problem z aparatem zapłonowym

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

problem z aparatem zapłonowym

Post autor: patryk2340 » śr paź 07, 2009 19:22

Witam,
od pewnego czasu miałem problem z golfem- gasł w czasie jazdy, czasem nie chciał odpalić itd. Wszystkie objawy wskazywały na czujnik halla. Dziś w czasie dojazdu na uczelnie umarł całkowicie, jeśli nawet zapali to tylko na kilka sekund, obrotomierz wariuje, strzela w wydech itd. Wyciągnąłem aparat zapłonowy i zauważyłem, że cały ten 'trzpień', który przechodzi przez środek ma luz. W dodatku w określonych położeniach kręci się z wyraźnym oporem. Opór zależy też od tego, czy trzpień wyciągnę czy wcisnę (wspomniany wcześniej luz).

Czy taki luz jest normalny?
Z tego co widzę, to opór jest spowodowany obcieraniem tego metalowego "talerzyka" z nacięciami o czujnik halla, domyślam się że nie powinno tak być :)

Obrazek


Golf II 1.6 RF --> Golf III 1.4 ABD --> Vento 2.0 2E --> Octavia 1.9 ASZ

jon-x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:25
Lokalizacja: mikołów, katowice
Kontakt:

Post autor: jon-x » czw paź 08, 2009 23:38

talerzyk nie ma prawa obcierać o czujnik, obrót talerzyka ma być ładnie wykrywany i nic ponadto, jeśli świrował obrotomierz, myślę że jesteś na dobrym tropie



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » pt paź 09, 2009 08:20

na pewno obcierac nie powinien i mysle ze skonczy sie na wymienie aaratu niestety :/
ostatnio znajomy mial taka sytuacje w astrze 1,4 z aparatem na wałku rozrzadu, nie chciał palic a on go meczyl i meczyl. W koncu wyciagnelismy aparat i palstikowy klin zerwany a talerzyk skrzywiony tarł o czujnik halla....



Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » pt paź 09, 2009 17:50

Lekko naprostowałem ten talerzyk w taki sposób, że teraz już nie obciera o halla. Założyłem i jakoś narazie jeżdżę, ale coś mi golf świruje na gazie. No ale to już raczej problem z instalacją gazową, bo na benzynie nie ma tych problemów. Idę z tym problemem do działu LPG ;)


Golf II 1.6 RF --> Golf III 1.4 ABD --> Vento 2.0 2E --> Octavia 1.9 ASZ

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości