Strona 1 z 2

spadło napięcie ładowania

: pt paź 02, 2009 11:30
autor: danioo
Panowie wczoraj byłem na sprawdzeniu ładowania i gość, który mi to robi od roku stwierdził, że ładowanie mi spadło z 14,1 na 13,8

powiedzcie czym to może być spowodowane ??
szczotki w alternatorze ??

: pt paź 02, 2009 11:33
autor: norek111
13.8 V wystarczy nic złego się nie dzieje

: sob paź 03, 2009 19:31
autor: sHpAaKu
norek111 pisze:13.8 V wystarczy nic złego się nie dzieje
poza jasnościa przednich świateł.

: sob paź 03, 2009 19:59
autor: kedzior
sprawdz polaczenie aku--->alternator, moze kabel zasniedzialy, sprawdz tez czystosc klem

rozumiem ze to pomiar a aku?

13.8v to norma (co prawda dolna), nie ma powodu do obaw - spadnie nizej bedziemy sie martwic

: wt gru 15, 2009 20:12
autor: danioo
kedzior pisze:sprawdz polaczenie aku--->alternator, moze kabel zasniedzialy, sprawdz tez czystosc klem

rozumiem ze to pomiar a aku?

13.8v to norma (co prawda dolna), nie ma powodu do obaw - spadnie nizej bedziemy sie martwic
Sorry że odkopuję temat, ale właśnie spada mi ładowanie.
Dzisiaj mierzyłem na odpalonym silniku i jest ok 13,5 z włączonym światłami mijania

Wyczyściłem wszystkie połączenia elektryczne od masy i od + łącznie z zaciskiem przy alternatorze.

Mierzyłem napięcie na różnych punktach masy i plusa.

Co poradzicie na tę dolegliwość ?? szczotki? regulator napięcia ??

: wt gru 15, 2009 20:44
autor: adams111
Z tego co wiem to szczotki są razem z regulatorem napięcia (występują w zamienniku). Koszt to ok 40 zł, sam powinieneś dać radę wymienić, jeśli masz kilka śrubokrętów itd.
A spokój święty bo szczotki się kiedyś i tak Ci wytrą...

: wt gru 15, 2009 22:27
autor: danioo
tylko czy to faktycznie szczotki/regulator ??

żeby się nie okazało, że dam 40 za regulator a napięcie nadal niskie

: wt gru 15, 2009 22:41
autor: Qto
tylko czy to faktycznie szczotki/regulator ??
tego na 100% nikt Ci nie powie...chyba lepiej wymienić regulator i zobaczyć co będzie się działo nić wyciągać alternator i dawać gdzieś do sprawdzenia...
żeby się nie okazało, że dam 40 za regulator a napięcie nadal niskie
to co chcesz od razu wymienić alternator ?? jak przyczyna nie jest na 100%pewna to szuka się od najtańszych rzeczy...ja myślę że wymiana regulatora załatwi sprawę.
Ja w czwartek będę wymieniał u siebie, tylko ja mam 11.5V;/ z radiem spada do 10V...mam nadzieję że wymiana pomoże

: wt gru 15, 2009 23:26
autor: Paweł Marek
mozna próbować ale najczesicej jednak awaria semego regulatora - nie pisze o szczotkach - daje za wysokie napiecie a nie za niskie. Powidziałbym że jakieś 20 procent szans jest że wymiana regulatora pomoże

: wt gru 15, 2009 23:34
autor: oldstaszek
Miałeś 13,5 V na włączonych światłach mijania...a na jakich obrotach silnika?
Jeżeli na biegu jałowym to jest wszystko OK.
Jeżeli na podwyższonych - regulator ze szczotkami(stanowi całość).
Uszkodzenie diod daje poświatę na kontrolce ładowania(żarzenie) no i mierzone napięcie jest niewiele wyższe od samego akumulatora... :pub:

: śr gru 16, 2009 07:47
autor: danioo
oldstaszek pisze:Miałeś 13,5 V na włączonych światłach mijania...a na jakich obrotach silnika?
no właśnie na światłach mijania, ale na wolnych obrotach - błąd
Jeżeli na biegu jałowym to jest wszystko OK.
Jeżeli na podwyższonych - regulator ze szczotkami(stanowi całość).
Uszkodzenie diod daje poświatę na kontrolce ładowania(żarzenie) no i mierzone napięcie jest niewiele wyższe od samego akumulatora... :pub:
nie mam żadnego żarzenia.

Dzisiaj wziołem miernik do łapy co prawda pomiar w gnieździe zapalniczki bo zimno jak h....
i na świeżo zapalonym 14,2 V ze światłami mijania na 2000 obrotów, a jak przejechałem ok. 4-5 km silnik się zagrzał (wiem że to nie ma znaczenia) na światłach i 2000 obrotów miałem 14V

już k..... sam nie wiem co mam zrobić - wczoraj mierzyłem napięcie na akumulatorze na zgaszonym i miałem 11,7 V - za mało.

dziś rano mi ledwie kręcił rozrusznik a na dworze dopiero -5oC

: śr gru 16, 2009 09:04
autor: oldstaszek
Wiadomo coś więcej.
Powinieneś sprawdzić zdolność rozruchową akumulatora.
Punkty sprzedaży powinny mieć taki próbnik - możliwe że akumulator ma jakąś wadę i żadne ładowanie nie pomoże.
Eliminacja kolejnych możliwości przybliża określenie celowego wydatku finansowego.. :pub:

: śr gru 16, 2009 09:30
autor: Gigabyte85
mialem podobny przypadek kilka dni temu jednakże u mnie wystarczyla wymiana przewodu alternator--rozrusznik--akumulator bo na nim mialem spadek napiecia ladowania . po tej wymianie jest wszystko ok

: śr gru 16, 2009 11:59
autor: danioo
przewody są ok, styki poczyszczone.

pytałem o regulator w sklepie, mieli HELLA za 47 zł tylko nie wiem czy do nowego typu altka czy do starego ???