Strona 1 z 1

Dziwne obroty po naciśnięciu hamulca

: wt paź 06, 2009 20:07
autor: Rafal507
Mam Golfa III 1.6 75km silnik ABU i mam problem z obrotami silnika jak nacisnę hamulec obroty rosną do 1200 a jak po pompuje pedałem hamulca ze 3 razy to rosną do 1600. Wymieniłem serwo, sprawdziłem zaworek, szczelność przewodów i silnik krokowy.

: wt paź 06, 2009 20:10
autor: sas_gti
ISV pewnie świruje czyli tzw silniczek krokowy.
Nie radzi ze zmienieniającym się ciśnieniem w kolektorze ssącym i nie potrafi się pod to ciśnienie ustawić tak żeby ustabilizować obroty. Możliwa jest też usterka ECU ale to mało prawdopodobne. Szkoda że nie napisałeś zanim wymieniles serwo bo objawy wcale na nie nie wskazują i na pewno ktoś by Ci to na forum powiedział i troche bys zaoszczedził.

[ Dodano: Wto Paź 06, 2009 20:12 ]
Zwróć uwagę że obroty zawsze delikatnie się podniosą jak będziesz pompował hamulcem ale nie powinny się podnosic do 1200 od jednego wcisnięcia pedału a tym bardziej do 1600 po trzech.

: czw paź 08, 2009 17:02
autor: Rafal507
Te wahanie czasami jest a czasami nie nie wiem od czego to zależy czy to może jakiś błąd komputera ??

: czw paź 08, 2009 17:10
autor: sas_gti
napisalem Ci co to jest najprawdopodoniej....
Ale jak nie chcesz sie posłuchać to odpowiem - tak, moze to też być usterka komputera.

: czw paź 08, 2009 18:10
autor: Paweł Marek
wygląda że jest za bogata mieszanka na wolnych, z wielu przyczyn, jak np rozwalony regulator ciśnienia paliwa czy zepsuta sonda lambda, albo zepsuty czujnik temperatury.Rafal507, rzecz się dzieje na zimnym i na ciepłym silniku czy tylko na ciepłym.

: pt paź 09, 2009 08:14
autor: Rafal507
czujnik temperatury wymieniałem i dzieje sie to na ciepłym silniku na zimnym wszystko jest ok

: pt paź 09, 2009 08:22
autor: Paweł Marek
Musisz troche elektronikę podiagnozować. Podjedź do jakiegoś elektryka samochodowego, niech podłaczy auto do VAGa, sprawdzi sondę, warto by jescze sprawdzić szczelność podstawy wtrysku (próba psikania po niej dezodorantem palnym na pracującym silniku)

: czw paź 15, 2009 21:12
autor: Rafal507
Pokazało mi takie błędy:


00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal

Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu Halla) – skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor


00282 - Throttle Position Actuator (V60)
27-00 - Implausible Signal

Serwomotor pozycji przepustnicy – V60



czy ten czujnik halla to ten przy aparacie zapłonowym czy jest jakiś inny??

: pt paź 16, 2009 20:30
autor: sas_gti
Rafal507 pisze:00282 - Throttle Position Actuator (V60)
27-00 - Implausible Signal

Serwomotor pozycji przepustnicy – V60
wskazuje to co Ci mówiłem na początku.

: sob paź 17, 2009 05:07
autor: Rafal507
wczoraj pokazało mi jeszcze coś takiego

00670 - Throttle Position Sensor (G127)
03-00 - No Signal

Czujnik położenia nastawnika przepustnicy - G127

Prosiłbym o napisanie jeszcze raz dokładniej czego to jest przyczyna.

: ndz paź 18, 2009 15:49
autor: sas_gti
wskazuje na zespół przepustnica-regulator biegu jałowego.
Tu stabilizacja biegu jałowego realizowana jest poprzez silnik który uchyla przepustnicę. Jak jej nie domyka, ew. nie otwiera jak należy to obroty będą wariować.
Problem moze być w czujniku położenia przepustnicy 00670 - Throttle Position Sensor (G127) albo w jak to nazwano serwomotorze V60 "00282 - Throttle Position Actuator (V60)". Zaznaczam że najprawdopodobniej. Na forum Ci tego jednak nikt nie naprawi. Potrzeba mieć dostęp do auta i jako taką wiedzę o interpretacji błędów vag.