Strona 1 z 1

centralny zamek - klapa bagażnika

: śr paź 07, 2009 23:34
autor: yelonec
Posiadam golfa 4 z 2002roku bez fabrycznego centralnego zamka.

Centralny został dołożony przy kupnie przez salon vw w polsce, ale działa on tylko na drzwi boczne.

Chcę zamontować też centralny na klapę, podłączając się pod jakieś drzwi.

Znalazłem taki siłownik z oryginalnego centralnego zamka http://www.allegro.pl/item759589462_now ... assat.html

Czy on będzie pasował do mojego zamka?
I czy coś jeszcze będę potrzebował?

: czw paź 08, 2009 09:17
autor: zikr6
Podejrzewam że oprócz siłownika będziesz musiał wymienić mechanizm zamka bo się różnią z c.z. i bez c.z.

: pt paź 09, 2009 09:23
autor: yelonec
no właśnie nie wiem, a nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat.

No bo klamka jest na sto procent taka sama, a wkładka zamka też niby powinna być taka sama, ale tego juz nie jestem pewien:)

Re: centralny zamek - klapa bagażnika

: pt paź 09, 2009 09:32
autor: bicker83
yelonec pisze:Posiadam golfa 4 z 2002roku bez fabrycznego centralnego zamka.

Centralny został dołożony przy kupnie przez salon vw w polsce, ale działa on tylko na drzwi boczne.

Chcę zamontować też centralny na klapę, podłączając się pod jakieś drzwi.

Znalazłem taki siłownik z oryginalnego centralnego zamka http://www.allegro.pl/item759589462_now ... assat.html

Czy on będzie pasował do mojego zamka?
I czy coś jeszcze będę potrzebował?
Oprocz tego potrzebujesz jeszcze linke zamek od wersji z cnatrlnym zmakiem. O ile oczywiscie ten central ktory Ci zalozyli ma wyjscie na bagaznik.

: pt paź 09, 2009 12:29
autor: yelonec
siłownik już mam. no i juz widzę ża czegoś mi brakuje.
bicker83, jak ta linka ma wyglądać? i czy zamek jest taki sam w wersji z centralem i bez?

: pt paź 09, 2009 12:33
autor: bicker83
szczerze mowiac nie widzialem jeszcze zamka z wersji bez centrala-wogole nie wiedzialem ze sa Golfy MK4 bez centrali ale nie wazne. Zobacz czy w towim jest miejsce zeby podpiac linke.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=200766
tu znajdziesz zdjecie zamka i tem metalowy uchwyt po prawej z dziura to jest podpieci do linki.

: sob paź 10, 2009 11:13
autor: yelonec
bo ten mój golf to taki golas straszny w najgorszym wyposażeniu i z najgorszym silnikiem:)

w wyposażeniu dodatkowym posiadał jedynie klimatyzacje montowana fabrycznie.

reszta, czyli elektryka szyb, centralny i alarm zostały dołożone przez VW Szewczyk w momencie kupna.



blaszka jest, ten zamek jest identiko

Zamontowałem siłownik w oryginalnym miejscu, i do zamka powinienem poprowadzić drut. Tyle że gdzie go się mocuje?

Niestety nie mam żadnego szrotu obok siebie żeby podjechać i podejrzeć i kupić

: sob paź 10, 2009 11:53
autor: kiss
yelonec, musisz kupić klamkę wraz z wkładką z wersji z centralnym zamkiem. Wymontujesz z tej klamki mechanizm, zamieniasz wkładki i całość przykręcasz do swojej klamki.

[ Dodano: 10 Paź 2009 12:10 ]
Twoja klamka:

Obrazek

a potrzebujesz taką:

Obrazek

: sob paź 10, 2009 15:57
autor: Wojciech_d78
Podłączę się do tematu z pytaniem - jak ma się ten problem w Variancie?
Też zakupilem golasa - tak tylko VW potrafi, szyby na korby, dobrze że ASO przy sprzedaży założyło centralny i alarm ale co za tym idzie jest ten sam problem z klapą.

Przyjżałem się wersji kombi i tam wygląda to nieco inaczej - otóż otwarcie zamka jest przez siłownik, nad rejestracją jest mikrostyk którego przyciśnięcie wysterowuje siłownik i klapa odskakuje.
Bębenek z kluczykiem zawiera w sobie włącznik który blokuje przepływ prądu do siłownika w pozycji ZAMEK ZAMKNIĘTY lub też łączy obwód w drugiej pozycji.

Jest tam jeszcze mechaniczne cięgno ale służy ono jedynie do otwarcia klapy gdy nie ma akumulatora - ryglowanie i odryglowanie zamka odbywa się tylko i wyłącznie elektrycznie.

Wymyśliłem sobie w ten sposób że równolegle do łącznika kluczykowego wstawię przekaźnik bistabilny sterowany polaryzacją (zdobyłem już taki).
Działa w ten sposób że podanie + i - na ułamek sekundy przestawia go w pozycję ŁĄCZ a zmiana polaryzacji cewki sterującej na ułamek sekundy przeżuca styki w pozycję ROZŁĄCZ - więc zasilę go bezpośrednio z zasilania siłowników drzwi.
Zaletą tego przekaźnika jest to że nie potrzebuje zasilania do podtrzymania stanu i niejako pamięta swój stan bez względu na zasilanie.

Kluczyk będzie wtedy cały czas w pozycji ZAMKNIĘTY ZAMEK (rozłączony obwód siłownika) natomiast prąd będzie płynął przez dodatkowy przekaźnik (przy odryglowanych przez centralny zamek drzwiach).
Myślicie, że będzie oki?

: ndz paź 11, 2009 10:38
autor: yelonec
Dzięki kiss, na tym zdjęciu co pokazałeś nie widać różnicy, ale porównałem drugie zdjęcie z moją klamką i zauważyłem że tak jak mówiłeś sam mechanizm zamka jest troszke inny.
Dzięki za pomoc, także już wiem że potrzebuje jeszcze mechanizm zamka i cięgno.

[ Dodano: Nie Paź 11, 2009 22:28 ]
Wojciech_d78, patrząc na schemat i na opis twojego podłączenia mysle że będzie działać bez problemu.
Podłącz narazie na krótko i zobacz czy działa.

Poprowadź kable do klapy bo z tym się schodzi długo i później mozesz kombinować.

Masz troche łatwiej bo w klapie fabrycznie wszystko jest na elektryke, a nie jak w htb na jakieś cięgienka, super skomplikowany mechanizm zamka itp itd