Strona 1 z 1

Problem z hamulcami i abs

: wt wrz 29, 2009 21:09
autor: azizi
Witam. Od 3 lat zapala się mi i znika kontrolka ABS. Wymieniłem 2 czujniki w kołach ale to nic nie zmieniło. Wymieniłem kompa na innego, co też nic nie dało. Po podłączeniu pod KTSa niby nie pokazuje nic konkretnego, bo czasami pokazuje błąd wszystkich czujników a czasami nic. Ostatnimi czasu podczas jazdy pedał zaczyna mi przy lekkim hamowaniu zachowywać się jak by ABS chodził, czyli drga, albo nagle twardnieje i za chwilę jest już ok.
Moje pytanie jest następujące, ponieważ błąd innych czujników się nie powtarza, a wymieniłem już 2 czyjniki oraz kompa abs czy zostało mi wymienić całą pompę?
Hamulce to temat jak wiadomo priorytetowy, więc muszę coś z tym zrobić :/

: wt wrz 29, 2009 21:12
autor: d.milas
Miałem podobny problem z kopaniem pedału, sprawdź jakość płynu hamulcowego, u mnie akurat to pomogło. Są również pierścienie na które patrzy czujnik, zerknij czy wszystkie są całe, nie pęknięte. Pęknięte pierścienie mogą właśnie to powodować.

[ Dodano: 29 Wrz 2009 21:13 ]
Oczywiście zakładam, że komputer od ABS odpowiednio pracuje jeśli go wymieniłeś. VAG wykrywa sterownik ABS?

: wt wrz 29, 2009 21:13
autor: azizi
d.milas pisze:Miałem podobny problem z kopaniem pedału, sprawdź jakość płynu hamulcowego, u mnie akurat to pomogło. Są również pierścienie na które patrzy czujnik, zerknij czy wszystkie są całe, nie pęknięte. Pęknięte pierścienie mogą właśnie to powodować.
Ok czyli można wymienić płyn w pierwszej kolejności, ale co to za pierścienie i gdzie one się znajdują?

: wt wrz 29, 2009 21:17
autor: d.milas
Pierscienie są na piastach, te pierscienie są zębate, jeśli źle pisze niech ktoś mnie poprawi, ale z tego co pamiętam tak jest. Kiedy wymieniałeś płyn? Są testery płynów w każdym motoryzacyjnym, zanim zmienisz sprawdz, koszt praktycznie żaden, może z 5zł.

: wt wrz 29, 2009 21:21
autor: azizi
O testerach nie słyszałem ale zapytam bo mam znajomych w focie.
Płynu nie zmieniałem bo czekałem że pójdzie do wymiany razem z klockami, a że jeżdżę już ponad 3 lata i klocki są nadal ok to nie ruszałem go :/
Co do tych pierścieni to nie zauważyłem ich przy wymianie czujników z lewej strony auta. W sumie nie zwracałem szczególnej uwagi na inne elementy niż te czujniki.

Jaki płyn zalać do hamowni?

: wt wrz 29, 2009 21:23
autor: d.milas
Ja lałem DOT 4.

: wt wrz 29, 2009 21:26
autor: azizi
no tak standard :)
wielkie dzięki za pomoc, choć podejrzewam że kontrolka od ABS raczej by się nie paliła od tego płynu

słyszałem że układ z ABS jakoś inaczej się odpowietrza i aby hamulce chodziły ok to trzeba jakimś tam sprzętem to odpowietrzać, prawda to?

: wt wrz 29, 2009 21:29
autor: d.milas
słyszałem że układ z ABS jakoś inaczej się odpowietrza i aby hamulce chodziły ok to trzeba jakimś tam sprzętem to odpowietrzać, prawda to?
Odpowiedź na Twoje pytanie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=212343

Mi zapalał się ABS dopiero po kopnięciu w pedał "czyli zadziałaniu ABS" a VAG nie pokazywał błędów, wymieniłem płyn i dość długo bez problemu.

: wt wrz 29, 2009 21:36
autor: azizi
Dzięki za linka, procedura ciekawa ale jak widać komuś to nie zadziałało.
Mój abs zapala się od razu po przekręceniu kluczyka i nie gaśnie. Czasami jest ok i np zapali się w czasie jazdy. Pamiętam że czym bliżej zimy tym lepiej to chodzi, a zimą prawie ok ;) Czy temperatura może wpływać na płyn i jego parametry aż w taki sposób? To by było dla mnie najlepsze rozwiązanie :)