Problem z hamulcami i abs
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z hamulcami i abs
Witam. Od 3 lat zapala się mi i znika kontrolka ABS. Wymieniłem 2 czujniki w kołach ale to nic nie zmieniło. Wymieniłem kompa na innego, co też nic nie dało. Po podłączeniu pod KTSa niby nie pokazuje nic konkretnego, bo czasami pokazuje błąd wszystkich czujników a czasami nic. Ostatnimi czasu podczas jazdy pedał zaczyna mi przy lekkim hamowaniu zachowywać się jak by ABS chodził, czyli drga, albo nagle twardnieje i za chwilę jest już ok.
Moje pytanie jest następujące, ponieważ błąd innych czujników się nie powtarza, a wymieniłem już 2 czyjniki oraz kompa abs czy zostało mi wymienić całą pompę?
Hamulce to temat jak wiadomo priorytetowy, więc muszę coś z tym zrobić :/
Moje pytanie jest następujące, ponieważ błąd innych czujników się nie powtarza, a wymieniłem już 2 czyjniki oraz kompa abs czy zostało mi wymienić całą pompę?
Hamulce to temat jak wiadomo priorytetowy, więc muszę coś z tym zrobić :/
Ostatnio zmieniony wt wrz 29, 2009 21:12 przez azizi, łącznie zmieniany 1 raz.
- d.milas
- Użytkownik
- Posty: 306
- Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
- Lokalizacja: Głogów / Sława
- Kontakt:
Miałem podobny problem z kopaniem pedału, sprawdź jakość płynu hamulcowego, u mnie akurat to pomogło. Są również pierścienie na które patrzy czujnik, zerknij czy wszystkie są całe, nie pęknięte. Pęknięte pierścienie mogą właśnie to powodować.
[ Dodano: 29 Wrz 2009 21:13 ]
Oczywiście zakładam, że komputer od ABS odpowiednio pracuje jeśli go wymieniłeś. VAG wykrywa sterownik ABS?
[ Dodano: 29 Wrz 2009 21:13 ]
Oczywiście zakładam, że komputer od ABS odpowiednio pracuje jeśli go wymieniłeś. VAG wykrywa sterownik ABS?
"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"
Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:
Pisać na gg, pw ;-)
Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:
Pisać na gg, pw ;-)
Ok czyli można wymienić płyn w pierwszej kolejności, ale co to za pierścienie i gdzie one się znajdują?d.milas pisze:Miałem podobny problem z kopaniem pedału, sprawdź jakość płynu hamulcowego, u mnie akurat to pomogło. Są również pierścienie na które patrzy czujnik, zerknij czy wszystkie są całe, nie pęknięte. Pęknięte pierścienie mogą właśnie to powodować.
- d.milas
- Użytkownik
- Posty: 306
- Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
- Lokalizacja: Głogów / Sława
- Kontakt:
Pierscienie są na piastach, te pierscienie są zębate, jeśli źle pisze niech ktoś mnie poprawi, ale z tego co pamiętam tak jest. Kiedy wymieniałeś płyn? Są testery płynów w każdym motoryzacyjnym, zanim zmienisz sprawdz, koszt praktycznie żaden, może z 5zł.
"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"
Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:
Pisać na gg, pw ;-)
Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:
Pisać na gg, pw ;-)
O testerach nie słyszałem ale zapytam bo mam znajomych w focie.
Płynu nie zmieniałem bo czekałem że pójdzie do wymiany razem z klockami, a że jeżdżę już ponad 3 lata i klocki są nadal ok to nie ruszałem go :/
Co do tych pierścieni to nie zauważyłem ich przy wymianie czujników z lewej strony auta. W sumie nie zwracałem szczególnej uwagi na inne elementy niż te czujniki.
Jaki płyn zalać do hamowni?
Płynu nie zmieniałem bo czekałem że pójdzie do wymiany razem z klockami, a że jeżdżę już ponad 3 lata i klocki są nadal ok to nie ruszałem go :/
Co do tych pierścieni to nie zauważyłem ich przy wymianie czujników z lewej strony auta. W sumie nie zwracałem szczególnej uwagi na inne elementy niż te czujniki.
Jaki płyn zalać do hamowni?
Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
no tak standard 
wielkie dzięki za pomoc, choć podejrzewam że kontrolka od ABS raczej by się nie paliła od tego płynu
słyszałem że układ z ABS jakoś inaczej się odpowietrza i aby hamulce chodziły ok to trzeba jakimś tam sprzętem to odpowietrzać, prawda to?

wielkie dzięki za pomoc, choć podejrzewam że kontrolka od ABS raczej by się nie paliła od tego płynu
słyszałem że układ z ABS jakoś inaczej się odpowietrza i aby hamulce chodziły ok to trzeba jakimś tam sprzętem to odpowietrzać, prawda to?
Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
- d.milas
- Użytkownik
- Posty: 306
- Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
- Lokalizacja: Głogów / Sława
- Kontakt:
Odpowiedź na Twoje pytanie:słyszałem że układ z ABS jakoś inaczej się odpowietrza i aby hamulce chodziły ok to trzeba jakimś tam sprzętem to odpowietrzać, prawda to?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=212343
Mi zapalał się ABS dopiero po kopnięciu w pedał "czyli zadziałaniu ABS" a VAG nie pokazywał błędów, wymieniłem płyn i dość długo bez problemu.
"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"
Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:
Pisać na gg, pw ;-)
Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:
Pisać na gg, pw ;-)
Dzięki za linka, procedura ciekawa ale jak widać komuś to nie zadziałało.
Mój abs zapala się od razu po przekręceniu kluczyka i nie gaśnie. Czasami jest ok i np zapali się w czasie jazdy. Pamiętam że czym bliżej zimy tym lepiej to chodzi, a zimą prawie ok
Czy temperatura może wpływać na płyn i jego parametry aż w taki sposób? To by było dla mnie najlepsze rozwiązanie 
Mój abs zapala się od razu po przekręceniu kluczyka i nie gaśnie. Czasami jest ok i np zapali się w czasie jazdy. Pamiętam że czym bliżej zimy tym lepiej to chodzi, a zimą prawie ok


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości