Problem z hamulcami i abs

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Problem z hamulcami i abs

Post autor: azizi » wt wrz 29, 2009 21:09

Witam. Od 3 lat zapala się mi i znika kontrolka ABS. Wymieniłem 2 czujniki w kołach ale to nic nie zmieniło. Wymieniłem kompa na innego, co też nic nie dało. Po podłączeniu pod KTSa niby nie pokazuje nic konkretnego, bo czasami pokazuje błąd wszystkich czujników a czasami nic. Ostatnimi czasu podczas jazdy pedał zaczyna mi przy lekkim hamowaniu zachowywać się jak by ABS chodził, czyli drga, albo nagle twardnieje i za chwilę jest już ok.
Moje pytanie jest następujące, ponieważ błąd innych czujników się nie powtarza, a wymieniłem już 2 czyjniki oraz kompa abs czy zostało mi wymienić całą pompę?
Hamulce to temat jak wiadomo priorytetowy, więc muszę coś z tym zrobić :/
Ostatnio zmieniony wt wrz 29, 2009 21:12 przez azizi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Post autor: d.milas » wt wrz 29, 2009 21:12

Miałem podobny problem z kopaniem pedału, sprawdź jakość płynu hamulcowego, u mnie akurat to pomogło. Są również pierścienie na które patrzy czujnik, zerknij czy wszystkie są całe, nie pęknięte. Pęknięte pierścienie mogą właśnie to powodować.

[ Dodano: 29 Wrz 2009 21:13 ]
Oczywiście zakładam, że komputer od ABS odpowiednio pracuje jeśli go wymieniłeś. VAG wykrywa sterownik ABS?


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: azizi » wt wrz 29, 2009 21:13

d.milas pisze:Miałem podobny problem z kopaniem pedału, sprawdź jakość płynu hamulcowego, u mnie akurat to pomogło. Są również pierścienie na które patrzy czujnik, zerknij czy wszystkie są całe, nie pęknięte. Pęknięte pierścienie mogą właśnie to powodować.
Ok czyli można wymienić płyn w pierwszej kolejności, ale co to za pierścienie i gdzie one się znajdują?



Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Post autor: d.milas » wt wrz 29, 2009 21:17

Pierscienie są na piastach, te pierscienie są zębate, jeśli źle pisze niech ktoś mnie poprawi, ale z tego co pamiętam tak jest. Kiedy wymieniałeś płyn? Są testery płynów w każdym motoryzacyjnym, zanim zmienisz sprawdz, koszt praktycznie żaden, może z 5zł.


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: azizi » wt wrz 29, 2009 21:21

O testerach nie słyszałem ale zapytam bo mam znajomych w focie.
Płynu nie zmieniałem bo czekałem że pójdzie do wymiany razem z klockami, a że jeżdżę już ponad 3 lata i klocki są nadal ok to nie ruszałem go :/
Co do tych pierścieni to nie zauważyłem ich przy wymianie czujników z lewej strony auta. W sumie nie zwracałem szczególnej uwagi na inne elementy niż te czujniki.

Jaki płyn zalać do hamowni?


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Post autor: d.milas » wt wrz 29, 2009 21:23

Ja lałem DOT 4.


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: azizi » wt wrz 29, 2009 21:26

no tak standard :)
wielkie dzięki za pomoc, choć podejrzewam że kontrolka od ABS raczej by się nie paliła od tego płynu

słyszałem że układ z ABS jakoś inaczej się odpowietrza i aby hamulce chodziły ok to trzeba jakimś tam sprzętem to odpowietrzać, prawda to?


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Post autor: d.milas » wt wrz 29, 2009 21:29

słyszałem że układ z ABS jakoś inaczej się odpowietrza i aby hamulce chodziły ok to trzeba jakimś tam sprzętem to odpowietrzać, prawda to?
Odpowiedź na Twoje pytanie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=212343

Mi zapalał się ABS dopiero po kopnięciu w pedał "czyli zadziałaniu ABS" a VAG nie pokazywał błędów, wymieniłem płyn i dość długo bez problemu.


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: azizi » wt wrz 29, 2009 21:36

Dzięki za linka, procedura ciekawa ale jak widać komuś to nie zadziałało.
Mój abs zapala się od razu po przekręceniu kluczyka i nie gaśnie. Czasami jest ok i np zapali się w czasie jazdy. Pamiętam że czym bliżej zimy tym lepiej to chodzi, a zimą prawie ok ;) Czy temperatura może wpływać na płyn i jego parametry aż w taki sposób? To by było dla mnie najlepsze rozwiązanie :)


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości