Strona 1 z 2

Nie działa tylna wycieraczka

: czw paź 08, 2009 15:11
autor: pawelcz2
Mam problem z tylna wycieraczką, do silniczka nie dochodzi w ogole napięcie. Z tego co wiem jest jeden bezpiecznik od przednich i od tylniej wycieraczki, jak i jeden przekaźnik. Jeśli z przodu działają to te części muszą być w porządku. Problem w takim razie pewnie leży w przełączniku. W ogóle u mnie te wycieraczki jakoś dziwnie działają. Tzn. samo wycieranie działa poprawnie (w dół tryb wolny, w góre raz tryb szybszy, dwa razy najszybszy), ale spryskiwanie działa mi i jak ciągnę rączkę do siebie, i jak dam od siebie, z tą różnicą, że jak ciągnę do siebie to na chwilę włączają sie mi przednie wycieraczki żeby zmyć płyn od spriskiwaczy. Mam schemat, ale ciężko ten przełącznik na nim rozszyfrować. Może ktoś posiada chociaż fragment schematu w dobrej jakości, albo wie jak to ma tam być dokładnie podłączone? Zdejmując plastikową osłonę widać, że raczej jest to tam dobrze podłączone. Może jakieś kabelki są tam zamienione i zamiast włączać tylną wycieraczkę, przełącznik uruchamia spryskiwanie?

Dodam jeszcze, że spryskiwacze u mnie działaja zarówno z przodu jak i z tyłu w tym samym czasie, a z tego co jest narysowane na przełączniku powinno być osobno (do siebie - przód, od siebie - tył).

: czw paź 08, 2009 15:19
autor: wasiak
jak ci nie dziala tylna wycieraczka to pierw sprawdz kable bo to najczęstsza dolegliwosc
wycieraczek

najczesciej kable padaja w okolicach przejscia z budy do klapy w tycz przelotkach badz kilka cm od nich

: czw paź 08, 2009 15:23
autor: psik31
Podzielam zdanie kolegi "wasiak", ja tak mialem, a juz prawie kupilem nowy silniczek .. :bigok:

: czw paź 08, 2009 15:51
autor: TheBiSHoP
pawelcz2 pisze:Dodam jeszcze, że spryskiwacze u mnie działaja zarówno z przodu jak i z tyłu w tym samym czasie, a z tego co jest narysowane na przełączniku powinno być osobno (do siebie - przód, od siebie - tył).
Jeśli chodzi o to, to może to być wina pompki. ma ona w sobie zaworek który w zależności jak spolaryzowane jest zasilanie otwiera na tył lub na przód. Moim zdaniem pompka do wymiany.
pawelcz2 pisze:Z tego co wiem jest jeden bezpiecznik od przednich i od tylniej wycieraczki, jak i jeden przekaźnik. Jeśli z przodu działają to te części muszą być w porządku
W nowej instalacji jest jeden bezpiecznik bodajże 5, ale w starej są dwa 11 - przód
12 - tył. Do tego jest osobny przekażnik na wycieraczki z przodu i z tyłu ale nie pamiętam teraz numerów

: czw paź 08, 2009 16:10
autor: d4c3k
sprawdz jeszcze sam przelacznik ja w 2 moich mk2 mialem problem z przednim spryskiwaczem problem tkwi w przelaczniku jak dogne troszke blszke to jest ok. Proponuje zdjac kierownice i sprawdzic sam przelacznik czy wszystko dochodzi moze masz gdzies zwarcie i temu wlaczaja sie 2 wycieraczki na raz

: czw paź 08, 2009 16:18
autor: Damian3942
pawelcz2, http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl

tysiące razy było.....

[ Dodano: 08 Paź 2009 16:24 ]
ps. to że działa w obie strony znaczy że masz zły silniczek powinieneś mieć dwu stronny... bądź już jest nieszczelna pompa odepnij rurki i zobacz co będzie tzn rurki od silniczka raz na jedną rurkę będzie mocniej psikać raz na drugą.... a żeby sprawdzić możesz jeszcze sprawdzić napięcie na kablach co są przy nim raz w jednym będzie plus a raz w drugim

[ Dodano: 08 Paź 2009 16:27 ]
silniczek taki kosztuje chyba coś ok 20zł ... ja kupiłem taki i działa wsio ładnie (sprawdz sobie jeszcze rurkę od spryskiwacza idzie ona pod tapicerką od strony kierowcy do klapy tylnej. bądź odepnij łączenie koło tylnego światła od pasażera i dmuchnij w nią powinno ładnie lecieć powietrze, odepnij jeszcze przy pompie rurkę bo tak to nie bedzie lecieć :crazy: )

: czw paź 08, 2009 18:48
autor: pawelcz2
No silniczek mam z jednym wyjściem i mam to podłączone od razu za pompką trójnikiem przód z tyłem, także musiałbym zmienić pompkę, żeby mieć osobne spryskiwacze, ale to akurat nie jest duży problem. Jeśli chodzi o kable do wycieraczki to wyglądają na dobre.
W nowej instalacji jest jeden bezpiecznik bodajże 5, ale w starej są dwa 11 - przód
12 - tył. Do tego jest osobny przekażnik na wycieraczki z przodu i z tyłu ale nie pamiętam teraz numerów
Spróbuje, w takim razie, sprawdzić jeszcze czy faktycznie mam jeden bezpiecznik (na klapce od bezpieczników mam napisane właśnie, że pod 5 jest bezpiecznik od wycieraczek, ale może być ta klapka z innego golfa) i czy przekaźnik jest dobry.

: czw paź 08, 2009 20:25
autor: piori
Przekaźnik przekaźnikiem, włącznik włącznikiem, ale na jednym z kabli silniczka powinno być ciągle napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Nie pamiętam już koloru, ale jakiś czas temu jeszcze pamiętałem :P i gdzieś to jest opisane w moich postach. Na pewno na brązowym powinna być masa, a na jednym przewodzie napięcie pojawia się tylko po naciśnięciu dźwigni albo w chwili załączenia przekaźnika.

[ Dodano: Czw Paź 08, 2009 8:40 pm ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216764

: czw paź 08, 2009 21:48
autor: Andrzej132
Nowa pompka w IC kosztuje ok. 38 zł - na jeden wylot czy dwa prawie taka sama cena.

: pt paź 09, 2009 17:14
autor: pawelcz2
No więc problem na pewno leży na gdzieś na kablu. Dzisiaj wymontowałem silniczek, jest sprawny. Przy włączaniu tylnej wycieraczki słychać przekaźnik (naciskając raz przekaźnik włącza się tylko na sekundę, przytrzymując dłużej - na kilka sekund), więc przełącznik też raczej jest dobry, a jeśli bezpiecznik, przekaźnik, silnik i przełącznik są w porządku to pozostaje tylko przerwany kabel. Ewentualnie może być jeszcze tak, że przekaźnik dostaje napięcie na cewkę, ale nie zwiera dokłanie (dlatego go słychać bo cewka działa), ale tak czy siak nie mam napięcia na tym kablu co powinno być od razu po włączeniu zapłonu więc to musi być wina kabli :( Pod kierownicą też nie widać, że by jakiś przewód był urwany, czy coś. Wszystkie dochodzą do kostek elegancko. Coś czuję, że dużo zabawy z tym będzię :(

: pt paź 09, 2009 19:03
autor: piori
pawelcz2, na 99% przerwał się kabel przy klapie. Trzeba ściągnąć nieco tą gumową harmonijkę po lewej stronie klapy bagażnika którą idą przewody i pociągać kolejno za każdy z kabelków. W moim pierwszym golfie też miałem taką awarię (tyle że był to kabel od grzania tylnej szyby) i pęknięcie kabla znajdowało się wewnątrz nadwozia i na oko po ściągnięciu harmonijki też nie było nic podejrzanego widać. Musiałem ściągnąć tylny wewnętrzny plastikowy słupek, żeby wyprowadzić kabelek na zewnątrz. Jak już znajdziesz winowajcę to najlepiej jakby udało się wyciągnąć obie końcówki przerwanego kabla i wtedy należałoby wlutować między nie nowy odcinek.

: pt paź 09, 2009 23:53
autor: pawelcz2
Tak, to już sprawdzałem, tylko pod tą gumą idą przewody w pancerzu ;/ Chyba będę musiał odkręcić tą "tapicerkę" na słupkach tylnych od wewnątrz ;)

: ndz paź 11, 2009 03:32
autor: paffciu
ja moze się tu podłącze mam podobny problem tylko że napewno napięcie dochodzi bo jak włączę wycieraczkę to słyszę pompkę od spryskiwaczy ale nie leci mi płyn ani nie chodzi wycieraczka. czy to może być spalony silniczek ??on jest jakoś połączony z tą pompką od płynu??

: ndz paź 11, 2009 10:13
autor: piori
pawcio1989999 pisze:czy to może być spalony silniczek ??on jest jakoś połączony z tą pompką od płynu??
Nie jest, co więcej w większości golfów pompka jest tylko jedna wspólna dla szyby przedniej i tylnej i znajduje się w komorze silnika. Masz oddzielny zbiorniczek na płyn w bagażniku?