V12, no to masz pecha z tym wspomaganiem z pompką elektryczną. Sąsiad ma taki sam system w Passacie B3 i miał ten sam problem. U niego przyczyną okazał się włącznik ciśnieniowy w pompie hamulcowej, który odpowiada za włączenie pompki gdy ciśnienie w układzie spadnie poniżej jakiejś tam wartości. Zamienników nie ma, oryginał sprowadzany na zamówienie ok. 500zł, więcej niż Passat sąsiada wart
Pozostają szroty albo prowizoryczna naprawa, jednak jak chcesz jeździć po ulicach to prowizorka raczej odpada.
W obwodzie jest też jakiś przekaźnik i bezpiecznik chyba 30A więc to też sprawdź, możesz też podłączyć na krótko zasilanie do tej pompki bezpośrednio z akumulatora i zobaczyć czy pompuje i czy pedał hamulca staje się miększy.
Przeczytaj dokładnie ten temat, tam jest dobrze to rozpisane:
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42551
szczególnie post kolegi
mxmisiek
Witam ponownie, problem rozwiazany, wszystko dziala. Tak jak kolega herflik-00 napisal, uszkodzony byl przekaznik od pompy w akumulatorze cisnienia (u mnie numer 167, moze byc tez 78, 178 w innych autach). Po wymianie wszystko dziala jak trzeba.
Napisze moze ciut wiecej o przekaznikach do ABS-u z elektrycznym serwem bo moze sie to komus jeszcze przydac.
W passacie 1991r 1,6 TDI sa dwa przekazniki do ABSu nad skrzynka bezpiecznikow o numerach:
- 79- przekaznik glowny od ABS a nad nim bezpiecznik 30A (wszystko na jednej kostce)
- 167- przekaznik odpowiedzialny za uruchamianie pompy w akumulatorze cisnienia, nad nim tez jes bezpiecznik 30A. W innych modelach aut moze miec on iny numer ( w wersji pompy ABS EDS na on numer 178), rozpoznaje sie go po numerkach przy nogach: 30;87;85;86 Numer przekaznika nie jest wazny jesli ma takie same numery przy nogach. Ja zastapilem moj przekaznik 167, przekaznikiem 178 (sprawdzilem, ze jest taki sam) i wszystko dziala: jest wspomaganie i pompa akumulatora cisnienia sie wylacza po osiagnieciu odpowiedniego cisnienia.
Temat ten i sprawdzenie owych bezpiecznikow i przekaznikow polecam tym, ktorzy maja ABS z elektrycznym wspomaganiem i takie objawy jak:
- twardy pedal hamulca (brak wspomagania), przewaznie swieci sie kontrolka ABS I czerwona kontrolka hamulca; sprawdzic bezpiecznik 30A przy glownym przekazniku ABS (u mnie nr 79) ewentualnie przekaznik.
- ciagle brzeczenie pod maska po przekreceniu zaplonu, w okolicach pompy hamulcowej (pompa powinna sie rozlaczyc po paru sekundach i brzeczenie ustaje)
- brak tego brzeczenia po przekreceniu stacyjki, pomimo kilkukrotnego nacisniacia na hamulec (pompa sie nie zalacza, sprawdzic bezpieczniki 30A i przekazniki w pierwszej kolejnosci)
Dziekuje bardzo za schemat i pomoc, jesli ktos sie zetknal z tym tematem, niech dopisze numery przekaznikow od ABS w jego modelu i inne objawy ktore sie z tym wiaza.
U sąsiada rozebraliśmy ten włącznik (choć w sumie jest nierozbieralny), w środku są chyba 3 włączniki krańcowe - jeden był nadtopiony i miał spalone styki. Dopasowaliśmy styki z jakiegoś innego włącznika i póki co działa, ale to igranie z losem. Sąsiad jeździ tym samochodem tylko do lasu po drzewo, więc chciał zrobić jak najtaniej. Ale jak znowu się skaszani to zakładamy zwykłe serwo podciśnieniowe.
Znalazłem jeszcze temat, w którym pisałem o aucie sąsiada:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246336
Życzę Ci aby był to walnięty bezpiecznik albo przekaźnik
