Strona 1 z 1

Zegary z obrotomierzem od benzyny w tdi

: pt paź 09, 2009 16:16
autor: b8tz
Oglądałem dziś golfinę do której się przymierzam. 94 rok, wg wlepki skrzynia ASD i silnik 1Z.
W środku widać zegary wyskalowane do 260 i obrotek do 7000. Mało tego z MFA i manetka też jest z przełącznikiem od MFA, z tym że MFA nie działa i chyba cały czas kontrolka z wykrzyknikiem świeciła.
Po przejażdzce zauważam że obrotek pokazuje blisko 3000 obrotów przy 100 km/h. Nijak mi to nie pasuje do skrzyni ASD która jest wg wlepki. Pierwsze moje wrażenie było takie że może ktoś wymienił silnik na tdi, a skrzynia o zegary zostały z benzyny.
Druga możliwość że skrzynia i silnik to rzecvzywiście ASD i 1Z tylko obrotek przekłamuje.
Jak myślicie co jest bardziej prawdopodobne?

Najbardziej mnie dziwi że obrotek od benzyny działa w tdi - z tego co wiem w benzynie sygnał o obrotach idzie z cewki, w td z alternatora a w tdi z kompa i że obrotek od benzyny nie zadziała w dieslu. Myślałem że może ktoś przerabiał instalacje i pociągnął kabel z alternatora, ale wypinałem złączkę a obrotek działał.

: pt paź 09, 2009 16:25
autor: zodiak
Tak jak pisałeś (altek i cewka) to było w MK2, w MK3 impulsy do obrotka podej już komp.

: pt paź 09, 2009 16:37
autor: b8tz
zodiak, ok, a w benzynie w mk3 też z kompa idą impulsy?

: pt paź 09, 2009 16:49
autor: zodiak
Tak.

: pt paź 09, 2009 20:22
autor: b8tz
A jeszcze jedno pytanko - czy obrotek od benzyny założony do diesla będzie dobrze pokazywał obroty czy przekłamuje? Bo w tym aucie albo rzeczywiście jest skrzynia od benzyny jakaś albo obroty pokazuje nie halo :/

: pt paź 09, 2009 20:45
autor: roger18sx
kolega tez kupił takiego golfa tdi co pewnie z rok przestał na jakims komisie w krakowie i okazał sie kupa złomu. Buda pochodzi z golfa gti , bity z kazdej strony. porazka. takie jakies przerubki sa najgorsze

: pt paź 09, 2009 21:09
autor: b8tz
roger18sx, mnie to nie przeszkadza, ja mam inne plany co do niego - zamienić go serduchem z tym co mam w avtarku :)