Strona 1 z 1
sonda ? czyjnik temperatury? i dziwny kabel
: pt paź 02, 2009 14:20
autor: jablonski89
Pierwsza Kwestia
Mój problem polega na nierownej pracy na pb w zimne dni. silnik chodzi tak jakby nie na wszystkie gary. czujnik temperatury sprawdzony, dziala prawidlowo i zgodnie z tabelka. swiece nowe przewody tez. sonda lambda pokazuje napiecie na zimnym silniku 0.6V.
Problem znika gdy przelacze zimne auto na lpg(na lpg chodzi prawidlowo) badz gdzy osiagnie temperaturo ok 25-30 stopni celcjusza. wowczas pracuje rowno. Czy jest to wina sondy??
Druga |Kwestia
podczas sprawdzania znalazlem niepodlaczony przewod. czy to jest to przewod kodow blyskowych, a moze powinien byc do czego podlaczony??

: pt paź 02, 2009 14:27
autor: miś fazi
to jest kabelek od grzania jeża , to jest element grzejny w kolektorze ssącym , steruje nim ECU , ten kabelek masz urwany
[ Dodano: 02 Paź 2009 14:29 ]
przepraszam , on jest rozłączony , ale z wyglądu osłonek , to albo jeż ma zwarcie , albo miałeś słaby styk na tej złączce , bo osłonki są przytopione
: pt paź 02, 2009 14:31
autor: jablonski89
miś fazi pisze:to jest kabelek od grzania jeża
a moglbys powiedziec za co to dpowiada ?
: pt paź 02, 2009 14:33
autor: miś fazi
on ogrzewa zasysane powietrze w kolektorze ssącym , dopóki woda się nie nagrzeje do około 50 stopni , wtedy jeż zostaje rozłączony i ogrzewanie przejmuje płyn chłodzący
[ Dodano: 02 Paź 2009 14:35 ]
jeż powinien być sprawny , bo w przypadku jak nie grzeje to praca silnika może być nierówna , zwłaszcza jak jest zimny
: pt paź 02, 2009 14:36
autor: jablonski89
a w jaki sps mozna go sprawdzic??
: pt paź 02, 2009 14:36
autor: miś fazi
sprawdzisz go omomierzem , dotykając kabelka i masy , powinno być około 2-3 ohmy
: pt paź 02, 2009 14:39
autor: jablonski89
ok zaraz sprawdze i dam znac. wnioskuje ze gdyby mial zwarcie tak jak napisales, to to zwarcie do masy ??
: pt paź 02, 2009 14:42
autor: miś fazi
tak
[ Dodano: 02 Paź 2009 14:50 ]
jak jeż jest sprawny , to sprawdź czy przy zimnym silniku jak włączysz zapłon to w kabelku który ma być podłączony do jeża ( ten czarny ) masz na nim napięcie 12 V
: pt paź 02, 2009 15:14
autor: jablonski89
ecu jest ok podaje napiecie 12v, a jak sie nagrzeje to odcina napiecie.
natomiast kabel od jeza ma zwarcie do masy. omomierz pokazuje 0,6 Ohma co jest rowne zwarciu, dlatego ta wtyczka jest nadpalona.
Jeśli mogłby Pan, to niech mi Pan powie jak sie fachowo nazywa ten jeż i ile to kosztuje mniej wiecej.
: pt paź 02, 2009 15:23
autor: miś fazi
mimo to że ma 0,6 ohma , mimo wszystko podłączył bym go na próbę , nic się nie stanie , najwyżej wywali bezpiecznik F 15 , nazywa się to element grzejny kolektora ssącego , ale przestrzegam że wymiana jest masakryczna , nieraz trzeba odkręcić cały kolektor ssący aby dojśc do jego śrub , a to wiąże się z wymianą uszczelnień
[ Dodano: 02 Paź 2009 15:25 ]
jeż jest to okrągła pokrywka z paroma połączonymi pastylkami grzejnymi , i ma od strony wewnętrznaj odlane takie bolce , jest ich dużo dla lepszego oddawania ciepła , dla tego nazywa się jeż , i w każdym sklepie wiedzą o co chodzi
[ Dodano: 02 Paź 2009 15:27 ]
na forum raczej się nie Panujemy

: pt paź 02, 2009 15:32
autor: jablonski89
ok podlacze go na probe i zobacze co bedzie sie dzialo. Dziekuje za pomoc
: pt paź 02, 2009 15:34
autor: miś fazi
nie ma sprawy , ważne że jeż nie pokazuje 0,00 na omomierzu , może być jeszcze w miare sprawny
: sob paź 03, 2009 10:01
autor: jablonski89
miś fazi pisze:może być jeszcze w miare sprawny
chyba jednak nie jest sprawny. co prawda bezpiecznika nie wywala, ale problem nadal pozostaje. czeka mnie chyba wymiana