Strona 1 z 2
podpiecie obrotomieza??
: wt wrz 29, 2009 15:02
autor: adi088
mam problem wczesniej mialem silnik 1.6 i obrotomiez mi dzialal a zrobilem takiego ala swapa na 2.0 z passata i mam problem bo nie wiem gdzie podpiac obrotomiez
prosze pomozcie
: wt wrz 29, 2009 15:16
autor: Drifter
Najprawdopodobniej przy silniku 1.6 miałeś wiązke pod licznik na dwie kości i licznik z obrotkiem również na dwie kości. Po swapie wiązka z passka wiązke na jedną kość co za tym idzie ze starego licznika nie podłączysz tylko muisz kupic licznik na jedna kość. Daj foto zebym byl pewny na 100%
: wt wrz 29, 2009 15:32
autor: adi088
nie
mialem na jedna kosc
wiazke silnika przerabialem (a raczej brat bo to jego partactwo) pod siebie bo rozdzielka jest starego typu a passat b3 ma ta nowego typu i teraz wiem sa dwa kabelki pod obrotomiez i dzie je podpisc a zeby to ustrojstwo

dzialalo
: wt wrz 29, 2009 15:35
autor: Lipek81
Pod cewkę zapłonową - oryginalnie jest to zielony przewód.
: śr wrz 30, 2009 14:27
autor: kawowy19
Lipek81 pisze:Pod cewkę zapłonową - oryginalnie jest to zielony przewód.
dokładnie

: śr wrz 30, 2009 15:31
autor: adi088
ale ten zielony przedod to skad idzie??
ale z tego co ja wyniuchalem to wczesniej szedl z cewki do licznika przewod koloru czerwony z dwoma czarnymi paskami i byl on podlaczony na misus pod cewke instalacja 1988r czyli stara
jesli na cewke to gdzie dokladnie bo probowalem ale gdzies to nie trybi
cewka jak od 2.0 taka kwadratowa z trzema kablami
: śr wrz 30, 2009 18:03
autor: Lipek81
A, to cewka jest inna... Orygilnalnie to jest tak (jak cewka jest okrągła), że do cewki dochodzi:
- 2x czarny
- 1x zielony
- 1x czerwono-czarny.
czarne są zmostkowane razem na cewce - mają dwa konektorki, które połaczone są ze sobą. To zamo zielony i czarno-czerwony - to jest ten sam sygnał - zmostkowane jest to w cewce. Sprubuj podłaczyć pod czerwono-czarny. W ogóle jakie tam masz kolory przy tej cewce?
Czy cewka ma wyjście od razu na 4 przewody WN? Jeżeli tak, to są to tak na prawdę dwie cewki w jednej obudowie. Trzy przewody - jeden z nich to +12V po zapłonie (czarny najczęściej), a dwa pozostałe dają impulsy do cewek. Sprawdź na którym pojawia się +12V po zapłonie i podłacz się pod któryś z pozostałych. Tylko wtedy może być taki problem, ze będzie pokazywało Tobie tylko połowę rzeczywistych obrotów...
: śr wrz 30, 2009 19:09
autor: adi088
aha
a jakby to nie zadzialalo to jest jakas mozliwosc zrobienia obrotka?? cos kupic nie koniecznie orginal

??
: śr wrz 30, 2009 19:14
autor: Lipek81
No trzeba by jakoś impulsy z dwóch cewek razem podlączyć - ale tak, żeby były odseparowane - jakiś elektronik musiałby się wypowiedzieć...
Tzn. da się, ale ja nie umiem. A z cewki wychodzi kilka przewodów WN?
: czw paź 01, 2009 09:17
autor: adi088
ale jaja
cewka ta z 2.0 ma wyjscia na 3 kable czarny, brazowy, zielony z dwoma czerwonymi paskami
podpiolem cewka okraglom ale iskre dalem z cewki kwadratowej i obrotomierz dziala, a proboje sie podpiac pod ta kwadratowa cewke i kurde nic
no juz nie mam sil do tej cewki

: czw paź 01, 2009 09:20
autor: Lipek81
Ale ile przewodów WN wychodzi z tej kwadratowej cewki? Już któryś raz pytam....
: czw paź 01, 2009 09:40
autor: adi088
nie odp bo nie rozumiem

o co chodzi z tym WN???
: czw paź 01, 2009 09:52
autor: Paweł Marek
adi088, na cewce znajdziesz czarną pokrywkę, pod nia dwie śróbki, próbuj do jednej lub drugiej sie podpiąc
: czw paź 01, 2009 10:11
autor: adi088
czerwony z czerwona kreska wchodzi do auta a ten drugi idzie jeszcze do takiej malek kwadratowej puszki na podszybiu i teraz ktory tam podpiac?? bede probowal oby dwa ale to chyba nic nie popale???