Strona 1 z 1

kostka stacyjki czy rozrusznik?

: pt paź 02, 2009 21:11
autor: miskieusz
przy pierwszym przekręceniu kluczyka słychać jakieś trzaski i zgrzyty wydobywające się z zegarów.Po przekręceniu w 2 pozycję wszystko gaśnie. Czasem raz zakręci. Kontrolki gasną i całe zegary się jakby 'restartują' zeruje godzine i przejechane km. Udało się zapalić na zaciąg. Aku raczej ok 12.5-13V jak stoi i 14.1 jak już zapalił.
Pytanie brzmi czy to będzie rozrusznik ( bo nie odpala ? ) czy kostka stacyjki?

Z dziwnych spraw dochodzi fakt, że alarm nie reaguje na pilota.

: pt paź 02, 2009 21:59
autor: Karcz3
u mnie mialem podobnie dziwny dzwiek w zegaeach i zerowanie godziny i podlicznika km, a dzialo sie wtedy gdy mialem slaby akumulator i przy rozruchu nie dal rady juz krecic rozrusznika. moze ci gdzies prad ucieka gdy zaczynasz krecic rozrusznik i dlatego tak ci w liczniku resetuje, moze masa przy rozruszniku luzna ale strzelam bo nie wiem na 100%.

: pt paź 02, 2009 22:05
autor: tomyart
Zacznij od sprawdzenia akumulatora, to ze napięcie jest w normie o niczym nie świadczy.

: pt paź 02, 2009 23:09
autor: miskieusz
sprawdzenia aku tzn?
Coś innego niż miernik?
Poza tym gdyby coś było nie tak z aku to nie powinien i tak odpalić przy podłączaniu z innego auta?
gdzie szukac rozrusznika?moze sie przewody poluzowaly(jestem laikiem)

: sob paź 03, 2009 19:37
autor: wojtas4589
miskieusz, już pisałem w innym poście, że masz rozwalony akumulator

: sob paź 03, 2009 20:18
autor: Karcz3
wstaw sobie jakis inny akumulator do kumpla i bedziesz wiedzial czy to wina aku czy cos innego

: ndz paź 04, 2009 11:09
autor: miskieusz
Byłem u mechanika wczoraj w końcu i rozrusznik padł bo nie zareagował jak go podpieli na krótko:(

: ndz paź 04, 2009 14:29
autor: Lipek81
Akumulator możesz spraqwdzić podłaczajac woltomierz do niego i próbować uruchomić auto. Jakie napięcie pokazuje miernik podczas proby kręcenia rozrusznikiem? Jezeli poniżej 10V, to slaby aku.