Strona 1 z 2

Problem z pompa a wymieniona nie dawno

: czw paź 08, 2009 14:11
autor: Krojo
Witam ,kupiłem na dniach GOLF-a III 1,6 75KM a LPG, jak testowaliśmy to wszystko pięknie , palił na benzynie i na gazie . Poprzedni właściciel wymieniał pompę paliwa w tym roku.

Problem polega na tym ze jak już kupiłem to w czasie drogi powrotnej zmieniłem z LPG na benzynę i silnik przestał pracować i obroty malały ( kilka prób z mizernym skutkiem ) , tego samego dnia w nocy ( około 4 godziny po powrocie ) wsiadłem i odpaliłem auto na benzynie bez problemu ( działał jak ta "lala") , rano już nie chciał zapalić na benzynie ( gaz działa prawidłowo ). Ostatnio odpalił na benzynie pochodził sobie trochę , ale przestał działać po ponownym uruchomieniu.

Wczoraj wymieniłem filtr paliwa. Ale nic nie dało , paliwo nie było pompowane, okazało się że pompa nie pracuje chociaż przełącznik był nastawiony na benzynę a kluczyk był przekręconym na zasilanie, sprawdziłem napięcie na wtyczce do pompy i

wtyczka 4 pinowa ( 2 duże piny na brzegach małe po środku ) :

|0 V | 6,5 V | 0V | 0V |

jakie powinno być napięcie w kostce :)

Proszę o każdą pomoc :)

God bless forum.VWGolf.pl

: czw paź 08, 2009 14:46
autor: Paweł Marek
pompa nie ma napięcie jak silnik nie pracuje, z wyjątkiem jednej sekundy po włączeniu zapłonu. Możesz miec też jakieś odcięcie pompy przy pracy na LPG które zaszwankowało.

: czw paź 08, 2009 15:39
autor: Krojo
Ok , no to będę musiał jakoś sobie poradzić :(
Macie może instrukcje golfa po polsku ( zz moim silnikiem 1,6 75KM ) tak aby opisywała bezpieczniki i inne takie ( schematy , porady ) albo SAM NAPRAWIAM GOLF 3 ale dla tej wersji silnika ( bo nigdzie nie mogę znaleźć)

: czw paź 08, 2009 22:57
autor: Jozef
Pompę sprawdzisz podłączając bezpośrednio z akumulatora kabelki. Zużyta pompka daje takie objawy, że raz zadziała, innym nie. Warto też sprawdzić przekaźnik włączający pompkę, on też może być przyczyną. Przekaźnik znajduje się w dolnym prawym rogu skrzynki przekaźnikowo-bezpiecznikowej. W to że była wymieniana to możesz wierzyć, tylko jaka była założona? Ze szrotu za 20 zł? Podaj dwie pierwsze litery numeru silnika, łatwiej będzie się zorientować jaki to silnik.

: pt paź 09, 2009 12:47
autor: Krojo
Dzisiaj sprawdzę pompę , a mam pytanie jak podłączyć tą pompę do akumulatora ?
tzn na które piny dać napięcie a gdzie masę?

nr silnika podam wieczorem , thx

: pt paź 09, 2009 13:40
autor: flatron316
Najpierw proponuje poczytac a potem zrobić reset kompa-bo to mi pasuje do typowych objawów pomieszanych danych w kompie przy odpalaniu i jezdzie benz/gaz a nie sie od razu z pompą szarpać

: pt paź 09, 2009 13:40
autor: Andrzej32
Ja bym proponował sprawdzić pompe manometrem przed wyciąganiem

: pn paź 12, 2009 14:15
autor: Krojo
Mam pytanie, jak podłączyć na krótko pompę paliwa , gdzie dać napięcie i jakie ( 12v ) :
kostka 4 pinow

duze piny na obrzeżu w środku małe
O o o O

: pn paź 12, 2009 14:48
autor: Paweł Marek
12V czyli z aku na większe piny, masa tam gdzie kabel brazowy

: pn paź 12, 2009 21:20
autor: Andrzej32
Posłuchaj czy pompa działa po kluczu przez moment i bedzie duzo mniej roboty wypiąć przewod paliwowy i zapiąć manometr niz całą pompe wydzierac.

: śr paź 14, 2009 08:31
autor: Krojo
Wczoraj sprawdziłem ją ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem

kostka posiada

Duży pin - gruby brązowy przewód ( podłączyłem 12v)

Mały pin - cienki brązowy przewód ( masa )

Mały pin - fioletowy (jakiś taki ) przewód ( nie podłączony)

Duży pin - czerwono-żółty przewód ( podłączyłem 12v)

i pompa zero odzewu

tak w ogóle to posiadam pompę:

1H0 919 051K


ma ktoś może na stanie takie cuś ( koło Wrocławia) lub umie dobrać zamiennik

: śr paź 14, 2009 08:41
autor: Andrzej32
Małe piny są od kontrolki paliwa o ile dobrze pamietam a te drugie od zasilania pompy.Dałeś mase z pompy pod 12V i zasilnaie tez pod 12V wiec jak miała zadziałac ??

: śr paź 14, 2009 08:57
autor: Krojo
Ups :) ja tylko zastosowałem sie do powyższych wskazówek dzisiaj podłącze to inaczej :))))
tylko powiedzcie co i jak :) na 100%

Obrazek

: śr paź 14, 2009 09:06
autor: Paweł Marek
Krojo pisze:ja tylko zastosowałem sie do powyższych wskazówek
ja napisałem: masa tam gdzie kabel brazowy

Więc nie zastosowałes się. Kabel brązowy masa, kabel czerwono - żółty plus. A wewnetrnze piny sa od wskaźnika pozimu paliwa. Czytaj ze zrozumieniem bo w tym temacie masz to już wcześniej kilka razy napisane.