Strona 1 z 1
czym sie różni regulator napięcia orginalny od nieorginalneg
: ndz lis 13, 2005 11:17
autor: KUSTO
własnie chodzi mi o to że mam za słabe ładowanie akumulatora jak mierzyłem na wyjściu szczotek było ładnie 14,5 a gdy mierze przy klemach aku jest 13,5 czyli gdzieś mi strasznie pobiera prąd i wiecie rano idę do samochodu i mam niespodziankę a powiem że mam nowy aku i poszedłem do sklepu i mnie koleś sie pyta czy orginalny czy nie i tu własnie pytanie do was

: pn lis 14, 2005 20:32
autor: czyś
Pisąłem to już, ale się powtórzę:
1) sprawdź podłączenie aku do masy (poluzuj i pokręć śrubą od mocowania przewodu masowego do nadwozia, to samo zrób z nakrętką od masy na silnik, jeśli taki przewód masz). Dokręć śruby.
2) Sprawdź zamocowanie grubego kabla "+" do alternatora i rozrusznika (na rozruszniku jest mocowany "przelotowo", tj. z alternatora idzie do rozrusznika i dopiero z rozrusznika do aku), ewentualnie zabieg z pkt. 1
3) oczyść klemy
Jeżeli na wyjściu daje 14,5, to straty są na "przesyle" do aku, regulator raczej jest ok.
A jeżeli już to warto kupić oryginał (Valeo, Bosch - oryginał to po prostu regulator wyprodukowany przez producenta alternatora), 2,5-3 razy droższy, ale pewny. Dzięki podróbce eksplodował mi aku.
: pn lis 14, 2005 20:39
autor: KUSTO
a ile powinno wynosić napięcie ładowania w sumie w jakich granicach bo w punkcie gdzie kupowałem aku powiedział ze mam za małe napięcie ładowania a na szczotkach jest dobre i mówił że to dość dziwne bo vw zawsze mają dobre ładowanie no popatrze co z ta masą bo autko stało trochę czasu mogło sie coś tam utworzyć a klemy czyściutkie bo aku mi sie rozładowuje
: pn lis 14, 2005 20:53
autor: czyś
Przeczyść je papierkiem dla pewności. Utleniają się tak czy siak, nawet jak są czyste, a nawet przy brudnych nie musi być samorozładowania akumulatora.
A, jeszcze jedno, przewód podający masę na silnik w MH masz na pewno, jest mocowany do łapy rzymającej skrzynię nakrętką 13 mm, z drugiej strony jest zamocowany pod przwodem dającym masę na nadwozie (oba skręcone jedną śrubą).
U mnie na baterii napięcie ładowania jest 13,7-13,8 V i jest spox, żadnych kłopotów z ładowaniem czy niedoładowaniem akumulatora (Varta Blue Ca+Ag 50 Ah w passacie, gdzie powinien być aku 44 Ah, regulator napięcia Bosch, półroczny). W golfie mam regulator autotec, 14,1V (znowu zamiennik, przykre doświadczenia mnie niczego nie nauczyły).
Z zamienników nie polecam KAE (są serie rewelacyjne, a są takie, że lepiej nie mówić, mój przypadek z eksplozją przez wadliwy regulator tej firmy nie był odosobniony).
: pn lis 14, 2005 23:50
autor: Tomasz Żaguń
Ceną , jakoscią , trwałością.
: wt lis 15, 2005 00:55
autor: KUSTO
ok dzieki za rady jutro sprawdzę wszystko i zrobie jak mówisz aku naładuje do pełna i zobzce jak to będzie a no i zmieżę napięcie na właczonych światłach mijania no chciałbym żeby mi To pomogło bo mam dość odpalania na pych albo przewodami

jeszcze dam znać a można sprawdzić czy coś bierze napięcie gdy silnik nie pracuje, tzn na postoku jak wszystko powinno być odłaczone??

: wt lis 15, 2005 01:13
autor: Ksys
możesz miedzy alternator i akumulator podpiąć amperomierz,powinien wskazywać wartości graniczne z zerem,wtedy nie pobiera autko prądu,co za tym idziejest odłaczony,to sprawdzi czy nie bierze mierzy al i ak.nie jestem do końca pewien,ale pewniejszy sposób to podpiąć ampermierz miedzy akum(+) i kabel od akuma który wykręcic trzeba. znaczy że musisz się wpiąć jak na obrazku

odpinasz akum(+) minus zostawiasz,i miedzy odpiety plus i akum podłączasz szzeregowo amperomierz

powinien wystarzyc bez problemu zwykły miernik domowy do 20A,prąd powinien yć znikomy.żarówka H4 65/55 normalnie pobiera ok.4,6A,natomiast żarówka od stopu ok.1.8A.to tak dla porównania.