Strona 1 z 1

Jazda po zerwaniu paska klinowego

: czw paź 01, 2009 22:25
autor: beznicka40
Witam, w vw golf III 1.9 D zerwał mi się pasek klinowy, czy dojadę ok. 10 km do zaprzyjaźnionego warsztatu? Mam nie najlepszy akumulator :(

Re: Jazda po zerwaniu paska klinowego

: czw paź 01, 2009 22:31
autor: PinkFloyd
beznicka40 pisze:Witam, w vw golf III 1.9 D zerwał mi się pasek klinowy, czy dojadę ok. 10 km do zaprzyjaźnionego warsztatu? Mam nie najlepszy akumulator :(
Cienki klinowy od wspomagania czy wielorolkowy. W MK III D i TD pompa wody idzie na wieloklinowym , jak sie zerwał nie ma obiegu i szybko zagotujesz płyn i w dieslu szybko przepalisz uszczelkę pod głowicą

: czw paź 01, 2009 22:34
autor: beznicka40
Zerwał się ten duży pasek, taki mały na dole jest OK.

: czw paź 01, 2009 22:37
autor: PinkFloyd
beznicka40 pisze:Zerwał się ten duży pasek, taki mały na dole jest OK.
To trzeba założyc nowy na miejscu, D i TD w przeciwienstwie do TDI maja pompy wody na tym pasku, w TDI idzie na rozrzadzie, juz po 5km zacznie sie gotowac,a nawet jak nie to w newralgicznych miejscach głowicy bedzie wiekrza temp. wody niz przy czujniku z uwagi na brak obiegu płynu i pożegnasz sie z uszczelka a w dieslu moga pęknąc tez łączenia miedzy gniazdami- sa wrazliwe na skoki temp. wiec nie masz wyjścia a to juz koszty

: czw paź 01, 2009 22:41
autor: thesperado
Oj to nie za bardzo pojedziesz, bo pompa jest napędzana tym paskiem oraz alternator. Przegrzać możesz silnik i w dodatku rozładować aku.

: czw paź 01, 2009 22:42
autor: wolny83
kolego nie ryzykuj.Momentalnie zwiekszy ci sie temperatura,lepiej dac paare groszy wiecej mechanikowi niz rozkrecac pozniej caly silnik :crazy:

: czw paź 01, 2009 22:44
autor: beznicka40
Tak myślę, że nie warto ryzykować.
Czy piszczenie na zimnym silniku, to była oznaka, że pasek pada?

: czw paź 01, 2009 22:48
autor: PinkFloyd
beznicka40 pisze:Tak myślę, że nie warto ryzykować.
Czy piszczenie na zimnym silniku, to była oznaka, że pasek pada?
Jak nie chesz miec popiskiwania na zimnym silniku to w tym modelu i w TD w MK III wymień tylko na pasek Contintecha na Gates popiskuje, jak na nowym bedzie dalej popiskiwał czeka wymiana dolnego koła z tłumikiem drgan - parcieje w nim guma i popiskuje zanim nie załapie lub nie złapie tempertaury. Jakby był słaby naciag to by piszczał cały czas, w tym modelu napiecie jest alternatorem a ten pisk czesto zdarza na zimnym silniku w tym własnie modelu czyli 1Y i w silniku AAZ i nawet mocne napiecie nie pomaga-a przyczyne znasz jak pisałem wyżej.

: czw paź 01, 2009 22:49
autor: bicker83
beznicka40 pisze:Tak myślę, że nie warto ryzykować.
Czy piszczenie na zimnym silniku, to była oznaka, że pasek pada?
Pewnie tak, ale jest tez tak kiedy jest on luzny i wystarczy go wtedy naciganac. Moe tak bylo w twoim przpadku ze na zm=imnym sie slizgal i przecieral az w koncu strzelil.

: czw paź 01, 2009 22:53
autor: bogus01
wolny83 pisze:kolego nie ryzykuj
tak jak koledzy piszą koleżanko

: czw paź 01, 2009 22:53
autor: beznicka40
bicker83 pisze:
beznicka40 pisze:Tak myślę, że nie warto ryzykować.
Czy piszczenie na zimnym silniku, to była oznaka, że pasek pada?
Pewnie tak, ale jest tez tak kiedy jest on luzny i wystarczy go wtedy naciganac. Moe tak bylo w twoim przpadku ze na zm=imnym sie slizgal i przecieral az w koncu strzelil.
Teraz to już za późno ;) ale na błędach się człowiek uczy ;)

[ Dodano: 01 Paź 2009 23:00 ]
PinkFloyd pisze:
beznicka40 pisze:Tak myślę, że nie warto ryzykować.
Czy piszczenie na zimnym silniku, to była oznaka, że pasek pada?
Jak nie chesz miec popiskiwania na zimnym silniku to w tym modelu i w TD w MK III wymień tylko na pasek Contintecha na Gates popiskuje, jak na nowym bedzie dalej popiskiwał czeka wymiana dolnego koła z tłumikiem drgan - parcieje w nim guma i popiskuje zanim nie załapie lub nie złapie tempertaury. Jakby był słaby naciag to by piszczał cały czas, w tym modelu napiecie jest alternatorem a ten pisk czesto zdarza na zimnym silniku w tym własnie modelu czyli 1Y i w silniku AAZ i nawet mocne napiecie nie pomaga-a przyczyne znasz jak pisałem wyżej.
Czyli jednak piszczenie nie jest jednoznaczne.
Mój ostatnio przestał popiskiwać, ale była to cisza przed burzą ;)

[ Dodano: 02 Paź 2009 14:34 ]
Czy kupując pasek do konkretnego modelu VW golf III 1.9 D 1994 r. trzeba znać jego długość?