Witam
jak kupuilem auto to jezdzilem prawie rok na oponach ktore mialem... wszysto bylo ok ...
potem zmienilem na uzywki debicy passio ( oponki jezdzi w golfie 2 1.6diesel.. )(opony 2006roku)
i po jakims czasie zaczelo cos szumiec.. albo takie bicie dziwne...ciezko bylo mi rozroznic...
mechanik lewarek i kazde kolo sprawdzil... poszly z tylu bebny cylinderki do roboty (wykrete przy okazji... ) .. lozyska ok..... powiedzial mi ze to moga byc opony...wiec zmienilem na zimowki...przejechalem sie i cisza..... ( wiec zalatwilem uzywki letnie jakies inne... ) ( byly zuzyte troszke lecz na sezon czy tam dwa spokojnie starcza... wszystko bylo ok lecz teraz znow zaczyna cos szumiec jakby.... jest to zaleze troche od predkosc... robilem tez prawy przegub ( nie wiem czy to ma znaczenie... ) przestalo pukac ale szumy nadal są.... czy to wina zuzytych opon czy cos moglo sie "poluznic" ?? w tygodniu zrobie test i znow zaloze zimowki i sprawdze czy slychac cos...
(aha dodam ze jak napompowalem opony nieco wiecej ( 2.2bara) to jakby ucichly troche te szumy... )
teraz kilka pytan:
1/czy jest jakas norma zuzycia plynu do chlodnicy (golf 1.3MH '88rok)?? czy korek powinien popuszczac czasem ?? bo przy wezyku robi sie czasem mokro... ( nie sa to wycieki ale widac ze mokro..)
w jakim polozeniu wskazowki temperatury powinien wlaczac sie wiatrak ??
wychodzi mi na jakies 35-40% miedzy srodkiem a koncem skali... ( moge fotke jutro zrobic....) wlacza sie i spada na srodek....
( zawsze mi sie wlaczal jak wskazowka wyszla 2mm poza srodek skali...)
czego to moze byc wina ?? termostat ?? termowyłacznik byl wymieniany jakis czas temu ale wiatrak sie wlaczal dobrze zawsze.... i ile moze kosztowac jakies dobry termostat i ile$ wymiana ?? ( dam rade samemu sprawdzic ? )
olej mam w normie plyn do chlodnicy tez..
co moze miec jeszcze wplyw na "opoznione" wlaczanie go ?
bicie opon oraz kilka pytan
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: czw lis 13, 2008 22:59
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
powiem tak wszystko było....
1. wskazówka temp przeklamuje wiec na to nie patrzy się masz dwa biegi wentylatora załączają się różnie 1 przy 84st.C, a 2 przy 95... czyli mniej wiecej srodek wskaźnika,
2. a co do korka to czasami nie wytwarza się ciśnienie za duże? może korek do wymiany? zobacz co się dzieje jak auto ostygnie po jeździe, odkręć korek i zobacz czy syknie powietrze czy wyrzuci płyn, jak wyrzuci płyn jedź na szrot i spraw sobie korek może być juz do wymiany... co do termostatu ciężko trafić na dobry, acz kolwiek sam możesz go wymienić i koszt nowego ok 20zł. pamiętać tylko należy aby auto było zimne tj silnik
co do opon tak to już z nimi jest... jedne szumią drugie nie, zazwyczaj szumią te co mają już sezon jakiś
1. wskazówka temp przeklamuje wiec na to nie patrzy się masz dwa biegi wentylatora załączają się różnie 1 przy 84st.C, a 2 przy 95... czyli mniej wiecej srodek wskaźnika,
2. a co do korka to czasami nie wytwarza się ciśnienie za duże? może korek do wymiany? zobacz co się dzieje jak auto ostygnie po jeździe, odkręć korek i zobacz czy syknie powietrze czy wyrzuci płyn, jak wyrzuci płyn jedź na szrot i spraw sobie korek może być juz do wymiany... co do termostatu ciężko trafić na dobry, acz kolwiek sam możesz go wymienić i koszt nowego ok 20zł. pamiętać tylko należy aby auto było zimne tj silnik
co do opon tak to już z nimi jest... jedne szumią drugie nie, zazwyczaj szumią te co mają już sezon jakiś
Ostatnio zmieniony sob paź 10, 2009 22:18 przez Damian3942, łącznie zmieniany 1 raz.
passat b5 115KM AZM 2003r
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: czw lis 13, 2008 22:59
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
ile ma koniec skali ?? 130 ?? i jesli srodek to 90 to mi wychodzi na 105-108stopni...1 przy 84st.C, a 2 przy 95... czyli mniej wiecej srodek wskaźnika,
ale nigdy tak nie mialem !!
zawsze wskazowka wlaczala sie jak wyszla ledwo poza sam srodek
(jutro wkleje fotke jak niezapomne to zobaczysz jak daleko jest...)
jak bylem u elektryka z wymiana paska od altka to spytalem sie go z ta temperatura... on odkrecil korek i troche plynu poszlo.... powiedzial ze za duzo plynu w ukladzie jest... ( ale to bylo gora 1minuta po zgaszeniu silnika ! ) a tak jak zajrzalem np 20-30minut po jezdzie to nic sie nie dzialo..... korek mam od diesla bo stary korek
puszczal wiecej plynu...
wsumie to i tak pojade i kupie bo koszt to nie jest ogromny...
(gdzie znajduje sie ten termostat to go obadam... i najwyzej kupie nowy... )
a czy mozliwe jest ze nie wlacza sie 1 bieg wentylatora i wskazowka temp leci dalej za polowe ??
czy termostat moze to powodowac albo cos innego ??
a co do opon... nie kupie nowych bo wartosc auta pojdzie drastycznie do gory ( tylko zimowki mam nowe na felgach )(jak doloze pelen zbironik beny glosniki i radio to mam 3/4 ceny auta )
[ Dodano: 11 Paź 2009 19:12 ]
http://img98.imageshack.us/img98/3057/tempj.jpg
czy tak temperatura powinna byc ?? przy takiej wiatrak sie wlacza dopiero...
ngidy tak nie mialem ... zawsze bylo w okolicach srodka jak sie wlaczalo..
wiem ze w korkach zawsze silnik ma gorzej...
był golf 2 1.3.....
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
pierwszy bieg najwidoczniej się nie włączył może poczyść styki od wentylatora?
tu coś masz o kabelkach http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=236398
I bieg mniej wiecej na srodku powinien się włączyc... może termostat pada i do wymiany? migała kontrolka wody? ta czerwona na skali? jak nie i wentylator się włączył to jeszcze jest ok... powinno pomóc po wymianie termostatu a co do wskaźnika na liczniku może ktoś będzie wiedzieć skąd on bierze temp. może tj. ten żółty kabelek u góry co idzie na głowicy ale nie jestem pewny
[ Dodano: 12 Paź 2009 17:23 ]
a powiedz mi czy po tym jak przejdzie wskazówka na srodek masz dolny wąż przy chłodnicy ciepły?
[ Dodano: 12 Paź 2009 17:26 ]
a co do tego że płyn wyrzucił to ma szczęście że go nie poparzyło... przecież tam nawet ma narysowane że cisnienie sie wytwarza ;/ a co do ilości ja mam wlane coś ponad min... bo jak się grzeje auto to zwiększa się objętość płyny chłodniczego i wychodzi troszeczke ponad max
tu coś masz o kabelkach http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=236398
I bieg mniej wiecej na srodku powinien się włączyc... może termostat pada i do wymiany? migała kontrolka wody? ta czerwona na skali? jak nie i wentylator się włączył to jeszcze jest ok... powinno pomóc po wymianie termostatu a co do wskaźnika na liczniku może ktoś będzie wiedzieć skąd on bierze temp. może tj. ten żółty kabelek u góry co idzie na głowicy ale nie jestem pewny
[ Dodano: 12 Paź 2009 17:23 ]
a powiedz mi czy po tym jak przejdzie wskazówka na srodek masz dolny wąż przy chłodnicy ciepły?
[ Dodano: 12 Paź 2009 17:26 ]
a co do tego że płyn wyrzucił to ma szczęście że go nie poparzyło... przecież tam nawet ma narysowane że cisnienie sie wytwarza ;/ a co do ilości ja mam wlane coś ponad min... bo jak się grzeje auto to zwiększa się objętość płyny chłodniczego i wychodzi troszeczke ponad max
passat b5 115KM AZM 2003r
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: czw lis 13, 2008 22:59
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
sprawdze styki jutro ...
kontrolka nie miga..... dzis jak jechalem to jakos wskazowka nie wychodzila za daleko...
wiec chyba jest ok...
a co do węża dolnego...
sprawdze to jutro.... rozgrzeje auto i sprawdze kiedy wlaczy sie wiatrak...( 1 bieg i czy wogole sie wlaczy w jak wskazowka bedzie wokolicach srodka....)
kontrolka nie miga..... dzis jak jechalem to jakos wskazowka nie wychodzila za daleko...
wiec chyba jest ok...
a co do węża dolnego...
sprawdze to jutro.... rozgrzeje auto i sprawdze kiedy wlaczy sie wiatrak...( 1 bieg i czy wogole sie wlaczy w jak wskazowka bedzie wokolicach srodka....)
był golf 2 1.3.....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości