Golf III 1.9 TDi 1z odpowiednie ustawienie rozrządu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

aron20000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 08:03
Lokalizacja: Białystok

Golf III 1.9 TDi 1z odpowiednie ustawienie rozrządu

Post autor: aron20000 » ndz paź 04, 2009 21:12

Witam jutro będę ustawiał rozrząd w Golfie III takim jak w temacie. Chciałbym spytać jak dowiedzieć się kiedy jest sów sprężania a kiedy wydechu, bo chyba jak w każdym aucie można ustawić rozrząd w jednym z dwóch możliwości (jeden obrót wałem pół obrotu rozrządu) więc należy (tak uważam) ustawić znak wału na sów sprężania. W jaki sposób określić kiedy jest ów sów sprężania żeby nie pomylić się i nie ustawić na sów wydechu? Chyba nie trzeba odkręcać świec żarowych żeby to określić?



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz paź 04, 2009 21:17

aron20000, co ty kombinujesz jak koń pod górę ??
są znaki ewentualnie blokady i na tym sie działa !
po ustawieniu sprawdzić Vag'iem czy wszystko ok :)



aron20000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 08:03
Lokalizacja: Białystok

Post autor: aron20000 » ndz paź 04, 2009 22:02

Miałem poprostu kiedyś przypadek, że po ustawieniu "na znaki" to było audi 100 już trochę leciwe z 86 roku 1.8 benz. był problem z odpaleniem (nie dało się odpalić!). Okazało się właśnie, że można było ustawić wał korbowy na znak i rozrząd, lub obrucić wał korbowy o 360st., a razrząd się obracał o 180st. Więc znak na wale korbowym był nadal na swoim miejscu, a znak na rozrządzie był obrócony o 180st. Więc było 2 możliwości ustawienia wałka rozrządu względem wału. Dlatego moje pytanie jak to sprawdzić w TDi, żeby przypadkiem nie ustawić znaku wału na sówie rozprężania (wydechu) względem rozrządu, tylko zdjęcie pokrywy zaworów pomoże? Problem nie występuje przy wymianie paska w jeżdżącym aucie, ale pojawia się przy wymianie paska w silniku w którym np. pękł pasek.
Ostatnio zmieniony pn paź 05, 2009 09:28 przez aron20000, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości