :) :chytry:

: ndz paź 11, 2009 11:56
autor: Haki
Napisz jakie masz te przewody ?? Ori czy jakaś lipa niby w powłoce silikonowej itp :bigok: bo przerabiałem ten temat w mojej Polo Coupe. Miałem tam dokładnie podobną sytuację jak Ty.
Okazało się ,że przewody za 40 zł z giełdy iskrę - owszem dawały-- ale pewnej nocki- otworzyłem maskę - odpaliłem silniczek i zobaczyłem tańczące iskierki po wszystkich przewodach idących do świec...
U mnie też zalewało świecę i miałem z tym problem.
Kupiłem ORI- kable + nowy palec i kopułkę do aparatu.. i problem po prostu przestał istnieć.

Zrób taki teścik o jakim napisałem... sprawdź to w nocy , albo w ciemnym pomieszczeniu-- wtedy zobaczysz czy nie ucieka Ci iskra.

Możesz mieć też problem z wtryskiwaczem , który nie rozpyla tak mieszanki jak powinien , i ostatnią rzeczą jaką bym sprawdził jest kompresja.
Podjedź na stację diagnostyki , lub mechanika i niech zrobi badanie ciśnienia na cylindrach.Może akurat masz nieszczelność w tym ostatnim - felernym i olej dostaje się do komory spalania przez słabe pierścienie - powodując ,że świeca zawala się syfem w tak krótkim czasie...


Pozdro

: ndz paź 11, 2009 12:39
autor: krisss.79
ducker24 moze za slabo ja dokrecasz?,niema prawa zalewac swiecy gdy gwint trzyma i jest dobrze dokrecona,moze ktos kiedys przekrecil gwint i go uszkodzil i teraz wywala spod spodu .

: ndz paź 11, 2009 12:42
autor: ducker24
Haki, dzisiaj w nocy zobaczę czy nic mi pod maską nie tańczy :) i odpowiem
kabli nie wymieniałem jeszcze może i najwyższy czas :)

[ Dodano: 11 Paź 2009 12:44 ]
krisss.79,
wykręcałem wszystkie 4 świece żeby zobaczyć jak pozostałe i wszystkie dokręcałem raczej z taką samą siłą wszystkie gwinty są dobre

: ndz paź 11, 2009 16:21
autor: Haki
ducker24 pisze:Haki, dzisiaj w nocy zobaczę czy nic mi pod maską nie tańczy :) i odpowiem
kabli nie wymieniałem jeszcze może i najwyższy czas :)

[ Dodano: 11 Paź 2009 12:44 ]
krisss.79,
wykręcałem wszystkie 4 świece żeby zobaczyć jak pozostałe i wszystkie dokręcałem raczej z taką samą siłą wszystkie gwinty są dobre
Możesz też sprawdzić organo-leptycznie i nie bój się nie :majkel: przy tym :helm: a poza tym sprawdź to o czym pisałem jeszcze , bo koszta niewielkie i lepiej to od razu wyeliminować jak później mieć poważniejsze problemy...

: pn paź 12, 2009 19:58
autor: ducker24
Haki,
dzisiaj w nocy sprawdziłem i nigdzie mi iskra nie ucieka
kable są oki
dzisiaj pojechałem do znajomego mechanika i sprawdził mi ciśnienie na wszystkich 4 świecach i powiedział ze wszystko jest oki nic nie ucieka
mówił zebym wymienił wszystkie 4 świece i wtedy sie zobaczy jak bedzie

[ Dodano: 12 Paź 2009 20:00 ]
zauważyłem jeszcze dzisiaj jedną zecz mianowicie jak sie go odpali i chwile pochaodzi to tak jakby raz działała ta świeca a raz nie
raz chodzi jak zegarek a raz tylko na 3 garach
i tak coraz częściej częściej az wkońcu całkiem sie wyłącza :(

: pn paź 12, 2009 20:04
autor: V12
Monowtrysk czy pełny jesli kompresja Ok to pozostaje wałek rozrządu i kopułka

: pn paź 12, 2009 20:30
autor: ducker24
monowtrysk :->

: pn paź 12, 2009 21:49
autor: V12
jedynie co mi przychodzi do głowy to to uszkodzone krzywki wałka rozrzadu na tym garku a klekocza zawory ??? Jesli kompresja dobra to jest zagadkowa sprawa jeszcze pozostaje kopułka wymieniałes???

: pn paź 12, 2009 22:05
autor: jeryk10
V12 pisze:jedynie co mi przychodzi do głowy to to uszkodzone krzywki wałka rozrzadu na tym garku a klekocza zawory ??? Jesli kompresja dobra to jest zagadkowa sprawa jeszcze pozostaje kopułka wymieniałes???
Tak masz racje w tych silnikach wyciera sie walek Niech kolega to sprawdzi

: czw paź 15, 2009 18:15
autor: ducker24
wymieniłem wszystkie świece i kable wysokiego napięcia
mozna powiedzieć ze troszke lepiej

jeryk10, V12,
jak mozna sprawdzić ten wałek??
trzeba ściągać pokrywe silnika ??

: czw paź 15, 2009 18:24
autor: Haki
ducker24 pisze:wymieniłem wszystkie świece i kable wysokiego napięcia
mozna powiedzieć ze troszke lepiej

jeryk10, V12,
jak mozna sprawdzić ten wałek??
trzeba ściągać pokrywe silnika ??
Tak trzeba ściągnąć pokrywę ale tak na oko :bajer: to tego za bardzo nie sprawdzisz.

Pozostaje mechanior- i sprzęcik do badania szczelinek między krzywkami.

: czw paź 15, 2009 21:23
autor: jeryk10
Tak musisz sciagnac pokrywe zaworow no i krecic walkiem zwracajac uwage na krzywki znajdujace sie na czwartym celindrze powino byc widac ze walek jest wytarty Tak kiedys mialem w mk3 1.6 byl walek wytarty

: ndz lis 15, 2009 21:33
autor: ducker24
oki wracając do tematu
problem rozwiązany
wymiana świec
kabli wyskokiego napięcia
i gumy miedzy korpusem wtrysku a kolektorem ssącym