[G60] Wpływ wydechu na moc silnika.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- xxMAXIMxx
- Gadatliwa bestia
- Posty: 828
- Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
- Lokalizacja: zakopane
- Kontakt:
[G60] Wpływ wydechu na moc silnika.
Witam, pytania odnośnie silnika PG czyli doładowanego G60.
1. Czy uszkodzona / źle działająca sonda lambda ma wpływ na moc samochodu? (Nieprawidłowy skład mieszanki + zalewa silnik = kiepsko jedzie i dużo pali, prawda czy nieprawda?)
2. Czy wypalony tłumik końcowy może mieć wpływ na moc?
1. Czy uszkodzona / źle działająca sonda lambda ma wpływ na moc samochodu? (Nieprawidłowy skład mieszanki + zalewa silnik = kiepsko jedzie i dużo pali, prawda czy nieprawda?)
2. Czy wypalony tłumik końcowy może mieć wpływ na moc?
Na to pytanie tojuz Ci musi odpowiedziec ktos kto wie wiecej o MK2 niz jaxxMAXIMxx pisze:no to w takim razie czy sonda lambda jest w gofach MK2 wszędzie taka sama? Czy G60 ma inną?
POZDRO
[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
xxMAXIMxx, po prostu wejdź w katalog NGK, albo zaryzykuj sonde uniwersalną - w zasadzie nic nie ryzykujesz, niech bedzie uiwersalna ale najlepiej markowa.
[ Dodano: Pią Paź 09, 2009 2:28 pm ]
Tłumik końcowy ma małe znaczenie w tej kwestii, chyba że jest jedynym tłumikiem w Twoim autku to i owszem, bo wydech niema odpowiedniej charakterystyki
[ Dodano: Pią Paź 09, 2009 2:28 pm ]
Tłumik końcowy ma małe znaczenie w tej kwestii, chyba że jest jedynym tłumikiem w Twoim autku to i owszem, bo wydech niema odpowiedniej charakterystyki
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
w g60 nawet nie siedziałem, ale czyżby VW dawał seryjnie łuski??xxMAXIMxx pisze:jest jeszcze strumienica... ale fabryczna więc podejrzewam
[ Dodano: 09-10-09, 14:40 ]
może zamiast kata strumienica, ale katalizator na pewno powinien być bo w końcu jest sonda...Paweł Marek pisze:strumienica? A katalizator?
- xxMAXIMxx
- Gadatliwa bestia
- Posty: 828
- Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
- Lokalizacja: zakopane
- Kontakt:
hmmm, chyba będę musiał zrobić fotkę.
Wygląda to mniej więcej tak, taka trochę grubsza rura w połowie drogi.
Artystą nie jestem więc s pomocą przyszedł AutoCAD
edit:
edit 2:
Jeszcze odnośnie sondy lambda: Żeby sprawdzić czy działa to trzeba się miernikiem wpiąć do złączy i pod wpływem większych obrotów silnika powinno się zmieniać napięcie, prawda to?
Wygląda to mniej więcej tak, taka trochę grubsza rura w połowie drogi.
Artystą nie jestem więc s pomocą przyszedł AutoCAD
edit:
niestety, PG nie można podpiąć do VAG'a. Jedyna możliwość to zczytać kody błyskowe czego (wcale się nie dziwię) nikt nie chce mi zrobić. Sam kupiłem wczoraj tester i będę próbował to zrobić.xxMAXIMxx, zapnij sie VAGiem albo jakimś innym testerem elektroniki i popatrz na błędy lub na parametry z sondy lambda... wtedy tez określisz czy działa czy nie...
edit 2:
Jeszcze odnośnie sondy lambda: Żeby sprawdzić czy działa to trzeba się miernikiem wpiąć do złączy i pod wpływem większych obrotów silnika powinno się zmieniać napięcie, prawda to?
Ostatnio zmieniony pt paź 09, 2009 15:20 przez xxMAXIMxx, łącznie zmieniany 2 razy.
to jest pierwszy tłumik za katalizatorem... fakt faktem Przelotowy...xxMAXIMxx pisze:Wygląda to mniej więcej tak, taka trochę grubsza rura w połowie drogi.
[ Dodano: 09-10-09, 15:27 ]
no niestety chyba masz rację... nie znalazłem sposobu oprócz błysków, samodiagnoza dopiero po 93 roku w digifancie sie pojawiła (tak się doczytałem...w necie ).xxMAXIMxx pisze:niestety, PG nie można podpiąć do VAG'a. Jedyna możliwość to zczytać kody błyskowe czego (wcale się nie dziwię) nikt nie chce mi zrobić. Sam kupiłem wczoraj tester i będę próbował to zrobić.
Ostatnio zmieniony pt paź 09, 2009 15:44 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dedi_S
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Jeżeli posypał się w środku i blokuje prześwit to tak.xxMAXIMxx pisze:2. Czy wypalony tłumik końcowy może mieć wpływ na moc?
Tłumik na zdjęciu to zwykły wstępny tłumik taki jak w 16V (PL,KR)
Digi I nie ma złącza diagnostycznego
Zczytać kody to banał, wystarczy umieć liczyć i poszukać info na forum co trzeba po koleji robić.
Sonda jest 3 przewodowa z podgrzewaniem i jak dobrze sobie przypominam to 1V.
Jeżeli szukasz przyczyny słabnięcia to w pierwszej kolejności obczaj ciśnienie kompresora, bo to pierwsza rzecz która wpływa na moc g60, może listewki trzeba wymienić, jak tak to odezwij się na PW.
Ostatnio zmieniony pt paź 09, 2009 17:10 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 1 raz.
Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.
- xxMAXIMxx
- Gadatliwa bestia
- Posty: 828
- Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
- Lokalizacja: zakopane
- Kontakt:
Kompresor jest parę dni po regeneracji. Więc tą przyczynę wykluczam. Najprawdopodobniej to właśnie lambda. Znalazłem też instrukcję odczytu kodów, spróbuję coś powalczyć z tematem.
Dzięki za rady i napiszę jaki będą efekty moich starań.
[ Dodano: 11 Paź 2009 13:04 ]
No i mamy winnego:
1. Sonda lambda dawała popalić gdy silnik się nagrzewał. Wystarczyło odpiąć ją i jak ręką odjął. Silnik chodzi równiutko, super się wkręca i jest silny nawet od niskich obrotów.
2. Było jeszcze coś, postanowiłem wymienić całą instalację podciśnienia w aucie. Zajęło mi to góra 2 godziny i kosztowało 20pln... ale:
- okazało się że jeden z węży po głównym dolotem z intercoolera był przetarty przez pobliską stalową opaskę zaciskową... dziura na mały palec... a auto nie chciało jechać i nawet "mechanik" się tego nie dopatrzył (złamas na sprawdzenie wszystkiego wziął 150 pln)...
No i auto chodzi jak nowe, pali na dotyk, jednym słowem miodzio.
Pozdrawiam.
Dzięki za rady i napiszę jaki będą efekty moich starań.
[ Dodano: 11 Paź 2009 13:04 ]
No i mamy winnego:
1. Sonda lambda dawała popalić gdy silnik się nagrzewał. Wystarczyło odpiąć ją i jak ręką odjął. Silnik chodzi równiutko, super się wkręca i jest silny nawet od niskich obrotów.
2. Było jeszcze coś, postanowiłem wymienić całą instalację podciśnienia w aucie. Zajęło mi to góra 2 godziny i kosztowało 20pln... ale:
- okazało się że jeden z węży po głównym dolotem z intercoolera był przetarty przez pobliską stalową opaskę zaciskową... dziura na mały palec... a auto nie chciało jechać i nawet "mechanik" się tego nie dopatrzył (złamas na sprawdzenie wszystkiego wziął 150 pln)...
No i auto chodzi jak nowe, pali na dotyk, jednym słowem miodzio.
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 437 gości