Strona 1 z 1

[MK3] Rowkowane tarcze hamulcowe?

: pn lis 14, 2005 09:47
autor: Kolarz
Witajcie!
Od pewnego już czasu noszę się z zamiarem kupna rowkowanych tarcz hamulcowych przednich kół (np. Brembo MAX) i tu rodzą się moje obawy:
1) Czy poza ciekawszym efektem wizualnym, jest faktyczna różnica w hamowaniu?
2) Czy rowkowane tarcze nie skracają żywotności klocków hamulcowych?

Będę wdzięczny za podpowiedzi osób, które same jeżdżą na takich tarczach.. Pozdrawiam

: pn lis 14, 2005 10:59
autor: MYS
Witam
Nacinane tarcze hamulcowe maja jedną podstawową zalete, poprawiaja skuteczność hamulców powodują że mniej się grzeją ale skracają żywotność klocków. Jeździłem na takich tarczach i jeżeli ktos chce aby autko lepiej hamowało to polecam. Jest też minus to znaczy klocki starczaja na jakiej 20tyś km ( a czasami krócej).
Jednak polecam samochód wyposażony w takie tarcze naprawde lepiej hamuje.

: pn lis 14, 2005 12:28
autor: Rydzu
Ja u siebie założyłem ATE Power Disc, rowkowane tarcze oryginalnego producenta układów hamulcowych do MK III. Klocki faktycznie zużywają się szybciej, ale przecież po to są. Co do skuteczności hamulców to w zeszłym roku sprawdziłem hamulce, tylko Citroen Saxo nie dał rady i zaparkował mi na tylnim zderzaku. Reasumując, wydatek jak najbardziej uzasadniony, ja osobiście polecam.

: pn lis 14, 2005 12:40
autor: B_O_N_K
Tylko jak zrobicie hamulce, dzięki którym autko będzie stawać w miejscu to przy hamowaniu radzę spojrzeć w lusterko bo spotka Was to co mnie :crazy:

Pozdrawiam ;)

: pn lis 14, 2005 12:44
autor: sas_gti
dokładnie tak jak koledzy mówią, ciezej je zagrzac ,kolcki szybciej lecą, lepiej hamuje no i ładniej wyglada jak sam zauwazyles (efekt wizualny)
BREMBO bardzo dobra firma, dobrze sprawdzaja sie w zestawie z klockami FERODO , pozdrawiam

: pn lis 14, 2005 18:13
autor: Puki
witam BREMBO hamulce z górnej półki dobry wybór miałem w mk2

: pn lis 14, 2005 20:47
autor: krzysiek1980
to sa panowie ceny tarczdo mk3 gti ktore mi sprztarcze przod - patrz zalacznik1. brembo 09.5570.10 333zl2. brembo max (wzmacniane, nacinane) 415zl3. mikoda 250zl4. lucas 300zl5. hart 200zl6. ate 380zl7. ate power (nacinane) 450zledawca z allegro przeslal

: pn lis 14, 2005 20:58
autor: sas_gti
te pierwsze brembo co podales 09.5570.10
- SEAT TOLEDO 2.0i 16V 1993/11 - 1999/03
- VW CORRADO 2.9 VR6 1991/08 - 1995/12
- VW GOLF III 2.0 GTI 16V, 2.8 VR6 1991/08 - 1997/08
- VW PASSAT (VARIANT) 1.9TDI, 2.8 VR6 1991/06 - 1997/05
- VW VENTO 2.8 VR6 1992/01 - 1995/02
to sa włąsnie do mk3 GTI i sa drozsze niz do 1,6 aee,
najtansze brembo dla kolegi kosztuja od 40 zł do 130 zł za sztuke na przód, wyczynowe racingi to 330 zł za sztuke

zródło www.intercars.com.pl

: pn lis 14, 2005 21:14
autor: krzysiek1980
podalem tak tylko dla ciekawosci , no i pozatym do gti maja srednice 280mm , pewnie zwykle sie zaczynaja 40zł

: wt lis 15, 2005 00:52
autor: micab
takie tarcze nie tyle skracają samą drogę hamowania, co zmniejaszają podatność na fading.....za skrócenie drogi najbardziej odpowiadają klocki....to od nich najwięcej zależy.....nawet jak na zwykłą tarczę założysz dobre sportowe klocki (oczywiście nie takie wyczynowe tylko do aut cywilnych) to poczujesz większą poprawę hamowania niż po wymianie samych tarcz na sportowe.....oczywiście najlepsze rozwiązanie to cały komplet sportowy....ale jak masz wybierać sportowe klocki albo tarcze to wybierz klocki ;)

: wt lis 15, 2005 09:39
autor: Kolarz
Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Za kilka dni napiszę na co się zdecydowałem.
Pozdrawiam!