Wysoka temperatura, dymi, nierówne obroty
: czw paź 08, 2009 21:14
Witam,
Opisze tu kilka swoich problemow z golfikiem i prosze o rady...
1) Postoi dluzej na swiatlach i kiedy ruszam to pusci dymek niebieski.... Wiem...pewnie uszczelniacze zaworow... Dosc sporo tego oleju zeżre bo po miescie jezdze... Mechanik mowil ze mozliwe jeszcze ze pierscienie do wymiany beda.. Koszt czesci jak pytalem to kpl pierscieni - 100zl ... uszczelki to sprawy groszowe....przy okazji uszczelke pod glowica wymienic i glowice do planowania czyli jakies 60zl + 80zl ...za robote gosc wezmie 200zl ...duzo to czy malo?
Jeszcze chcialem zapytac czy napewno planowac glowice trzeba...bo mechanik mowil ze po co.... Na czym wogole ten zabieg polega??
Poza tym utrzymuje niskie obroty na biegu jalowym....ALE...no wlasnie,,,tylko na rozgrzanym silniku...bo kiedy zimny to normalnie chodzi... dodam ze przewody i swiece nowe sa...
Co do tego rozgrzewania sie silnika to dodam ze wskazowka temperatury szybko idzie w gore...nawet przy chlodnym dniu po dluzszej jezdzie np w korkach skacze do 90 i sie tak utrzymuje...ale jeszcze mi sie nie zagotowala...pewnie czujnik jakis tak?
I kolejne ALE,,, bo widze jednak jakies powiazanie miedzy tym szybkim nagrzewaniem sie a braniem oleju... kiedy zimny silnik to nie kopci....poza tym na benzynie tez nie kopci nawet przy 90 stopniach (ale to pewnie przez wyzsza temperature spalania LPG) ...
Wiec? Wymiana czujnika pomoze (teoretycznie wygladaloby na to ze tak)? Czy trzeba te pierscienie i uszczelki?
Dodam ze sa slady wycieku oleju na silniku w okolicach tej oslony na pasek rozrzadu...ale to znow moze byc uszczelka pod pokrywa od zaworow ktora i tak bede wymienial w razie wymiany pierscieni...
I troche jakby moc spadla...
Wszelkie sugestie co powinienem zrobic jezeli ktos mial podobny problem mile widziane ;]
Opisze tu kilka swoich problemow z golfikiem i prosze o rady...
1) Postoi dluzej na swiatlach i kiedy ruszam to pusci dymek niebieski.... Wiem...pewnie uszczelniacze zaworow... Dosc sporo tego oleju zeżre bo po miescie jezdze... Mechanik mowil ze mozliwe jeszcze ze pierscienie do wymiany beda.. Koszt czesci jak pytalem to kpl pierscieni - 100zl ... uszczelki to sprawy groszowe....przy okazji uszczelke pod glowica wymienic i glowice do planowania czyli jakies 60zl + 80zl ...za robote gosc wezmie 200zl ...duzo to czy malo?
Jeszcze chcialem zapytac czy napewno planowac glowice trzeba...bo mechanik mowil ze po co.... Na czym wogole ten zabieg polega??
Poza tym utrzymuje niskie obroty na biegu jalowym....ALE...no wlasnie,,,tylko na rozgrzanym silniku...bo kiedy zimny to normalnie chodzi... dodam ze przewody i swiece nowe sa...
Co do tego rozgrzewania sie silnika to dodam ze wskazowka temperatury szybko idzie w gore...nawet przy chlodnym dniu po dluzszej jezdzie np w korkach skacze do 90 i sie tak utrzymuje...ale jeszcze mi sie nie zagotowala...pewnie czujnik jakis tak?
I kolejne ALE,,, bo widze jednak jakies powiazanie miedzy tym szybkim nagrzewaniem sie a braniem oleju... kiedy zimny silnik to nie kopci....poza tym na benzynie tez nie kopci nawet przy 90 stopniach (ale to pewnie przez wyzsza temperature spalania LPG) ...
Wiec? Wymiana czujnika pomoze (teoretycznie wygladaloby na to ze tak)? Czy trzeba te pierscienie i uszczelki?
Dodam ze sa slady wycieku oleju na silniku w okolicach tej oslony na pasek rozrzadu...ale to znow moze byc uszczelka pod pokrywa od zaworow ktora i tak bede wymienial w razie wymiany pierscieni...
I troche jakby moc spadla...
Wszelkie sugestie co powinienem zrobic jezeli ktos mial podobny problem mile widziane ;]