Strona 1 z 2

Problemy z obrotami na zimnym silniku:(

: pn paź 05, 2009 17:37
autor: limakz
Witam właśnie zakupiłem golfa 4 1.6 z gazem. Jednak dopiero teraz zauwazylem ze przy zapalaniu po dłuższym postoju-kiedy juz dobrze wystygnie- przez jakies 3 min silnik dziwnie pracuje- straszenie skaczą mu obroty na luzie... Czego to może byc wina? Aha zapalam na benzynie oczywiście...

: pn paź 05, 2009 17:49
autor: prezesik25
kiedy wymieniane były przewody WN os świec?

: pn paź 05, 2009 17:56
autor: limakz
Gościu mówił że wszystko było robione w 2007 kiedy go kupił... A jakieś inne sugestie? Coś juz czytałem o tej sondzie lambda ale sam nie wiem... Obroty skaczą tylko jak jest zimny... Aha ale silnik nie gaśnie...

: pn paź 05, 2009 18:03
autor: prezesik25
2 lata to sdrochę długo nie wymieniane.
Mogą to być stare przewody WN (nawet mało używane ze starości sparcieją) oraz kopułka i palec lub czujnik temperatury, który odpowiada za dozowanie ilości paliwa

: pn paź 05, 2009 18:09
autor: limakz
To mam jeszcze 1 prośbę- a mógłbyś mi pokazać np na allegro który to ten czujnik jest?:) Bo ja jestem nie za bardzo w temacie a tam widze jakies różne te czujniki... no i CENY też są różne:/ Mógłbyś coś polecic zebym wiedzial na czym stoje?:)

: wt paź 06, 2009 08:20
autor: feniks
prezesso pisze:kopułka i palec
nie ten silnik :panna:
co do czujnika to podaj kod silnika
limakz pisze:CENY też są różne
w ASO Skody kupiłem za 108PLNów,
najprościej sprawdź jaka masz wtyczkę na czujniku - główna różnica - czy zaokrąglona czy kwadrat i czy 2czy 4piny
jak silnik 1.6 AKL to: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=41251&start=690
masz miejsce czujnika :bigok:

: wt paź 06, 2009 11:02
autor: bicker83
To Standard w tyum motorze. Poczytaj sobie tutaj: http://forum.vwgolf.pl/vi...41251&start=690

:D

: wt paź 06, 2009 11:39
autor: Jazz_Blue
Czy ja wiem czy taki standard, u mnie ten problem nie występuje.

: wt paź 06, 2009 11:44
autor: bicker83
Jazz_Blue pisze:Czy ja wiem czy taki standard, u mnie ten problem nie występuje.
nie mow HOP :P a tak na serio to szczesciarz z Ciebie albo wiesz co jest grane z tymi motorami. Jak tak to sie podziel z nami. :D

: wt paź 06, 2009 12:10
autor: Jazz_Blue
Póki co jest OK, z tym, że wymieniłem sonde lambda (bo był błąd), świece i przewody + czyszczenie przepustnicy i przepływomierza. Po tych zabiegach jest nie mam mu nic do zarzucenia, jeżeli chodzi o obroty, przyspieszanie itd.
Ostatnio także czujnik temp cieczy i termostat, bo za szybko się otwierał.
Z tym, że przebieg, który jest u mnie jest udokumentowany i sprawdzany przez znajomego w ASO i co do tego jestem pewien.

Jedynym mankamenetem jest to, że czasem po przejechaniu krótkiego odcinku w sumie nie ma reguły, trzeba go dłużej pokręcić, wtedy wyłączam zapłon i dopiero za drugim razem odpala normalnie, dzieję się tak może raz na tydzień, nie ma reguły, ale jakaś przyczyna tego musi być.
Akumulator, alternator, rozrusznik OK, błędów żadnych nie ma. Tak sobie myśle, czy to może być wina pompy paliwa, na dniach będe wymieniał filtry, może coś pomoże po wymianie filtru paliwa, chociaż wątpię, żeby to był taki błahy problem.

No to tyle co mnie bolie hehe :cool:

: wt paź 06, 2009 12:15
autor: bicker83
No to autko klasa. Oby tak dalej. POWODZENIA

: wt paź 06, 2009 12:23
autor: Jazz_Blue
Jeszcze trzeba coś z tym fantem zrobić, o którym napisałem wyżej i wtedy będzie można powiedzieć, że jest OK :bajer:

: wt paź 06, 2009 17:28
autor: limakz
Bicker83 ten link mi nie chodzi niestety:( Może coś innego podeślesz;) Ale tak się zastanawiam nad tym czujnikiem temp. .. Bo trochę poczytałem i ludzie którzy mieli z nim problem dosc czesto skarzyli sie na szalejący wskaźnik temperatury silnika. A u mnie tego akurat nie ma-temp normalnie rośnie az do 90 - po prostu przez 2-3min pochodzi sobie dość dziwnie-ale tylko na luzie- jak jade to tego wogóle nie czuć... Więc to na pewno będzie ten czujnik?

: śr paź 07, 2009 08:13
autor: feniks
limakz pisze:Więc to na pewno będzie ten czujnik?
sprawdź kompem jakie wartości podaje! Czujnik ten podaje sygnał 1-do zegarów 2-do kompa i to że wskaźnik nie wariuje nie oznacza że nie padł i bez podpięcia pod vaga nic nie sprawdzisz.