Strona 1 z 1

zas problem z temperatura

: sob lis 12, 2005 17:41
autor: wielblad13
witam

wskaznik pokazuje cos kolo 70 stopni wiec sprawdzalem dzisiaj termostat... nie puszcza odrazu a po pewnym czasie jak sie ciecz rozgrzeje wydaje sie sprawny... wentylator uruchamia sie przy 90 licznikowych wiec wydaje mi sie ze w liczniku problem hmm szukalem czujnika i znalazlem tylko jeden za to z czteroma stykami niby powinny byc dwa ale tego drogiego nie moge znalesc jakis slepy jestem? czy jazda z takim czyms grozi np wiekszym spalaniem? czy komputer jak dostanie bledne dane to zmieni dawke paliwa? i zwiekszy sie spalanie paliwa? gdzie szukac tego czujnika? czy to moze ten czterostykowy?

pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :crazy:

: sob lis 12, 2005 17:43
autor: Kaczor
bo ten co ma cztery zastępuje 2 osobne - w mk III "udoskonalili" i jest jeden wspólny do sterownika i na licznik

: sob lis 12, 2005 17:47
autor: wielblad13
syncro2 pisze:bo ten co ma cztery zastępuje 2 osobne - w mk III "udoskonalili" i jest jeden wspólny do sterownika i na licznik
ok :) wiec jesli wentylator zalancza sie przy 90 na liczniku to moze to znaczyc ze ten czujnik zdechl?

: sob lis 12, 2005 18:13
autor: Kaczor
wentylator załączany jest osobnym czujnikiem w chłodnicy i nie ma nic wspólnego z tym przy głowicy - jeśli załącza przy 90 stopniach i tak pokazuje na desce to znaczy że wsio jest elektrycznie ok , zmień sobie termostat i tyle

: sob lis 12, 2005 18:37
autor: wielblad13
syncro2 pisze:wentylator załączany jest osobnym czujnikiem w chłodnicy i nie ma nic wspólnego z tym przy głowicy - jeśli załącza przy 90 stopniach i tak pokazuje na desce to znaczy że wsio jest elektrycznie ok , zmień sobie termostat i tyle
ok mialem tak zrobic ale wymiana klopotliwa :( wiec chcialem sie upewnic co do wskazan na liczniku

: sob lis 12, 2005 18:50
autor: Marihuana Man
syncro2 pisze:wentylator załączany jest osobnym czujnikiem w chłodnicy i nie ma nic wspólnego z tym przy głowicy - jeśli załącza przy 90 stopniach i tak pokazuje na desce to znaczy że wsio jest elektrycznie ok , zmień sobie termostat i tyle
Owszem wentylator się załącza z czujnika w chłodnicy... Ale wskazania na desce są brane z czujnika w kroćcu... Jeśli on zdechł to są błędne wskazania na desce... A termostat i temperatura cieczy może być ok...

: ndz lis 13, 2005 07:02
autor: wielblad13
Marihuana Man pisze:Owszem wentylator się załącza z czujnika w chłodnicy... Ale wskazania na desce są brane z czujnika w kroćcu... Jeśli on zdechł to są błędne wskazania na desce... A termostat i temperatura cieczy może być ok...
wiec pytanie przy jakiej temp. powinien zadzialac wentylatr? z tego co wyczytalem to niecale 100 wiec i tak termostat do wymiany :( bo nawet jesli licznik oszukuje o 10 to i tak za zimno :(

: ndz lis 13, 2005 10:42
autor: Marihuana Man
wielblad13 pisze:wiec pytanie przy jakiej temp. powinien zadzialac wentylatr? z tego co wyczytalem to niecale 100 wiec i tak termostat do wymiany Sad bo nawet jesli licznik oszukuje o 10 to i tak za zimno
Wentylator powinien załączać się w temperaturze od 92-97 stopni w zależności od rodzaju zastosowanego włącznika termicznego.

: pn lis 14, 2005 18:16
autor: wielblad13
witam

juz jestem po wymianie i tescie wiec jak macie podobnie jak w moim przypadku to to jest wina termostatu diagnoza wymienic a wskazowka bedzie w okolicach 90 stopni

mam jeszcze pytanie jak to oddzialowuje na spalanie? jazda z silnikiem na 70 stopniach ktos wymienial i zrobil se taki test?

pozdrawiam

: pn lis 14, 2005 19:25
autor: pico
dzisiaj miałem dłuższą jazde niż zwykle jakies 200 km.czy to jest wporządku że ?????przy normalnej jeżdzie miałem jakieś 60 stponi na wskaźniku a wkorkach rosło do 90 nawet prawie sto potem chyba włączał się wętylator bo spadało poniżej 90 a potem zn jak się rospędzałem było cały czas 60-70 stopni.czy myślicie że coś jest nie tak czy tak musi być ????

: pn lis 14, 2005 23:36
autor: wielblad13
takie same objawy wymien termostat temperatura z licznika zgadza sie z temp zadzialania wentylatora wiec termostat