[G60] Wpływ wydechu na moc silnika.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

[G60] Wpływ wydechu na moc silnika.

Post autor: xxMAXIMxx » pt paź 09, 2009 13:53

Witam, pytania odnośnie silnika PG czyli doładowanego G60.

1. Czy uszkodzona / źle działająca sonda lambda ma wpływ na moc samochodu? (Nieprawidłowy skład mieszanki + zalewa silnik = kiepsko jedzie i dużo pali, prawda czy nieprawda?)

2. Czy wypalony tłumik końcowy może mieć wpływ na moc?



Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » pt paź 09, 2009 14:01

xxMAXIMxx pisze:(Nieprawidłowy skład mieszanki + zalewa silnik = kiepsko jedzie i dużo pali, prawda czy nieprawda?
Tutaj sam sobie odpowiedziales.


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Post autor: xxMAXIMxx » pt paź 09, 2009 14:06

no to w takim razie czy sonda lambda jest w gofach MK2 wszędzie taka sama? Czy G60 ma inną?



Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » pt paź 09, 2009 14:11

xxMAXIMxx pisze:no to w takim razie czy sonda lambda jest w gofach MK2 wszędzie taka sama? Czy G60 ma inną?
Na to pytanie tojuz Ci musi odpowiedziec ktos kto wie wiecej o MK2 niz ja :P
POZDRO


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 09, 2009 14:25

xxMAXIMxx, po prostu wejdź w katalog NGK, albo zaryzykuj sonde uniwersalną - w zasadzie nic nie ryzykujesz, niech bedzie uiwersalna ale najlepiej markowa.

[ Dodano: Pią Paź 09, 2009 2:28 pm ]
Tłumik końcowy ma małe znaczenie w tej kwestii, chyba że jest jedynym tłumikiem w Twoim autku to i owszem, bo wydech niema odpowiedniej charakterystyki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Post autor: xxMAXIMxx » pt paź 09, 2009 14:37

jest jeszcze strumienica... ale fabryczna więc podejrzewam, że tak miało być.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pt paź 09, 2009 14:38

xxMAXIMxx, zapnij sie VAGiem albo jakimś innym testerem elektroniki i popatrz na błędy lub na parametry z sondy lambda... wtedy tez określisz czy działa czy nie...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 09, 2009 14:39

strumienica? A katalizator?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pt paź 09, 2009 14:39

xxMAXIMxx pisze:jest jeszcze strumienica... ale fabryczna więc podejrzewam
w g60 nawet nie siedziałem, ale czyżby VW dawał seryjnie łuski??

[ Dodano: 09-10-09, 14:40 ]
Paweł Marek pisze:strumienica? A katalizator?
może zamiast kata strumienica, ale katalizator na pewno powinien być bo w końcu jest sonda...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Post autor: xxMAXIMxx » pt paź 09, 2009 14:59

hmmm, chyba będę musiał zrobić fotkę.

Wygląda to mniej więcej tak, taka trochę grubsza rura w połowie drogi.

Artystą nie jestem więc s pomocą przyszedł AutoCAD :bajer:

Obrazek

edit:
xxMAXIMxx, zapnij sie VAGiem albo jakimś innym testerem elektroniki i popatrz na błędy lub na parametry z sondy lambda... wtedy tez określisz czy działa czy nie...
niestety, PG nie można podpiąć do VAG'a. Jedyna możliwość to zczytać kody błyskowe czego (wcale się nie dziwię) nikt nie chce mi zrobić. Sam kupiłem wczoraj tester i będę próbował to zrobić.

edit 2:

Jeszcze odnośnie sondy lambda: Żeby sprawdzić czy działa to trzeba się miernikiem wpiąć do złączy i pod wpływem większych obrotów silnika powinno się zmieniać napięcie, prawda to?
Ostatnio zmieniony pt paź 09, 2009 15:20 przez xxMAXIMxx, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pt paź 09, 2009 15:23

xxMAXIMxx pisze:Wygląda to mniej więcej tak, taka trochę grubsza rura w połowie drogi.
to jest pierwszy tłumik za katalizatorem... fakt faktem Przelotowy...

[ Dodano: 09-10-09, 15:27 ]
xxMAXIMxx pisze:niestety, PG nie można podpiąć do VAG'a. Jedyna możliwość to zczytać kody błyskowe czego (wcale się nie dziwię) nikt nie chce mi zrobić. Sam kupiłem wczoraj tester i będę próbował to zrobić.
no niestety chyba masz rację... nie znalazłem sposobu oprócz błysków, samodiagnoza dopiero po 93 roku w digifancie sie pojawiła (tak się doczytałem...w necie :P).
Ostatnio zmieniony pt paź 09, 2009 15:44 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pt paź 09, 2009 17:09

xxMAXIMxx pisze:2. Czy wypalony tłumik końcowy może mieć wpływ na moc?
Jeżeli posypał się w środku i blokuje prześwit to tak.
Tłumik na zdjęciu to zwykły wstępny tłumik taki jak w 16V (PL,KR)
Digi I nie ma złącza diagnostycznego
Zczytać kody to banał, wystarczy umieć liczyć i poszukać info na forum co trzeba po koleji robić.
Sonda jest 3 przewodowa z podgrzewaniem i jak dobrze sobie przypominam to 1V.

Jeżeli szukasz przyczyny słabnięcia to w pierwszej kolejności obczaj ciśnienie kompresora, bo to pierwsza rzecz która wpływa na moc g60, może listewki trzeba wymienić, jak tak to odezwij się na PW.
Ostatnio zmieniony pt paź 09, 2009 17:10 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 1 raz.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Post autor: xxMAXIMxx » pt paź 09, 2009 17:44

Kompresor jest parę dni po regeneracji. Więc tą przyczynę wykluczam. Najprawdopodobniej to właśnie lambda. Znalazłem też instrukcję odczytu kodów, spróbuję coś powalczyć z tematem.

Dzięki za rady i napiszę jaki będą efekty moich starań.

[ Dodano: 11 Paź 2009 13:04 ]
No i mamy winnego:

1. Sonda lambda dawała popalić gdy silnik się nagrzewał. Wystarczyło odpiąć ją i jak ręką odjął. Silnik chodzi równiutko, super się wkręca i jest silny nawet od niskich obrotów.

2. Było jeszcze coś, postanowiłem wymienić całą instalację podciśnienia w aucie. Zajęło mi to góra 2 godziny i kosztowało 20pln... ale:
- okazało się że jeden z węży po głównym dolotem z intercoolera był przetarty przez pobliską stalową opaskę zaciskową... dziura na mały palec... a auto nie chciało jechać i nawet "mechanik" się tego nie dopatrzył (złamas na sprawdzenie wszystkiego wziął 150 pln)...

No i auto chodzi jak nowe, pali na dotyk, jednym słowem miodzio.

Pozdrawiam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 437 gości