Strona 1 z 1

Vr6 traci moc, gwizda, kreci sie do 4 tys

: ndz paź 04, 2009 19:20
autor: kaziulimana
Witam jestem nowym uzytkownikiem forum to moj 1szy temat. Posiadam od niedawna vr6 napedza go sama benzyna.
Moj problem polega na tym ze moj vr powoli traci moc tzn. pare dni po wymianie oleju z castrola 15w40 na lotos mineralny zaczolem slyszec jakies dziwne gwizdanie przy przyspieszaniu na biegu i silnik kreci sie tylko do 4 tys, zauwazylem ze auto zbiera sie jak by mialo 90 KM. Gdy dodam gazu jak auto stoi to juz gwizdu nie slychac ale nadal kreci sie do 4 tys obrotów-a gdy przytrzyma sie go na tych 4 tys przez 2 sekundy to przy puszczaniu gazu gdy powinien utrzymac 850 obrotów on gasnie.
Jednak nieraz silnik ma przeblyski i przyspiesza normalnie, kreci sie do konca i nie gwizda ale gdy troszke sie pojezdzi gwizd i brak mocy wraca
Dodam tez ze podlaczylem komputer do auta i wykazalo blędy:
-sonda lamda
-czujnik halla
Wszystkie filtry zostaly wymienione.
Niewiem czy moze to byc ta sonda lambda poniewaz to gwizdanie jest dziwne, podejrzewam tez pompke paliwa ale mam wachania bo wydaje mi sie ze troszeczke wiecej pali ale to tez moze byc spowodowane sondą. Zastanawiam sie czy moglo miec wplyw to ze wlałem tego zwyklego lotosu i moze sie cos zatykac ,ale olej pobiera troche wiec nie powinno. Nie jestem mechanikiem ale tyle co umiem to robie sam, moze komus sie przytrafila podobna awaria to prosze o jakies wskazówki. Z góry dzieki pozdrawiam

: ndz paź 04, 2009 19:39
autor: SiNi
Do VR6 wlałeś lotosa? Spuszczaj to jak najszybciej. Mój EZ jeździ na lotosie, ale to dlatego, że poprzedni właściciel tym go zalał. Wkrótce to się zmieni jak tylko parę zł się odłoży. Sam nie wiedziałem jak to z olejami jest, ale warto czasem troszkę poczytać. Jak nie masz kasiory to wlej chociaż Castrol 15w40 i będzie lepiej. Goferek na pewno Ci się odwdzięczy :)

Jak Ci wywaliło błędy to sprawdź czy lamba i czujnik halla są dobre (na forum trochę info powinno być). Może przewody Ci się poluzowały i raz łączy a raz nie i masz takie problemy.

Jeśli chodzi o gwizdanie to sprawdź czy czasem Ci lewego powietrza nie ciągnie.

: pn paź 05, 2009 08:03
autor: TAZ
Błędy mówią wszystko. Sonde masz do wymiany. I lepiej kup ori boscha bo potem będziesz żałował, każda podróba powoduje albo palenie większej ilości paliwa albo złe osiągi i umiera po pewnym krótkim czasie. Co do czujnika halla to są dwie możliwości. Albo masz auto na aparacie zapłonowym albo na module z sześcioma kablami. Jeżeli masz aparat to jego czujnik halla jest do wymiany lub wyczyszczenia. Czujnik ten podaje impulsy do komputera i komp wie jak są ustawione wałki rozrządu względem wału. Jak nie czyta tego dobrze to auto nie jedzie i się nie wkręca. Jeżeli jednak masz moduł a nie aparat to masz do wymiany czujnik położenia wałka rozrządu. Koszt w serwisie tylko 180zł i przynajmniej oryginał.

: pn paź 05, 2009 09:00
autor: wolny83
ja to samo przechodzilem.Sonda do wymiany kup lepiej jakas orginalna(BOSCH lub NGK)nie warto kupowac zamiennikow(kupilem taka za 120zł i poł roku wytrzymala)z BOSCHA bedzie troche tansza od NGK tylko ze bedziesz musial lutowac koncowki(wtyczke)bo opcja BOSCHA bez wtyczki to jakies 180zł z wtyczka koło 300zł sam widzisz roznice a zabawy nie ma duzo dlatego nie wyrzucaj starej sondy bo koncowka ci bedzie potrzebna.Czujnik HALLA płacilem 187zł w "INTER CARSIE"drogi sklep ale maja wszystko i przewaznie od reki towar tak jak "FOTA"przedewszystkim nie robia problemow z wymiana w razie jak by towar nie dzialał tylko musisz zachowac paragon lub fakture :grin:

[ Dodano: 05 Paź 2009 09:23 ]
umnie VAG wykazal bład czujnika HALLA i zwarcie masy SONDY LAMBDA(SONDA I TAK DO WYMIANY)po wymianie tego ulga :goof:

: pn paź 05, 2009 17:50
autor: kaziulimana
Witam!
Dzieki wszystkim za podpowiedzi ale mam caky czas ten sam problem poniewaz dzis wymienilem sonde lambde i bledow nie wykazuje na komputerrze a silnik zachowuje sie tak samo czyli gdzies mi cos gwizdze i nie ma mocy(kreci sie do 4 tys)
Nie mam mozliwosci sprawdzenioa gdzie to gwizdze bo dzieje sie tylko to przy bprzyspieszaniu.
Dodam jeszcze ze auto ma przebkyski 15 min chodzi dobrze a15 zle:(
Prosze o jakies rady z gory dzieki

: śr paź 07, 2009 01:25
autor: Mavrick
Sprawdz sprezanie

: śr paź 07, 2009 12:20
autor: Marioo
A co z tym czujnikiem halla? wymieniłeś? sprawdziłeś? gwizdanie może być spowodowane jakimś lewym powietrzem na dolocie. Na wszystkich garach ci chodzi? nie przerywa do tych 4tys obrotów?
I na pewno zmień ten olej, lotosa to można do poloneza lać :green_fuck:

: czw paź 08, 2009 03:09
autor: kaziulimana
Dziekki za rady ale chyba juz znam powod, dzis jechalem nim i zaczelo mi cos stukaqc w silniku podjechalem do mechanika stwiardzil ze to glos panewki i ze to juz jest silnik do robienia bo auto coraz ciezej prsacuje.
POstanowilem sprzedac to auto poniewaz nie znam sie na tym.
Auto posiada skurzane fotele i boczki klime i wszystko w el. nie dziala silnik i szyberdach gdyz jes ulamany wodzik atrakcyjna cena
kaziulimana@vp.pl

: czw paź 08, 2009 09:55
autor: Marioo
No to wpakowali ci złom jednym słowem. Może jak niedawno go kupiłeś, próbuj coś zdziałać i może ci sprzedający jakąs kase odda?
Mało wykonalne ale próbować można, no chyba, że kupiłeś z komisu to masz ułatwioną sprawę, od warunkiem, że rzeczoznawca nie stwierdzi, że to ty uszkodziłeś silnik!!
Pomyśl też o wymianie silnika, może stracisz na tym mniej niż na tańszej sprzedaży, ofert takich motorów jest całkiem sporo, bo były montowane w wielu modelach.
Pozdrawiam