Strona 1 z 1

bicie opon oraz kilka pytan

: sob paź 10, 2009 21:36
autor: genLODOWAmk2
Witam

jak kupuilem auto to jezdzilem prawie rok na oponach ktore mialem... wszysto bylo ok ...
potem zmienilem na uzywki debicy passio ( oponki jezdzi w golfie 2 1.6diesel.. )(opony 2006roku)
i po jakims czasie zaczelo cos szumiec.. albo takie bicie dziwne...ciezko bylo mi rozroznic...
mechanik lewarek i kazde kolo sprawdzil... poszly z tylu bebny cylinderki do roboty (wykrete przy okazji... ) .. lozyska ok..... powiedzial mi ze to moga byc opony...wiec zmienilem na zimowki...przejechalem sie i cisza..... ( wiec zalatwilem uzywki letnie jakies inne... ) ( byly zuzyte troszke lecz na sezon czy tam dwa spokojnie starcza... wszystko bylo ok lecz teraz znow zaczyna cos szumiec jakby.... jest to zaleze troche od predkosc... robilem tez prawy przegub ( nie wiem czy to ma znaczenie... ) przestalo pukac ale szumy nadal są.... czy to wina zuzytych opon czy cos moglo sie "poluznic" ?? w tygodniu zrobie test i znow zaloze zimowki i sprawdze czy slychac cos...
(aha dodam ze jak napompowalem opony nieco wiecej ( 2.2bara) to jakby ucichly troche te szumy... )

teraz kilka pytan:
1/czy jest jakas norma zuzycia plynu do chlodnicy (golf 1.3MH '88rok)?? czy korek powinien popuszczac czasem ?? bo przy wezyku robi sie czasem mokro... ( nie sa to wycieki ale widac ze mokro..)

w jakim polozeniu wskazowki temperatury powinien wlaczac sie wiatrak ??

wychodzi mi na jakies 35-40% miedzy srodkiem a koncem skali... ( moge fotke jutro zrobic....) wlacza sie i spada na srodek....
( zawsze mi sie wlaczal jak wskazowka wyszla 2mm poza srodek skali...)

czego to moze byc wina ?? termostat ?? termowyłacznik byl wymieniany jakis czas temu ale wiatrak sie wlaczal dobrze zawsze.... i ile moze kosztowac jakies dobry termostat i ile$ wymiana ?? ( dam rade samemu sprawdzic ? )
olej mam w normie plyn do chlodnicy tez..
co moze miec jeszcze wplyw na "opoznione" wlaczanie go ?

: sob paź 10, 2009 22:16
autor: Damian3942
powiem tak wszystko było....
1. wskazówka temp przeklamuje wiec na to nie patrzy się masz dwa biegi wentylatora załączają się różnie 1 przy 84st.C, a 2 przy 95... czyli mniej wiecej srodek wskaźnika,

2. a co do korka to czasami nie wytwarza się ciśnienie za duże? może korek do wymiany? zobacz co się dzieje jak auto ostygnie po jeździe, odkręć korek i zobacz czy syknie powietrze czy wyrzuci płyn, jak wyrzuci płyn jedź na szrot i spraw sobie korek może być juz do wymiany... co do termostatu ciężko trafić na dobry, acz kolwiek sam możesz go wymienić i koszt nowego ok 20zł. pamiętać tylko należy aby auto było zimne tj silnik :helm:


co do opon tak to już z nimi jest... jedne szumią drugie nie, zazwyczaj szumią te co mają już sezon jakiś :bajer:

: sob paź 10, 2009 22:34
autor: genLODOWAmk2
1 przy 84st.C, a 2 przy 95... czyli mniej wiecej srodek wskaźnika,
ile ma koniec skali ?? 130 ?? i jesli srodek to 90 to mi wychodzi na 105-108stopni...
ale nigdy tak nie mialem !!
zawsze wskazowka wlaczala sie jak wyszla ledwo poza sam srodek
(jutro wkleje fotke jak niezapomne to zobaczysz jak daleko jest...)

jak bylem u elektryka z wymiana paska od altka :D to spytalem sie go z ta temperatura... on odkrecil korek i troche plynu poszlo.... powiedzial ze za duzo plynu w ukladzie jest... ( ale to bylo gora 1minuta po zgaszeniu silnika ! ) a tak jak zajrzalem np 20-30minut po jezdzie to nic sie nie dzialo..... korek mam od diesla bo stary korek
puszczal wiecej plynu...

wsumie to i tak pojade i kupie bo koszt to nie jest ogromny...

(gdzie znajduje sie ten termostat to go obadam... i najwyzej kupie nowy... )

a czy mozliwe jest ze nie wlacza sie 1 bieg wentylatora i wskazowka temp leci dalej za polowe ??

czy termostat moze to powodowac albo cos innego ??

a co do opon... nie kupie nowych bo wartosc auta pojdzie drastycznie do gory ( tylko zimowki mam nowe na felgach :D )(jak doloze pelen zbironik beny glosniki i radio to mam 3/4 ceny auta :D :goof: )

[ Dodano: 11 Paź 2009 19:12 ]
http://img98.imageshack.us/img98/3057/tempj.jpg

czy tak temperatura powinna byc ?? przy takiej wiatrak sie wlacza dopiero...

ngidy tak nie mialem ... zawsze bylo w okolicach srodka jak sie wlaczalo..
wiem ze w korkach zawsze silnik ma gorzej...

: pn paź 12, 2009 17:21
autor: Damian3942
pierwszy bieg najwidoczniej się nie włączył może poczyść styki od wentylatora?

tu coś masz o kabelkach http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=236398

I bieg mniej wiecej na srodku powinien się włączyc... może termostat pada i do wymiany? migała kontrolka wody? ta czerwona na skali? jak nie i wentylator się włączył to jeszcze jest ok... powinno pomóc po wymianie termostatu a co do wskaźnika na liczniku może ktoś będzie wiedzieć skąd on bierze temp. może tj. ten żółty kabelek u góry co idzie na głowicy ale nie jestem pewny

[ Dodano: 12 Paź 2009 17:23 ]
a powiedz mi czy po tym jak przejdzie wskazówka na srodek masz dolny wąż przy chłodnicy ciepły?

[ Dodano: 12 Paź 2009 17:26 ]
a co do tego że płyn wyrzucił to ma szczęście że go nie poparzyło... przecież tam nawet ma narysowane że cisnienie sie wytwarza ;/ a co do ilości ja mam wlane coś ponad min... bo jak się grzeje auto to zwiększa się objętość płyny chłodniczego i wychodzi troszeczke ponad max :helm:

: pn paź 12, 2009 17:43
autor: osaVWosa
Co do wskaznika temperatury U mnie zawsze sie wlacza gdy wskazowka jest wlasnie w takim polozeniu jak w Twoim i nie przejmuje sie tym w ogóle bo jesli wiatrak sie załacza to gitarra :bigok:
Zmien korek
co do opon to nie mam pomyslu niestety

: pn paź 12, 2009 18:12
autor: genLODOWAmk2
sprawdze styki jutro ...
kontrolka nie miga..... dzis jak jechalem to jakos wskazowka nie wychodzila za daleko...
wiec chyba jest ok...

a co do węża dolnego...
sprawdze to jutro.... rozgrzeje auto i sprawdze kiedy wlaczy sie wiatrak...( 1 bieg i czy wogole sie wlaczy w jak wskazowka bedzie wokolicach srodka....)