Strona 1 z 1

[Golf 1.3 mk2] problem z zaciskami

: pn lis 14, 2005 17:59
autor: pavvcio
chcialem zmienic klocki jednak napotkalem na pewien problem, otoz nie moge zdjac zacisku bo tloczek jest wupszczony, jak go wsisnac?

: pn lis 14, 2005 18:06
autor: Gridlock
Jeżeli chociaż kawałek klocka jeszcze został (nawet blacha) to tłoczek nie wyszedł jeszcze do końca. Sprawdz czy tłoczek nie jest zatarty, jak tak to musisz się posiłować i go uruchomić. Najlepiej WD 40. Pozdrawiam Gridlock

: pn lis 14, 2005 19:59
autor: zbyszekl17
Nie bardzo wiem o co dokładnie ci chodzi jesli nie zdjołeś jeszcze starych kolcków to po odkreceniu 2 srub z tyłu obejmy ( górna to chyba 13 a dół to imbus) obejma powinna ci sama zejść jaśli tłok nadal ją trzyma to ja przynajmniej tak u siebie zrobiłem odkręc pokretło od zbiorniczka z płynem hamulcowym i delikatnie go podpompuj hamulec i wtedy posiłuj sie troche i powinno zejść mam nadzieje ze nie bedziesz miał takich problemów jak ja przy zakładaniu nowych bo miałem za szerokie i obejma w ogole nie chciała ich trzymac i musiałem je zeszlifować dość sporo powodzenia!!!

: pn lis 14, 2005 20:15
autor: czyś
zbyszekl17 pisze:Nie bardzo wiem o co dokładnie ci chodzi jesli nie zdjołeś jeszcze starych kolcków to po odkreceniu 2 srub z tyłu obejmy ( górna to chyba 13 a dół to imbus) obejma powinna ci sama zejść jaśli tłok nadal ją trzyma to ja przynajmniej tak u siebie zrobiłem odkręc pokretło od zbiorniczka z płynem hamulcowym i delikatnie go podpompuj hamulec i wtedy posiłuj sie troche i powinno zejść mam nadzieje ze nie bedziesz miał takich problemów jak ja przy zakładaniu nowych bo miałem za szerokie i obejma w ogole nie chciała ich trzymac i musiałem je zeszlifować dość sporo powodzenia!!!
oryginalnie śruby prowadników to 2x imbus (góra i dół), jeżeli ktoś coś podmieniał to może być torx 8 mm (dokładnie: śruba do przykręcania półosi do flanszy przy skrzyni, najczęściej się zakłada, bo pasuje i jest twarda)

A co do wyciągania: odkręć te 2 śruby i pociągnij do siebie korpus zacisku (tłok oprze się o klocek, ten o tarczę, spowoduje to lekkie cofnięcie tłoka). Tylko nie siłuj się za bardzo, żebyś tarczy nie skrzywił. A potem normalnie wyczepiasz zacisk, czyli dajesz go ok. 0,5 cm do dołu (możesz lekko puknąć od góry) i górą odchylasz w stronę przodu auta.