Strona 1 z 2

Dziwny szum przy skręcie w prawą strone...

: pt paź 02, 2009 15:37
autor: pacha
Witam... tak jak w temacie kupiłem niedawno golfika 2 przy skrecie w prawo słychać dziwny szum natomiast przy skrecie w lewo jest ok myslalem ze to wina opon wymieniłem owe razem z felgami jednak problem nie ustapił...macie jakieś sugestie prosze o pomoc pozdrawiam

: pt paź 02, 2009 16:40
autor: Jajcek
Jeśli masz wspomaganie to obstawiam maglownicę. Mi też szumi ale objaw zauważyłem dopiero w momencie dołożenia wspomagania

: pt paź 02, 2009 16:44
autor: tomgra
Może łożyska?

: pt paź 02, 2009 20:29
autor: zok
Slychac szum spod maski, z ktoregoś koła, z bagaznika!?

Na łożyska bym raczej nie stawial, bo huczenie slychac by bylo nie tylko przy skrecaniu a caly czas, chociaz mozesz sprawdzic, jezeli szum dochodzi z przednich kol, złap koło i sprobuj nim poszarpać tak, jakbys chcial je wyrwac, jedno i drugie, jezeli maja luzy to lozyska do wymiany.

A do tego co kolega wczesniej napisal, masz tam wspomaganie? jezeli tak, to czy ten szum podchodzi bardziej pod lekki pisk, czy bardziej huczenie?? mozesz jeszcze sprawdzic poziom plynu wspomagania, w passacie b5 przy zwiekszonej ilosci oleju do wspomagania przy maksymalnym skrecie kol wyraznie slychac bylo pisk.. moze akurat to...

: sob paź 03, 2009 10:11
autor: pacha
U mnie jest to takie bardziej huczenie ktore dochodzi z koł...nie mam wspomagania.....to tak jakby tylko z lewego koła huczało......jesli skrecam w prawo moze dlatego ze jest na nim wtedy wiekszy nacisk....robilem przegląd wszystko sprawne tylko właśnie o maglownicy na kierownicy cos mowili ze jest deflikatny luz....czyzby to dlatego co obstawiacie łożysko czy ta maglownice??? jak ją dokręcić w razie czego i jak sie zabrać do wymiany łożyska?? dodam ze huczenie słychać jesli jade na biegu oraz gdy jade na luzie...

[ Dodano: 03 Paź 2009 10:12 ]
dziekuje za pomoc pozdrawiam

: sob paź 03, 2009 10:20
autor: tsmuk
Obstawiam na łożysko, podczas skrętu jest bardziej obciążone stad słychać szum podchodzący pod huczenie. Nie jest na tyle dobite żeby huczało przy jeździe na wprost.

łożyska

: ndz paź 04, 2009 12:39
autor: niko02
tsmuk pisze:Obstawiam na łożysko, podczas skrętu jest bardziej obciążone stad słychać szum podchodzący pod huczenie. Nie jest na tyle dobite żeby huczało przy jeździe na wprost.
Kolega ma rację

: pn paź 05, 2009 17:24
autor: pacha
OK a jak wymienić owe łożysko?? mozecie mi wytłumaczyć?? czy to jest bardzo powazna wymiana i nie wystarcza same dobre chęci?? Prosze o Pomoc

: pn paź 05, 2009 17:45
autor: prezesik25
- odkręcasz (w lewo) śrubę trzymającą półoś (ta duża w środku na klucz 32)
- odkręcasz końcówkę drążka kierowniczego
- odkręcasz i wyjmujesz śrubę trzymającą dolny sworzeń, jest ona w położeniu poziomym i trzyma sworzeń, aby nie wysunął się ze zwrotnicy (klucz 13)
- zdejmujesz zacisk hamulcowy - wykręcasz dwie śruby od wewnętrzenej strony auta - klucz imbusowy chyba nr 6 (nie potrzeba odkręcać przewodów hamulcowych), cały zacisk podwieszasz na jakimś drucie, aby nie wisiał na przewodzie hamulcowym
- zdejmujesz klocki i tarczę hamulcową (odkręcając śrubkę na śrubokręt krzyżakowy)

i teraz wybór:
- odkręcasz dwie śruby od zwrotnicy (klucz 18) i wyciągasz samą zwrotnicę) - praca wygodniejsza, ale będziesz musiał jechać na ustawienie kąta ustawienia koła do stacji diagnostycznej

- odkręcasz górną śrubę od poduszki mac-persona nie ruszając dwóch śrub na zwrotnicy - wtedy do pracy potrzebny drugi człowiek to ewentualnego trzymania całej kolumny z amortyzatorem i sprężyną - plus tego, że nie musisz jechać ustawiać kół

dalsza praca:
- wybijasz piastę z łożyska
- zdejmujesz pierścień zegera od strony wewnętrznej
- od strony zewnętrznej wybijasz stare łożysko
- na prasie lub imadle wciskasz nowe łożysko (nigdy nie nabijaj)
- zakładasz dla zabezpieczenia nowy pierścień zegera
- i tak jak przy odkręcaniu zakładasz wszystko spowrotem do auta

- tą dużą śrubę na środku piasty (klucz 32) dokręcasz na max

ps. nie kupuj tanich łożysk!! polecam SKF - drogie (ok. 100 zł), ale bardzo wytrzymałe

: pn paź 05, 2009 18:02
autor: master13
Witam! ostatnio w swoim mk2 takze wymienialem przednie lozysko!!! Strasznie wylo nawet przy jezdzie na wprost! Wybralem opcje druga kolegiprezesso,
czyli wyjalem zwrotnice razem z amortyzatorem :wink: kupilem lozysko i pojechalem na prase.Tam mi wyprasowali i wprasowali nowe, i po klopocie!!! :bigok:

: pn paź 05, 2009 18:05
autor: prezesik25
Miłosz1976 pisze:pojechalem na prase.Tam mi wyprasowali i wprasowali nowe, i po klopocie!!!
na początek tak będzie bezpieczniej, ja robię po swojemu - zwrotnica w imadło i odpowiednio skręcając wciskam łożysko do środka.

: pn paź 05, 2009 18:12
autor: master13
prezesso, wiesz jak sie nie ma sprzetu itd to nie ma z czym podchodzic!!!! Pozdrawiam

: wt paź 06, 2009 00:52
autor: paffciu
ja mam podobny problem:mianowicie przy skręcie w prawo słychać bardziej skrzypienie takie ciche ale nic mi nie stuka co to może być?? dżwięki dochodzą z okolicy prawego przedniego koła

: wt paź 06, 2009 20:07
autor: prezesik25
to skrzypienie to prawdopodobnie marzeta - guma osłaniająca przegub zewnętrzny, przy skręcie zaczyna się o siebie ocierać i słychać takie skrzypienie.