kolektor ssacy mkII 1.6Pn

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Lexyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt wrz 09, 2008 11:08
Lokalizacja: ok bielska

kolektor ssacy mkII 1.6Pn

Post autor: Lexyy » czw paź 08, 2009 04:21

chłopaki muszę zmienić kolektor ssący(dziura i cieknie woda) i mam pytanie czy jak rozkręcę i krecze ponownie to może coś stać się z gaźnikiem? klema od oku oczywiście odłączona , gaz trzeba zakręcić na butli? jak odłączę węzę od paliwa to paliwo będzie się lalo, może się coś zapowietrzyć?wodę Musze spuścić i co jeszcze a może da się tak zęby jakoś gaźnik podwiesić bo kurde boje się żeby później nie było problemów z gaźnikiem :blush:



Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » czw paź 08, 2009 04:52

Z gaźnikiem nic się nie stanie po rezkręceniu kolektora ssącego, gazu nie trzeba zakręcać na butli, za każdym razem po odłaczeniu zapłonu w aucie włączają się 3 zawory bezpieczeństwa, jednak dla własnego bezpieczeństwa korona Ci nie spadnie z głowy po zakręceniu gazu na butli, paliwo, które będzie się lać to paliwo zgromadzone w komorze pływakowej, nic ci się nie zapowietrzy, jedynie przy dieslach może się układ zapowietrzyć dlatego są specjalnie zaprojektowane korki od baku z odpowietrznikami, gdyż po zapowietrzeniu może szlag trafić pompę. i na koniec jeśli się boisz rozkręcić gaźnik to zleć to mechanikowi, ważne byś po rozkręceniu skręcił tak jak był skręcony i jeśli to jest gaźnik sterowany podciśnieniem to nie możesz ruszać żadnych śrub regulacyjnych bo rozregulujesz gaźnik.

[ Dodano: 08 Paź 2009 04:55 ]
ale z tego ci widzę silniki PN są sterowane elektronicznie a nie podciśnieniem



Lexyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt wrz 09, 2008 11:08
Lokalizacja: ok bielska

Post autor: Lexyy » czw paź 08, 2009 14:24

ok dzieki wielkie a mam jeszcze pytanie bo w kolektorze jest taki jeż do podgrzewania czy podczas spawania nie uszkodzi się on, miejsce spawania raczej oddalone od niego, czy go wyciagnac



Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » czw paź 08, 2009 23:02

możesz spawać ale uważaj by żaden odprysk nie dostał się do kolektora ssącego bo będziesz miał po silniku, wyobraź sobie że twój spaw to miejsce X a miejsce dookoła spawu to Y spryskaj miejsce Y SPAWMIXem (środek w sprayu dzięki któremu nie będzie odprysków spawalniczych) i jeszcze jedna rzecz, miejsca spawania nie pryskaj przed spawaniem bo zgrzeina nie będzie trzymać.
PS najlepiej jak zaspawasz dziurę blachą, nie kładź spawu punktowego bo możesz narazić kolektor na uszkodzenia przy nieumiejętnym spawaniu.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 320 gości