Strona 1 z 1

Wysoka temperatura, dymi, nierówne obroty

: czw paź 08, 2009 21:14
autor: Nocny Sokół
Witam,
Opisze tu kilka swoich problemow z golfikiem i prosze o rady...

1) Postoi dluzej na swiatlach i kiedy ruszam to pusci dymek niebieski.... Wiem...pewnie uszczelniacze zaworow... Dosc sporo tego oleju zeżre bo po miescie jezdze... Mechanik mowil ze mozliwe jeszcze ze pierscienie do wymiany beda.. Koszt czesci jak pytalem to kpl pierscieni - 100zl ... uszczelki to sprawy groszowe....przy okazji uszczelke pod glowica wymienic i glowice do planowania czyli jakies 60zl + 80zl ...za robote gosc wezmie 200zl ...duzo to czy malo?
Jeszcze chcialem zapytac czy napewno planowac glowice trzeba...bo mechanik mowil ze po co.... Na czym wogole ten zabieg polega??

Poza tym utrzymuje niskie obroty na biegu jalowym....ALE...no wlasnie,,,tylko na rozgrzanym silniku...bo kiedy zimny to normalnie chodzi... dodam ze przewody i swiece nowe sa...

Co do tego rozgrzewania sie silnika to dodam ze wskazowka temperatury szybko idzie w gore...nawet przy chlodnym dniu po dluzszej jezdzie np w korkach skacze do 90 i sie tak utrzymuje...ale jeszcze mi sie nie zagotowala...pewnie czujnik jakis tak?

I kolejne ALE,,, bo widze jednak jakies powiazanie miedzy tym szybkim nagrzewaniem sie a braniem oleju... kiedy zimny silnik to nie kopci....poza tym na benzynie tez nie kopci nawet przy 90 stopniach (ale to pewnie przez wyzsza temperature spalania LPG) ...
Wiec? Wymiana czujnika pomoze (teoretycznie wygladaloby na to ze tak)? Czy trzeba te pierscienie i uszczelki?
Dodam ze sa slady wycieku oleju na silniku w okolicach tej oslony na pasek rozrzadu...ale to znow moze byc uszczelka pod pokrywa od zaworow ktora i tak bede wymienial w razie wymiany pierscieni...
I troche jakby moc spadla... :dol:


Wszelkie sugestie co powinienem zrobic jezeli ktos mial podobny problem mile widziane ;]

: czw paź 08, 2009 21:28
autor: wojteo CK
Co do tego rozgrzewania sie silnika to dodam ze wskazowka temperatury szybko idzie w gore...nawet przy chlodnym dniu po dluzszej jezdzie np w korkach skacze do 90 i sie tak utrzymuje...ale jeszcze mi sie nie zagotowala...pewnie czujnik jakis tak?
Tak powinno być. Temperatura na postoju powinna oscylować w okolicach 90 stopni. Ważne jest żeby załączał się wentylator po przekroczeniu tej wartości.

: pt paź 09, 2009 18:06
autor: Nocny Sokół
tylko ze wczesniej tak nie rosla...

a co z reszta objawow?

: sob paź 10, 2009 19:05
autor: KrL
czyli jaka jest optymalna temperatura pracy silnika?? ja nie miałem okazji trzymać go na postoju odpalonego i nie wiem jak sytuacja wygląda, wiem że po przekroczeniu temp 90 stopni włącza się dmuchawa i chłodzi. Dlaczego udzielam się w temacie? gdyż zakładałem gaz i gazownik powiedział do mnie na koniec że termostat jest zrąbany bo za małą temperaturę trzyma i że silnik będzie zawsze nie dogrzany. jak to jest, potrafi mi ktoś odpowiedzieć i uzasadnić stwierdzenie gazownika??

: sob paź 10, 2009 20:03
autor: rafreality
Mi wskazówka staje pionowo, tak powinno być najlepiej dla żywotności części pracujących w silniku.
Czyli jakieś 90 stopni. Silnik powinien (zazwyczaj) osiągnąć szybko wyższą temperaturę, żeby przełączyć się na gaz (zależy od instalacji, ale ja tak mam).

: sob paź 10, 2009 20:20
autor: xxMAXIMxx
Jeszcze chcialem zapytac czy napewno planowac glowice trzeba...bo mechanik mowil ze po co.... Na czym wogole ten zabieg polega??
Polega to na przefrezowaniu tej części głowicy gdzie przylega uszczelka, zwykle o 1 do kilku milimetrów. Robi się to po przegrzaniu głowicy, gdy ta się odkształciła pod wpływem temperatury i nie jest szczelna.

: ndz paź 11, 2009 11:01
autor: KrL
Mam średnio temp pomiędzy 70 a 90 stopni, muszę się dzisiaj skupić i zwrócić uwagę jak to z nią jest,
I gaz włączam od razu, przegazowuje do 2tys i włącza mi się bezproblemowo na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu.

: ndz paź 11, 2009 13:44
autor: Nasa1One
Witam! (nie zakładam nowego tematu bo..) widze, że kolega ma jeden z takich samych objawów jak u mnie w Golfie.. mianowicie gdy odpale silnik, wszystko jest ładnie pięknie, obroty na biegu jałowym na poziomie 1000rpm a gdy silnik dojdzie do temp. 90 stopni obroty schodzą mi do ok. 800rpm, tak samo jest na benzynie jak i na lpg...

: ndz paź 11, 2009 16:13
autor: KrL
to jest normalne, automatyczne ssanie ;p