Jazda po zerwaniu paska klinowego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

beznicka40
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt sie 14, 2009 12:56
Lokalizacja: śląsk

Jazda po zerwaniu paska klinowego

Post autor: beznicka40 » czw paź 01, 2009 22:25

Witam, w vw golf III 1.9 D zerwał mi się pasek klinowy, czy dojadę ok. 10 km do zaprzyjaźnionego warsztatu? Mam nie najlepszy akumulator :(



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Jazda po zerwaniu paska klinowego

Post autor: PinkFloyd » czw paź 01, 2009 22:31

beznicka40 pisze:Witam, w vw golf III 1.9 D zerwał mi się pasek klinowy, czy dojadę ok. 10 km do zaprzyjaźnionego warsztatu? Mam nie najlepszy akumulator :(
Cienki klinowy od wspomagania czy wielorolkowy. W MK III D i TD pompa wody idzie na wieloklinowym , jak sie zerwał nie ma obiegu i szybko zagotujesz płyn i w dieslu szybko przepalisz uszczelkę pod głowicą



beznicka40
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt sie 14, 2009 12:56
Lokalizacja: śląsk

Post autor: beznicka40 » czw paź 01, 2009 22:34

Zerwał się ten duży pasek, taki mały na dole jest OK.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw paź 01, 2009 22:37

beznicka40 pisze:Zerwał się ten duży pasek, taki mały na dole jest OK.
To trzeba założyc nowy na miejscu, D i TD w przeciwienstwie do TDI maja pompy wody na tym pasku, w TDI idzie na rozrzadzie, juz po 5km zacznie sie gotowac,a nawet jak nie to w newralgicznych miejscach głowicy bedzie wiekrza temp. wody niz przy czujniku z uwagi na brak obiegu płynu i pożegnasz sie z uszczelka a w dieslu moga pęknąc tez łączenia miedzy gniazdami- sa wrazliwe na skoki temp. wiec nie masz wyjścia a to juz koszty



Awatar użytkownika
thesperado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 13:54
Lokalizacja: okolice Krosna
Kontakt:

Post autor: thesperado » czw paź 01, 2009 22:41

Oj to nie za bardzo pojedziesz, bo pompa jest napędzana tym paskiem oraz alternator. Przegrzać możesz silnik i w dodatku rozładować aku.


[img]http://pawel.sniezek.w.interia.pl/podpis2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
wolny83
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 16:17
Lokalizacja: sląsk -SO-

Post autor: wolny83 » czw paź 01, 2009 22:42

kolego nie ryzykuj.Momentalnie zwiekszy ci sie temperatura,lepiej dac paare groszy wiecej mechanikowi niz rozkrecac pozniej caly silnik :crazy:



beznicka40
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt sie 14, 2009 12:56
Lokalizacja: śląsk

Post autor: beznicka40 » czw paź 01, 2009 22:44

Tak myślę, że nie warto ryzykować.
Czy piszczenie na zimnym silniku, to była oznaka, że pasek pada?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw paź 01, 2009 22:48

beznicka40 pisze:Tak myślę, że nie warto ryzykować.
Czy piszczenie na zimnym silniku, to była oznaka, że pasek pada?
Jak nie chesz miec popiskiwania na zimnym silniku to w tym modelu i w TD w MK III wymień tylko na pasek Contintecha na Gates popiskuje, jak na nowym bedzie dalej popiskiwał czeka wymiana dolnego koła z tłumikiem drgan - parcieje w nim guma i popiskuje zanim nie załapie lub nie złapie tempertaury. Jakby był słaby naciag to by piszczał cały czas, w tym modelu napiecie jest alternatorem a ten pisk czesto zdarza na zimnym silniku w tym własnie modelu czyli 1Y i w silniku AAZ i nawet mocne napiecie nie pomaga-a przyczyne znasz jak pisałem wyżej.
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 22:52 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » czw paź 01, 2009 22:49

beznicka40 pisze:Tak myślę, że nie warto ryzykować.
Czy piszczenie na zimnym silniku, to była oznaka, że pasek pada?
Pewnie tak, ale jest tez tak kiedy jest on luzny i wystarczy go wtedy naciganac. Moe tak bylo w twoim przpadku ze na zm=imnym sie slizgal i przecieral az w koncu strzelil.


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

Awatar użytkownika
bogus01
MK2 600KM
MK2 600KM
Posty: 115
Rejestracja: pt lis 28, 2008 22:21
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: bogus01 » czw paź 01, 2009 22:53

wolny83 pisze:kolego nie ryzykuj
tak jak koledzy piszą koleżanko



beznicka40
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt sie 14, 2009 12:56
Lokalizacja: śląsk

Post autor: beznicka40 » czw paź 01, 2009 22:53

bicker83 pisze:
beznicka40 pisze:Tak myślę, że nie warto ryzykować.
Czy piszczenie na zimnym silniku, to była oznaka, że pasek pada?
Pewnie tak, ale jest tez tak kiedy jest on luzny i wystarczy go wtedy naciganac. Moe tak bylo w twoim przpadku ze na zm=imnym sie slizgal i przecieral az w koncu strzelil.
Teraz to już za późno ;) ale na błędach się człowiek uczy ;)

[ Dodano: 01 Paź 2009 23:00 ]
PinkFloyd pisze:
beznicka40 pisze:Tak myślę, że nie warto ryzykować.
Czy piszczenie na zimnym silniku, to była oznaka, że pasek pada?
Jak nie chesz miec popiskiwania na zimnym silniku to w tym modelu i w TD w MK III wymień tylko na pasek Contintecha na Gates popiskuje, jak na nowym bedzie dalej popiskiwał czeka wymiana dolnego koła z tłumikiem drgan - parcieje w nim guma i popiskuje zanim nie załapie lub nie złapie tempertaury. Jakby był słaby naciag to by piszczał cały czas, w tym modelu napiecie jest alternatorem a ten pisk czesto zdarza na zimnym silniku w tym własnie modelu czyli 1Y i w silniku AAZ i nawet mocne napiecie nie pomaga-a przyczyne znasz jak pisałem wyżej.
Czyli jednak piszczenie nie jest jednoznaczne.
Mój ostatnio przestał popiskiwać, ale była to cisza przed burzą ;)

[ Dodano: 02 Paź 2009 14:34 ]
Czy kupując pasek do konkretnego modelu VW golf III 1.9 D 1994 r. trzeba znać jego długość?
Ostatnio zmieniony pt paź 02, 2009 23:35 przez beznicka40, łącznie zmieniany 3 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 284 gości