Strona 1 z 2

pomoc przy montarzu ABS

: pt paź 09, 2009 11:17
autor: myster_ing
Witam wszystkich forumowiczów jestem tutaj laikiem mam problem z ABS, a mianowicie mój golf Mk II pierwotnie 1.3 po swapie na 1.6td silnik 1V, ma trochę słabsze hamulce niż powinien mieć wiem ze powinienem zmienić pompę hamulcowa i serwo od jakiegoś diesla chyba ze się mylę, ale znalazłem u siebie prawie cały układ ABS, to znaczy mam pompę ABS, sterownik i nie kompletna wiązkę i tu wlasnie moje prośby do was:

1-potrzebowałbym schematu elektrycznego układu ABS
2-co zrobić z vakumpomką wiem ze już nie będzie potrzebna
3-jakie jest rozwiązanie na tył chodzi mi czy jest potrzebny jakiś trójnik bo korektor siły hamowania ma 4 wejścia a w pompie są 3

bardzo bym prosił Was o pomoc

: pt paź 09, 2009 12:25
autor: Lipek81
ad. 1 podaj mi swój adres e-mail na priv, to wyślę Tobie te schematy + info jak diagnozować itp.
ad 2. Zaślepić.

ad.3 Przed samym korektorem, z tyłu, jest trójnik, czyli na korektor idą już dwa przewody.

: pt paź 09, 2009 14:03
autor: myster_ing
p.wysocka1616@wp.pl to adres mojej dziewczyny ale na niego wyślij a jak to zaślepić można tam coś dokupić

wielkie dzięki pozdrawiam

: pt paź 09, 2009 14:23
autor: Lipek81
No normalnie - choćby założyć jakiś wąż na krócić pompy, a z drugiej strony włożyć śrubę i zacisnąć opaskami. Swoją drogą, ciekawe jak to było w oryginale....

: pt paź 09, 2009 14:30
autor: -=ren=-
Lipek81 pisze:ciekawe jak to było w oryginale....
nie było pompki podcisnienia... :P

[ Dodano: 09-10-09, 14:31 ]
myster_ing, musisz mieć jeszcze koronki na piasty które będą dawały odczyty dla czujników blokady kół... przód pod piastę z tarczą a tył na bęben, bo zapewne bębny z tyłu masz...

[ Dodano: 09-10-09, 14:33 ]
myster_ing pisze:ma trochę słabsze hamulce niż powinien mieć wiem ze powinienem zmienić pompę hamulcowa i serwo od jakiegoś diesla chyba ze się mylę,
ja po 1,6 wstawiłem 2 litrowy motor który na pewno jest cięższy niż poprzednik i pozwala rozpędzać auto bardziej i pompy nie zmieniałem, ale zmieniłem tarcze z przodu na większy i z tyłu zamiast bebnów również tarcze...

nie wiem czy jak w twoim przypadku założysz abs to skuteczność hamowania znacznie wzrośnie... silniczek też jest cięższy, aty zapewne masz z przodu hebel 239 na 12 a ztyłu mały bęben...

: pt paź 09, 2009 15:22
autor: Lipek81
-=ren=- pisze:nie było pompki podcisnienia... :P
- a masz jakąś fotkę jak to było? Jakaś zaślepka, cz co? No i co w przypadku, kiedy diesel miał klimę?

: pt paź 09, 2009 15:31
autor: myster_ing
myster_ing, musisz mieć jeszcze koronki na piasty które będą dawały odczyty dla czujników blokady kół... przód pod piastę z tarczą a tył na bęben, bo zapewne bębny z tyłu masz...
wiem juz sie w te sprawy zaopatruje a swoja droga to tez bym wolal tarcze zamias bebnów ale jeszcze ich nigdzie nie wychaczylem ale ABS z 4 tarczami napewno pozwoli troszke lepiej przychamowac

[ Dodano: 09 Paź 2009 15:35 ]
-=ren=-, a jak zmieniales tarcze to nie musiałeś zmieniać zacisków i prowadnic

[ Dodano: 09 Paź 2009 15:37 ]
Lipek81, a co z tymi schematami

[ Dodano: 09 Paź 2009 15:45 ]
koledzy a orientujecie sie jak te koronki sa montowane i czy jest mozliwosc ich kupienia osobno

: pt paź 09, 2009 15:50
autor: -=ren=-
ja przekładałem całe piasty od dawcy, także nie miałem kłopotu. to zależy jakie ty masz teraz hamulce jakie zaciski...

[ Dodano: 09-10-09, 15:51 ]
Lipek81 pisze:a masz jakąś fotkę jak to było? Jakaś zaślepka, cz co? No i co w przypadku, kiedy diesel miał klimę?
niestety, dieslami się nie zajmowałem nigdy, ale tak przypuszczam... auto które miałoby TD i klimnę i ABS musiałoby być w ostatnich rocznikach. Nie spotkałem się...

: pt paź 09, 2009 15:53
autor: myster_ing
no wlasnie z hamulcami zadnych rewolucji nie robilem mam standardy z 1.3 ale czas cos o tym pomyslec

: pt paź 09, 2009 16:06
autor: -=ren=-
ja polecam założyć heble takie jak w GTi były, lub większe od G60 lub VR6.
od gti były 256x22 przód z rozstawem 4x100
g60 chyba 280mm wentylowane 4x100
albo vr6 288 ale tam jest 5x100 - i tylko w tym przy montażu trzeba zmienić dolne końcówki sworznia wahacza i przerobić lub kupić wachacze od vr6.

na tył jest chyba 239.

: pt paź 09, 2009 16:36
autor: myster_ing
a dlaczego trzeba zmieniać sworznie wahacza ja mam główki sworzni 19 mm

: pt paź 09, 2009 18:00
autor: -=ren=-
bo w zwrotnicach od fałera sworzeń dolny wygląda jak końcówka drążka kierowniczego, tzn jest skręcana nakrętką od góry, a w pozostałych piastach o których pisałem jest normalnie blokowany śrubą w "poprzek" przez zwrotnicę...

tu masz sworzeń taki jak ty masz

Obrazek

a tutaj sworzeń vr6

Obrazek

poza tym różni się rozstaw tych śrub mocujących na dole w wahacz...

: pt paź 09, 2009 23:22
autor: Lipek81
Schematy właśnie wyslałem.
-=ren=- pisze:niestety, dieslami się nie zajmowałem nigdy, ale tak przypuszczam... auto które miałoby TD i klimnę i ABS musiałoby być w ostatnich rocznikach. Nie spotkałem się...
- abs był już nawet na starym panelu, czyli przed 90r. także starsze auta też mogły go mieć, a klima to chyba od pocżatku mkII była dostępna - także nie widzę przeciwskazań, żeby nawet starsze auta to miały... No ciekawa sprawa wyszła :) - ąz chyba założe drugi temat :)

: sob paź 10, 2009 10:01
autor: -=ren=-
Lipek81 pisze:No ciekawa sprawa wyszła :) - ąz chyba założe drugi temat :)
aj widzę drążysz drążysz... prawdziwy fan youngtimerów... jak bym coś trafił o dieselku i absie to dam ci znać...

słuchaj Lipek81, ty wyglądasz na specjalistę od elektryki ( tak mi się wydaje) mam pytania odnośnie liczników od MK2 pomożesz??